کد خبر: 223610
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۲ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

فخرالدینی حاصل 50 سال فعالیت هنری خود را روی صحنه برد

فرهاد فخرالدینی چهره ماندگار موسیقی ایران پس از مدت‌ها دوری از صحنه، پنج شنبه شب حاصل 50 سال فعالیت هنری خود را با رهبری ارکستر «فرهنگ و هنر» روی صحنه تالار وحدت برد.

فخرالدینی حاصل 50 سال فعالیت هنری خود را روی صحنه برد
کد خبر: 223610
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۲ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| کنسرت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد 46شب گذشته - پنج شنبه - 11 مرداد به رهبری فخرالدینی و خوانندگی وحید تاج و‌ مجتبی عسگری گشایش یافت.


برای این کنسرت که امشب نیز برپا است، «شبی با فخر موسیقی ایران» نام دارد، رپرتواری تدارک دیده شده که آثاری از 50 سال فعالیت هنری فخرالدینی اجرا شد.


فخرالدینی در این کنسرت قطعه ای با عنوان «برای دخترم» را رهبری کرد که به یاد دخترش که سال های دور از دست داده، ساخته است.


شعر این اثر از فریدون مشیری است که آن را برای دختر خودش بهار مشیری سروده بود. قطعه دیگر «سوئیت همایون» بود که فخرالدینی آن را حدود 50 سال پیش ساخته است.


قطعه «موج» با شعری از فریدون مشیری، سوئیت «ساوالان»، سوئیت «ابن سینا»، «آهنگ اشتیاق» با شعری از فریدون مشیری و «درد گنگ» با شعری از ابتهاج، «به یاد جوانی»، «خلیج فارس»، «بهار می‌شود» و «سرود بهار» هم از دیگر آثاری است که در این کنسرت اجرا شد.


علی اکبر قربانی رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد 46، درباره این کنسرت گفت: چندین سال است که استاد فخرالدینی از ارکستر موسیقی ملی ایران کناره‌گیری کرده است و به خاطر شرایط موجود فعالیت کمتری دارد. ما هم فرصت را مناسب دیدیم و تصمیم به دعوت از وی گرفتیم.


وی افزود: جای بسی خوشحالی است که در مدت چهار سال تشکیل ارکستر فرهنگ و هنر توانسته‌ایم این ارکستر دانشجویی را از لحاظ کیفی به سطحی برسانیم که موزیسین بزرگی همچون فرهاد فخرالدینی چوب رهبری آن را به دست بگیرد.


قربانی ادامه داد: استاد فخرالدینی در کار بسیار حساس و دقیق است و هر کاری را نمی پذیرد اما از آنجا که وی از نزدیک با روند کار ارکستر آشنا بود و به خاطر ارتقا کیفی ارکستر و شور و اشتیاق نوازندگان، ما را در جدیدترین کنسرتمان که 11 و 12 مردادماه برگزار می‌شود به عنوان رهبر مهمان همراهی می‌کند.


رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر به ضبط تصویری اجرای ارکستر به رهبری فخرالدینی اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ‌گاه اجراهای ارکستر ملی به رهبری استاد فخرالدینی ضبط نشده و تنها آلبوم تصویری ارکسترال با حضور وی به ارکستر مهرنوازان برمی‌گردد که یک ارکستر خصوصی بوده است.


قربانی خاطرنشان کرد: بر این اساس و با توجه به فقر آثار ارکسترال ایرانی تصمیم داریم با حمایت‌های سوسن تقی‌پور ریاست دانشگاه واحد 46 این اجرا را ضبط کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها