کد خبر: 227225
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۱:۰۴:۰۰
| |

شورایعالی تهیه کنندگان سینما درباره‌ِ "یک اقدام غیر صنفی" توضیح داد

واگذاری فیلم‌های سینمایی به شبکه های نمایش خانگی و "ویدئو درخواستی" با زمان بیش از حداکثر 5 سال اقدامی غیر صنفی و در نتیجه غیر قانونی است.

شورایعالی تهیه کنندگان سینما درباره‌ِ "یک اقدام غیر صنفی" توضیح داد
کد خبر: 227225
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا موسوی عضو هیات رییسه شورایعالی تهیه کنندگان ضمن اعلام خبر فوق افزود: متاسفانه برخی موسسات نمایش خانگی هنگام عقد قرار داد با تهیه کننده، زمان واگذاری فیلم های سینمایی در قرار داد را نامحدود میدانند.

وی افزود:این اشکال در آخرین جلسه شورایعالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در نهایت هیات رییسه بار دیگر تاکید کرد که زمان مناسب چنین قرار دادهایی 3 سال و در شرایط ویژه حداکثر 5 سال است. انعقاد قرار داد بین تهیه کننده و مدیران شبکه نمایش خانگی . V.O.D بیش از این زمان غیر صنفی و از نظر صنف تهیه کنندگان غیر قانونی محسوب میشود. بدیهی است با تهیه کنندگانی که زیر تحمیل چنین قراردادهایی بروند ، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت و از سوی دیگر با شرکتهای که چنین قراردادهایی را برای خرید و یا واگذاری V.O.D. و D.V.D تحمیل میکنند، برخورد جدی خواهد شد.در صورت اصرار بر تخلف ، از همکاران تهیه کننده در خواست خواهد شد که از فروش فیلم به موسسات نمایش خانگی متخلف خودداری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها