کد خبر: 280539
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

بهروز مفید، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مهم‌ترین اقدام ارشاد باید تغییر ذائقه مخاطب باشد/ باید اجازه کار به هنرمند داده شود/ ارشاد از لحاظ بودجه در مضیقه است

بهروز مفید، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «اگر وزارت ارشاد بخواهد هم نقش پیمانکار را داشته باشد هم پروژه را اجرا کند که کار، کاملا دولتی می‌شود. باید اجازه دهد خود هنرمندان پیشنهاد داده و ایده‌های خود را اجرا کنند.»

مهم‌ترین اقدام ارشاد باید تغییر ذائقه مخاطب باشد/ باید اجازه کار به هنرمند داده شود/ ارشاد از لحاظ بودجه در مضیقه است
کد خبر: 280539
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز مفید، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «مجموعه وزارت ارشاد در فضای هنری ما، موقعیت خاصی دارد. برخلاف بسیاری از وزارتخانه‌ها که سفارش داشته و بر اساس آن سفارش، نتیجه حاصل می‌شود، در مقوله هنر نمی‌توانیم چنین نگاهی داشته باشیم. در واقع در سینما تهیه‌کننده و کارگردان‌ها با سلایق خاص خودشان می‌آیند.»

باید اجازه کار به هنرمند داده شود

او با تاکید بر اینکه ارشاد نمی‌تواند در تولید آثار هنری تمام امور را نظارت و هدایت کند، گفت: «اگر وزارت ارشاد بخواهد هم نقش پیمانکار را داشته باشد هم پروژه را اجرا کند که کار، کاملا دولتی می‌شود. باید اجازه دهد خود هنرمندان پیشنهاد داده و ایده‌های خود را اجرا کنند.»

به گفته مفید، در هر صورت، نمی‌توان فیلمی دلخواه همه تولید کرد. او در این‌باره گفت: «خیلی از فیلم‌هایی که بهترین اکران را به خودشان اختصاص می‌دهند، از نگاه مدیران ما فیلم‌هایی نیستند که دلخواه باشد، اما بحث عرضه و تقاضاست. مخاطب سلیقه‌ای پیدا کرده که باید به آن توجه شود.»

او با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری در مورد فیلم‌ها عوامل مختلفی تاثیرگذارند، بیان کرد: «وقتی پای صحبت مسئولان می‌نشینیم، رضایت ندارند اما تهیه کننده، گیشه را دارد و کارگردان و نویسنده اثر مورد نظر مخاطب را تولید کردند.»

این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه محدودیت ارشاد در مقابل صداوسیما بسیار بیشتر است، گفت: «بر این اساس نمی‌توانیم بگوییم اگر مدیران گروه الف بروند و مدیران گروه ب بیایند، اتفاق خاصی رخ می‌دهد.»

مهم‌ترین اقدام ارشاد باید تغییر ذائقه مخاطب باشد

مفید با اشاره به تاثیر مستقیم اقتصاد بر امور هنری، بیان کرد: «باید توجه داشت که ارشاد از لحاظ بودجه، بسیار در مضیقه است و فضای هنر، فضای گرانی شده است. در هر حال حاضر یک فیلم سینمایی فاخر، بودجه زیادی می‌طلبد.»

او درباره مهم‌ترین اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «خیلی بحران در وزارت ارشاد داریم. بنابراین نمی‌توانیم یک گزینه را انتخاب کرده و بگوییم که فقط این مورد باید برطرف شود. انقدر معضلات پیش آمده که سخت بتوان وظایف ارشاد را اولویت‌بندی کرد. مهم‌ترین اقدام اما باید تغییر ذائقه مخاطب باشد. هرچند که به سادگی امکان‌پذیر نیست.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها