کد خبر: 228258
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۰:۴۴:۰۰
| |

صدرعاملی: نمی‌توان بدون آینده‌نگری وارد حرفه سینما شد

رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران معتقد است: برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایرانی می‌تواند راهکار مناسب برای پاسخگویی به هیجان‌های نوجوانان علاقمند به سینما باشد تا ذات سینما را درک کنند.

صدرعاملی: نمی‌توان بدون آینده‌نگری وارد حرفه سینما شد
کد خبر: 228258
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به عنوان یکی از بخش‌های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزار میشود و در این بخش نوجوانان 9 تا 16 سال آثاری در دو بخش فیلم و فیلمنامه ارسال کردهاند که پذیرفته‌شدگان با مشاوران فیلمهای 3 دقیقه‌ای خواهند ساخت.

رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران که در ساخت فیلم‌های خود به مسائل نوجوانان پرداخته است با بیان این مطلب درباره تاثیر برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان به ایسنا گفت: اشتیاق برای فیلم ساختن و دیده شدن از سنین نوجوانی نمود پیدا می کند ولی به معنای واقعی فضا و محفلی برای بروز این استعداد وجود ندارد در نتیجه اغلب بدون کمترین توجه به این علاقمندی پیش از گذشتن از دوره نوجوانی وارد دوران جوانی میشوند و با کمترین شناخت و درک سطحی از تعریف سینما به این حرفه ورود می کنند و اغلب به رضایت مطلوب نمی‌رسند.

وی ادامه داد: اما برگزاری فضایی برای آشنایی نوجوانان با سینما که در حال حاضر به عنوان المپیاد فیلمسازی مطرح است می‌تواند ذات سینما را به این گروه سنی معرفی کند و بعد از تجربه کردن تصمیم بگیرد که آیا این حرفه را دوست دارد یا خیر.

صدرعاملی بیان کرد: واقعیت این است که در شرایط فعلی نمی‌توان بدون چشم انداز و آینده نگری وارد این حرفه شد چون موفقیت در سینما با توجه به شرایطی که این هنر و صنعت در جهان دارد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی سخت است و باید با شناخت و برنامه پیش رفت. از همین رو معتقدم که المپیاد فیلمسازی این شناخت را به نوجوانان علاقمند میدهند.

کارگردان فیلم سینمایی «دختری با کفش های کتانی» بیان کرد: تداوم برگزاری المپیاد فیلمسازی اتفاق مهمی در عرصه سینما خواهد بود و می تواند به مرکزی برای سنجش علاقمندی نوجوانان به سینما تبدیل شود و در ادامه این علاقمندی مورد حمایت قرار گیرد. در این راستا انجمن سینمای جوانان می تواند متولی و اداره کننده این بخش از استعدادیابی نوجوانان باشد و بعدها به یک جریان مستقل از جشنواره کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

صدرعاملی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که برگزاری بخش المپیاد فیلمسازی می تواند گامی مثبت در جهت تربیت نیرو برای سینما باشد گفت: بی شک یکی از فعالیتهایی که می تواند سینمایی نو و پویا را در آینده ارائه دهد، پرورش نیروهای کارآمد در این عرصه است که المپیاد فیلمسازی میتواند چنین امکانی جهت تربیت نیروی متخصص برای سینمای ایران تربیت کند.

دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با همراهی انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد سینمایی فارابی در سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار می شود. این المپیاد در دو بخش «فیلم» و «فیلمنامه» با پذیرش فیلم‌های 3 دقیقه ای با موضوع آزاد در گروه سنی 9 تا 16 سال برپا می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها