کد خبر: 639960
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ۰۶:۳۰:۰۰
| |

هدف استکبار براندازی ایده اصلی حاکمیت جهانی اسلام است

امام جمعه مشهد گفت: امروز همه دنیای استکبار متمرکز و منسجم شده تا جریان استکبارستیزی را در عالم براندازی کند و آن چیزی را هم که هدف قرار داده‌اند، براندازی ایده اصلی حاکمیت جهانی اسلام از طریق فتنه نرم یا جنگ سخت است.

هدف استکبار براندازی ایده اصلی حاکمیت جهانی اسلام است
کد خبر: 639960
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ۰۶:۳۰:۰۰

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: امروز همه دنیای استکبار متمرکز و منسجم شده تا جریان استکبارستیزی را در عالم براندازی کند و آن چیزی را هم که هدف قرار داده‌اند، براندازی ایده اصلی حاکمیت جهانی اسلام از طریق فتنه نرم یا جنگ سخت است و در این راه از هیچ جنایتی هم فروگذاری ندارند.

تسنیم، وی با بیان اینکه بازدارندگی اقتصادی، دستاورد وقف هدفمند و مخلصانه است، افزود: در این شرایط، چیزی که ما را در مقابل دشمن پیروز می‌کند، دستیابی به بازدارندگی مقتدرانه‌ای است که حتی فکر جنایت و تجاوز را از ذهن دشمن معاند و شیطان ‎صفت اسلام دور می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه حفظ و صیانت از موقوفات به معنای نگهداری کامل و پاسداری دقیق و مدبرانه از ثروتی است که برای حال و آینده این مردم ذخیره شده است، خاطرنشان کرد: حفظ موقوفات برای جامعه اسلامی یک ضرورت است زیرا توسعه شعائر دین در گرو آن است که نیات خیر و انگیزه‌های الهی به شکوفایی برسند و خوشبختانه روزبه‌روز هم در حال احیای موقوفات کشور هستیم که تأمین اقتدار اقتصادی انقلاب و کشور را در تقابل با تحریم‌های ظالمانه و ابزارهای فشار اقتصادی آنان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این جریان، یک میدان چشمگیر و قابل‌توجه است که با تدبیر هوشمندانه باید اداره شود و گسترش پیدا کند؛همین موقوفات است که می‌تواند مایه جبران خلأها باشد، در برابر همه تهاجمات اقتصادی دشمن به شکوفایی برسد و آحاد ملت را از برکات خود بهره‌مند کند.

علم‌الهدی انقلاب اسلامی را نقطه تحول وقف در تاریخ دانست و تصریح کرد: وقف تا پیش از انقلاب اسلامی، صرفاً یک گونه از خیرات و اعمال حسنه‌ای بود که از قوم سلف به ملت خلف می‌رسید اما پس از انقلاب اسلامی به بنیه عظیمی تبدیل شد که در مقام یاری‌رسانی به اقتصاد کشور ایستاده و از آن‌جا که نفع خود را متوجه اقشار و آحاد مختلف ملت می‌کند، مجاهدت مدیران کل اوقاف در استان‌های کشور نیز اهمیت مضاعف خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: امروزه بسیاری از خیرات و برکاتی که در ابعاد مختلف فرهنگی، انقلابی و اقتصادی نصیب کشور و ملت می‌شود، از محل دارایی‌های موقوفات است. این خیرخواهی‌ها شاید در مقیاس افراد، خرد و جزئی به نظر برسد اما وقتی در مقیاس یک کشور و یک ملت به آن نگاه کنیم، حقیقت نقش‌آفرینی آن در جهت جریان سازی کلان و مقابله سراسری با تهاجم دشمن آشکار می‌شود. از خداوند متعال می‌خواهیم که اجر و منزلت همه واقفان و متولیان را مضاعف بگرداند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها