کد خبر: 659961
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ۰۸:۱۳:۴۳
| |

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:

گفت‌وگو غیرمستقیم بین ایران و آمریکا موضوع جدیدی نیست؛ سال‌ها برقرار بوده و امروز هم برقرار است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: گفت‌وگوهای غیرمستقیم بین ایران و آمریکا موضوع جدیدی نیست. سال‌ها برقرار بوده و امروز هم برقرار است، چه از طریق سفارت سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است و چه از طریق برخی کشورهای منطقه.

گفت‌وگو غیرمستقیم بین ایران و آمریکا موضوع جدیدی نیست؛ سال‌ها برقرار بوده و امروز هم برقرار است
کد خبر: 659961
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ۰۸:۱۳:۴۳

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با شبکه الجزیره به سوالات متعددی از جمله در خصوص تحولات غزه، ارتباط ایران با برخی از کشورهای عربی، عملیات «وعده صادق» و جنگ اوکراین پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه قسمتی از این گفتگو که مربوط به «گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا» است را می‌خوانید:

 

  • گفت‌وگوهای غیرمستقیم بین ایران و آمریکا موضوع جدیدی نیست. سال ها برقرار بوده و امروز هم برقرار است، چه از طریق سفارت سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است و چه از طریق برخی کشورهای منطقه. در قضایای اخیر هم، هم سیاست ایران و هم سیاست آمریکا مبتنی بر این بود که این جنگ گسترش نیابد و در این راستا گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا داشتیم.
  • در این مورد که پس از عملیات طوفان الاقصی، آمریکا به شکل محرمانه از ما خواسته است که از مقاومت و حزب الله به شکل گسترده حمایت نکنید تا ایران هدف حمله مستقیم آمریکا قرار نگیرد؛ یا خیر؛ آمریکا نمی تواند چنین درخواستی از ما بکند. ما وظیفه دفاع از محور مقاومت را داریم. اگر آمریکا چنین درخواستی از ما داشته باشند، جوابش منفی است.
  • حوثی‌ها مشغول دفاع از محور مقاومت و یمن هستند. این حق قانونی آن‌هاست که بتوانند در تحولات منطقه نقش داشته باشند.
  • ممکن است آمریکایی‌ها خواسته باشند که مثلا حوثی ها در عملیات دریای سرخ برخی توجهات را داشته باشند، اما ما به حوثی ها دستور نمی‌دهیم و آنها به صلاحدید خود اقدام می‌کنند. ما صرفا اگر توصیه هایی به اعضای محور مقاومت داشته باشیم، جنبه رایزنی دارد وگرنه تصمیم گیرنده خود محور مقاومت است؛ چه حوثی‌ها، چه حزب الله، چه حماس و چه مقاومت عراقی.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها