کد خبر: 272499
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

مهرداد رایانی‌مخصوص با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت از سهم خود در حوزه هنرهای نمایشی کم گذاشته است/ بحث‌های مالی و بودجه، پاشنه آشیل هنر است/ وزارت ارشاد نقش حمایتی خود را ایفا نکرده است

مهرداد رایانی‌مخصوص، مدیر سابق امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، گفت: در بخش‌های مختلف اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که تمام بخش‌ها اعم از موسیقی، تئاتر، سینما و تجسمی، دارای مشکلات عدیده‌اند و پاشنه آشیل آنها، بحث‌های مالی و بودجه است که بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد. علاوه بر آن حمایت‌های معنوی هم بسیار کاهش یافته است.

دولت از سهم خود در حوزه هنرهای نمایشی کم گذاشته است/ بحث‌های مالی و بودجه، پاشنه آشیل هنر است/ وزارت ارشاد نقش حمایتی خود را ایفا نکرده است
کد خبر: 272499
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد رایانی‌مخصوص، مدیر سابق امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» عملکرد وزارت فرهنگ‌وارشاد را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: «وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد به‌طور کلی نتوانسته، عملکرد چشمگیری داشته باشد. به‌خصوص در چهارساله دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی، که این عملکرد رو به‌ جلو نیست. اینها را بر این اساس می‌گویم که تا مرداد سال گذشته، در اداره کل هنرهای نمایشی مشغول به کار بودم. بیشتر سعی کردند شرایط مربوط به دوره قبل را حفظ کنند که البته در بخش‌هایی حتی افول هم کرده‌ و نتوانستند موفقیت نسبی را به دست بیاورند.»

تکرار کاستی‌های گذشته

مدیر سابق امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی بیان کرد: «در بخش‌های مختلف اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که تمام بخش‌ها اعم از موسیقی، تئاتر، سینما و تجسمی، دارای مشکلات عدیده‌اند و پاشنه آشیل آنها، بحث‌های مالی و بودجه است که بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد. علاوه بر آن حمایت‌های معنوی هم بسیار کاهش یافته است.»

او ادامه داد: «وقتی که کاری را انجام می‌دهیم، باید اطمینان داشته باشیم که یک متولی وجود دارد و ما را حمایت می‌کند. به عنوان مثال، وقتی کار ما دچار مشکل می‌شود، این متولی باید مثل پدر خانواده کنار ما قرار گیرد و از نظر مالی و معنوی ما را حمایت کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما این نقش را کمتر توانسته ایفا کند و باید گفت در دوره‌های قبل بهتر بود. متاسفانه در 4 سال دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی، شرایط پس‌رفت داشت.»

این مدیر هنری، حمایت مالی را مهم‌ترین تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد دانسته و گفت: «در حال حاضر وزارت ارشاد باید حمایت‌های مالی خود را افزایش داده و شمار حمایت‌های سینما و تئاتر را که بودجه دولتی در آن مشارکت دارد، افزایش دهد. دولت از سهم خود در حوزه هنرهای نمایشی کم گذاشته است. باید پرسید که چه مقدار برای هنرهایی که دولت خودش را متولی آن می‌داند، هزینه کرده است؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها