کد خبر: 344398
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۶:۵۳
| |

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

اغتشاش و اختلال اطلاعات دو بحران جدی جامعه کنونی است

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، اغتشاش و اختلال اطلاعات را دو بحران جدی در جامعه کنونی دانست و گفت: اغتشاش اطلاعات ریشه در تکثیر منابع دارد؛ منابعی که بعضاً هویت ندارند و منابعی که هویت آنها شناخته شده نیستند. خدادی ادامه داد: بر همین اساس مرجع سازی، منبع‌سازی، مستندسازی آن و ریاضی کردن اطلاعات در جامعه امروز یک ضرورت است. او باورپذیر کردن اطلاعات را ضروری دانست و گفت: امروز ما باید بین منبع و مرجع خبر و مخاطب ارتباط مستقیم برقرار کنیم.

اغتشاش و اختلال اطلاعات دو بحران جدی جامعه کنونی است
کد خبر: 344398
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۶:۵۳

اعتمادآنلاین| محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور که امروز در مصلای تهران افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه‌های تخصصی باید موجب تقویت رسانه‌ها و کارکرد تخصصی آنها باشد.

او ادامه داد: فرآیند بهداشت، درمان و دارو بخشی از زندگی مردم است و امروزه دیگر تنها پزشکان و داروسازان نیستند که درباره پزشکی اطلاعات دارند بلکه هر کسی که قدرت جستجو در اطلاعات و انتخاب آن را داشته باشد در زمینه های تخصصی نیز اطلاعات کسب می‌کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آنچه امروز نیاز اصلی هر بخشی از جامعه و به ویژه جامعه پزشکی است، این است که به موضوع اطلاعات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران فارما اظهار کرد: ظرفیتی که در این نمایشگاه فراهم شده است توجه جدی به عنصر اطلاعات در بستر رسانه‌هاست؛ لذا انتظار این است که به جای تبلیغ دنبال تبیین باشیم و به جای هواداری و حمایت به دنبال شریک سازی باشیم.

خدادی با تاکید بر اینکه به خط برگشت اطلاعات نیز باید توجه شود و یک ارتباط دو سویه ایجاد شود، اظهار کرد: تضارب اطلاعات بین گیرنده و فرستنده اطلاعات که همان خوانندگان و گویندگان هستند باید مورد توجه قرار گیرد. امروز رسانه‌ها باید به «بعد از خبر» توجه کنند و این یعنی تخصصی شدن خبر، یعنی اینکه رسانه‌های ما جای خود را در زندگی مردم و در مرجع سازی اطلاعات باز کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این نمایشگاه باید فرصتی باشد برای تقویت رسانه‌ها و تقویت کارکرد تخصصی رسانه‌ها، بر متناسب‌سازی کارکرد تخصصی رسانه‌ها با نیاز زندگی مردم تاکید و تصریح کرد: امروزه نمی‌توانیم فرآیند تولید اطلاعات انجام دهیم و مخاطبان آن تولید را نادیده بگیریم و یا برای آنها برنامه نداشته باشیم، بلکه باید متناسب با خواست مخاطب برای مخاطبان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها برای آسیب‌شناسی کارکرد تولید اطلاعات بهره گرفت، اظهار کرد: توجه کردن به نقش رسانه به عنوان بخش اصلی فرآیند فعالیت‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان در جامعه انجام می‌شود، ضروری است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: امروز جنگ اصلی که به کشور تحمیل شده جنگ تحمیلی اقتصادی و جنگ افکار عمومی است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند این جنگ، جنگی است که به دنبال تضعیف اراده‌های ما است و طبیعتاً جریان رسانه ما قدرت هم‌افزایی، همدلی، همبستگی و اقناع را در خود دارد و آن را روز به روز تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه این روزها باید از همه شهدای انقلاب اسلامی و افرادی که با خون خود سند خلوص و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را امضا کردند، یاد کرد، افزود: ما از نسل آن شهدا هستیم و با مقاومت حداکثری در برابر زیاده‌گویی‌ها ایستادگی خواهیم کرد.

چهارمین نمایشگاه کتاب‌های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور کشور از 2 ـ 4 مهر ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بر پاست.

این نمایشگاه در روزهای یاد شده از ساعت 9 صبح تا 18 پذیرای علاقه مندان است و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها