کد خبر: 659466
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

دل خوش کردن به عضویت در بریکس و شانگهای با وجود تحریم‌ها، قانع شدن به سراب است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دل‌خوش کردن به عضویت در مجامعی مانند بریکس و شانگهای و امثال اینها با توجه به تحریم‌ها و سایر موانع موجود، نوعی قانع شدن به سراب است.

دل خوش کردن به عضویت در بریکس و شانگهای با وجود تحریم‌ها، قانع شدن به سراب است
کد خبر: 659466
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی از فرصت‌هایی که یه خاطر تحریم‌ها از دست رفته، انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، از دست دادن طرح‌های بزرگ نفتی، گازی و ترانزیتی، به این یا آن دولت مربوط نمی‌شود. این جاماندگی‌ها به کلیت سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی ما مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد باید مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد تا راه برای حضور ایران در تمام یا اکثر طرح‌های اقتصادی اعم از نفتی و گازی و ترانزیتی هموار شود.

این روزنامه افزوده است: دل‌خوش کردن به عضویت در مجامعی مانند بریکس و شانگهای و امثال اینها با توجه به تحریم‌ها و سایر موانع موجود، نوعی قانع شدن به سراب است. دیدیم که حتی روسیه و چین علیرغم آنهمه لاف دوستی که می‌زنند، در مقاطع حساس فقط به منافع خودشان می‌اندیشند و تحریم‌ها را بهانه عدم همکاری با ما معرفی می‌کنند.

جمهوری اسلامی یادآور شده است: طرفه اینکه خود چین و روسیه نیز علیرغم هم‌پیمانی‌هائی که دارند منافع خود را بر دوستی‌ها ترجیح می‌دهند و دیدیم که بانک‌های چینی با تبعیت از تحریم‌ها از تعامل با روسیه خودداری کردند. اینها واقعیت‌های مهمی هستند که باید ما را به تجدید نظر در سیاست‌هایمان به ویژه در عرصه بین‌الملل ترغیب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها