کد خبر: 336303
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۶:۰۴:۰۰
| |

اعظم راودراد:

رده‌بندی سنی انتخاب فیلم‌ها را برای خانواده‌ها آسان می‌کند

اعظم راودراد، دبیر سومین جایزه پژوهش سینمایی گفت: یکی از مزایای مثبتی که طرح رده‌بندی سنی دارد این است که مخاطبان به واسطه آن می‌توانند انتخاب‌های راحت‌تری داشته باشند تا با فرزندانشان به سینماها برای دیدن فیلم‌ها بروند.

رده‌بندی سنی انتخاب فیلم‌ها را برای خانواده‌ها آسان می‌کند
کد خبر: 336303
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۶:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اعظم راودراد درباره اهمیت رده بندی سنی فیلم‌ها که به تازگی در نمایش آثار سینمایی اعمال خواهد شد این اتفاق را خوشایند توصیف کرد و اظهار داشت: طبیعی است که قوانین عفاف و حجاب در سینمای ما رکن اصلی است که اجرا می شود اما ممکن است در برخی فیلم‌های کمدی شوخی‌هایی و یا در فیلم‌های اجتماعی صحنه‌های خشنی وجود داشته باشد که مناسب کودکان و حتی نوجوانان نباشد بنابراین طرح رده بندی می تواند کمک خوبی برای مرتفع کردن این مشکل باشد.

او ادامه داد: یکی از مزایای مثبتی که طرح رده‌بندی سنی دارد این است که مخاطبان به واسطه آن می‌توانند انتخاب‌های راحت‌تری داشته باشند تا با فرزندانشان به سینماها برای دیدن فیلم‌ها بروند.

دبیر سومین جایزه پژوهش سینمایی سال، افزود: طبیعی است کودکان یا با خانواده ها یا از طرف مدارس برای دیدن فیلم ها می روند و این طرح می تواند آگاهی لازم را به آنها بدهند تا فیلم های مناسبی برای کودکان انتخاب کنند.

راودراد گفت: اتفاق بسیار خوب دیگر در طرح رده بندی سنی این است که علاوه بر سینماگران ، جامعه شناس، روانشناس، متخصصین حوزه تربیتی هم در این هیات قرار دارند زیرا در برخی فیلم ها موضوعاتی درباره محیط زیست و علوم مختلفی وجود دارد که حضور متخصصان امر می تواند کمک بزرگی باشد تا از ابعاد مختلف فیلم ها را مورد بررسی قرار دهند.

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: وجود کارشناسان و متخصصین در حوزه‌های مختلف حتی در زمان ساختن فیلم ها در کنار فیلمسازان امری ضروری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها