کد خبر: 252391
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۶:۱۹:۰۰
| |

بهمن فرمان آرا از همکاری با هوشنگ گلشیری در «سایه‌های بلند باد» می‌گوید:

2 سال طول کشید و با کمک گلشیری فیلمنامه فیلم را تبدیل به 25 صفحه کردیم

فیلم «سایه‌های بلند باد» ساخته بهمن فرمان‌ارا بر اساس قصه‌ای از هوشنگ گلشیری بعد از 41 سال در خانه هنرمندان تهران نمایش داده شد

2 سال طول کشید و با کمک گلشیری فیلمنامه فیلم را تبدیل به 25 صفحه کردیم
کد خبر: 252391
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۶:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فیلم «سایه‌های بلند باد» سال 1356 در روستای ابیانه توسط بهمن فرمان آرا و بر اساس قصه‌ای از هوشنگ گلشیری ساخته شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، فیلم «سایه‌های بلند باد» قبل و بعد انقلاب توقیف بود. این اثر دوشنبه شب طی مراسمی با حضور شادمهر راستین، محسن آزرم، کیوان کثیریان و اعضای سینماتک خانه هنرمندان نمایش داده شد.

بهمن فرمان‌آرا در این مراسم سخنرانی کرد و درباره روند تولید «سایه‌های بلند باد» گفت: «این فیلم 41 سال قبل ساخته شده است. داستان هوشنگ گلشیری در 4 صفحه نوشته شده بود و به صورت نامه است. حدود 2 سال طول کشید و ما به کمک یکدیگر این فیلمنامه را تبدیل کردیم به 25 صفحه، یعنی آن چیز‌هایی را که تعریف می‌کرد را ما سعی کردیم که به آن بدنه بدهیم و بپرورانیم و بعد من بر اساس آن فیلمنامه‌ای نوشتم که 85 صفحه شد.

فرمان آرا ادامه داد: «بودجه این فیلم 1میلیون و 300 هزار تومان بود. نگاتیو‌های فیلم ما به تهران می‌رفت. جالب اینکه فواد بدیعی با من تماس گرفت و گفت در ابیانه چه کاری انجام می‌دهید؟ می دانید که در لابراتوار حداقل یک ساواکی حضور دارد و نگاتیو‌ها را چک می‌شود! اتفاقاتی که در فیلم روایت می‌شود تقریبا آیینه‌ای بود از اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌داد»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها