کد خبر: 229995
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

معاون صدا:

نسبت به نیازهای مردم مسئولیم

حمید شاه آبادی معاون صدا در نشستی جزییات چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو را تشریح کرد.

نسبت به نیازهای مردم مسئولیم
کد خبر: 229995
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو که بعد از چند سال دوباره احیا می شود، با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدا و جمعی از مدیران رادیویی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

شاه آبادی در ابتدای این نشست با بیان اینکه سیزده دوره جشنواره رادیو یکی از افتخارات اصحاب رادیو است، بیان کرد: برگزاری یک جشنواره بین المللی نقش مهمی در کیفیت برنامه های رادیو دارد. 16 شبکه سراسری و ملی ارتباطی را برای رادیو با مخاطبانش بوجود آورده است و ما نسبت به علاقه و نیازهای مردم مسئولیم. اولین وظیفه معاونت صدا افزایش کیفیت تولیدات رادیوست و این جشنواره یک فرصت برای ارتقای کیفیت تولیدات است.

معاون صدا اظهار کرد: در این جشنواره می توانیم قدر برنامه سازانی را که از تصویر به دور هستند، بدانیم و از آنها تجلیل کنیم چراکه سرمایه انسانی مهمترین دارایی ماست و این نیروی انسانی نیازمند توجه است تا بتواند کار خود را به منصه ظهور برساند.

وی رادیو را فرصت بسیار خوبی برای شناختن استعدادها دانست و گفت: این جشنواره در سه بخش مستقل آغاز به کار می کند که شامل برنامه های مستمر، ویژه و آزاد می شود و جشنواره در بخش داخلی در این سه حوزه آثار را دریافت می کند. برنامه های مستمر در بخش داخلی برنامه های روی آنتن را در یک بازه زمانی 6 ماهه از اول تیر تا اول دی ماه 97 در بر می گیرند. ما در این بازه زمانی برنامه های 420 تهیه کننده را داوری می کنیم و در بخش های مختلف گویندگان، تهیه کنندگان و گزارشگران هرکدام جوایزی را به خود اختصاص خواهند داد.

معاون صدا درباره بخش برنامه های ویژه نیز یادآور شد: بخش برنامه های ویژه برنامه های مناسبتی، رادیو نما و فضای مجازی را در برمی گیرد. همچنین برنامه سازان ما در شبکه های استانی در بخش آزاد حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به بخش بین الملل نیز توضیح داد: قالب برنامه ها در این بخش آثار هشت گانه است که شامل برنامه های آموزشی و سرگرمی، مستندنمایشی و... می شود. در این بخش هم جوایزی در نظر گرفته شده است و تا ابتدای دی ماه سال جاری برنامه سازان می توانند برنامه های خود را به زبان فارسی و انگلیسی ارسال کنند.

شاه آبادی درباره معیار داوری آثار در جشنواره بین المللی رادیو تصریح کرد: اصالت محتوا، بهره گیری از تکنیک برنامه سازی و ارتقای کیفیت از معیارهای ما برای داوری آثار خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها