کد خبر: 370136
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از گیشه آخر هفته سینماهای دنیا گزارش می‌دهد:

«جومانجی: مرحله بعدی» صدرنشین باکس‌آفیس شد/ آنالیز‌های باکس‌آفیس هفتگی درست از آب درنیامد/ شکست فیلم جدید «کلینت ایستوود»

«جومانجی: مرحله بعدی» با فروش خوب خود در راس باکس‌آفیس نشست و پس از سه هفته، صدرنشینی متوالی را از دستان انیمیشن «یخ‌زده 2» ربود. در حالی که آنالیز‌های باکس‌آفیس هفتگی نشان می‌داد فیلم‌های «کریسمس سیاه» و «ریچارد جول» هر کدام 10 میلیون دلار فروش را در هفته نخست اکران خود تجربه می‌کنند، اما در نهایت فروش این 2 فیلم در مجموع به 10 میلیون دلار هم نرسید.

«جومانجی: مرحله بعدی» صدرنشین باکس‌آفیس شد/ آنالیز‌های باکس‌آفیس هفتگی درست از آب درنیامد/ شکست فیلم جدید «کلینت ایستوود»
کد خبر: 370136
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تبسم کشاورز - آخر این هفته و طی روزهای 13 تا 15 دسامبر 2019 (22 تا 24 آذر 1398) سالن‌های نمایش در آمریکای شمالی شاهد اکران چند فیلم جدید بودند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از Box Office Mojo، در این آخر هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود که از بین آنها سه فیلم سینمایی «جومانجی: مرحله بعدی»، «کریسمس سیاه» و «ریچارد جول» توانستند به جمع پرفروش‌ها راه پیدا کنند.

«جومانجی» با فروش بالا در راس باکس‌آفیس نشست و پس از سه هفته، صدرنشینی متوالی را از دستان انیمیشن «یخ‌زده 2» ربود.

از سوی دیگر و در حالی که آنالیز‌های باکس‌آفیس هفتگی نشان می‌داد فیلم‌های «کریسمس سیاه» و «ریچارد جول» هر کدام 10 میلیون دلار فروش را در هفته نخست اکران خود تجربه می‌کنند، اما در نهایت فروش این 2 فیلم در مجموع به 10 میلیون دلار هم نرسید.

در ادامه گزارش اعتمادآنلاین را از باکس‌آفیس سینمای آمریکا و جهان می‌خوانید.

«جومانجی: مرحله بعدی»:‌ صدرنشین 60 میلیون دلاری

فیلم سینمایی «جومانجی: مرحله بعدی» (Jumanji: The Next Level) به کارگردانی جیک کاسدان در نخستین هفته‌ اکران خود و در 4227 سالن نمایش 60 میلیون دلار فروخت و به صدرنشینی سه‌هفته‌ای انیمیشن «یخ‌زده 2» پایان داد.

این فانتزی جدید که محصول کمپانی کلمبیا پیکچرز است، دنباله داستان «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» را روایت می‌کند.

«جومانجی: مرحله بعدی» در بازار خارج آمریکا نیز شروع خوبی داشت و فروش 152 میلیون و 500 هزار دلاری را تجربه کرد. ساخته تازه کاسدان که بودجه‌ای 125 میلیون دلاری داشته در اولین آخر هفته اکران خود، در گیشه جهانی به فروشی بیش از 212 میلیون دلار دست پیدا کرده است.

این فیلم سینمایی داستان چهار نوجوان را روایت می‌کند که دوباره به دنیای بازی ویدئویی جومانجی وارد می‌شوند، اما با این تفاوت که این بار بازی ایراداتی پیدا کرده است. دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

سینما

«یخ‌زده 2»:‌ ورود به باشگاه میلیاردی‌ها

انیمیشن «یخ‌زده2» (Frozen II) به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی توانست با فروش 19 میلیون دلاری در چهارمین هفته اکرانش به رتبه دوم برسد.

این فیلم در 4078 سالن نمایش در آمریکای شمالی پس از چهار هفته به فروشی بیش از 366 میلیون دلار دست پیدا کرده است. این در حالی است که با توجه به فروش 666 میلیون دلاری این فیلم در گیشه خارج از آمریکا، اکنون «یخ‌زده 2» به باشگاه فیلم‌های میلیاردی رسیده و در گیشه جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروخته است.

این انیمیشن که محصول کمپانی دیزنی است، دنباله‌ انیمیشن «یخ زده» است که در سال 2013 ساخته شده بود. در گیشه آمریکای شمالی نیز این فیلم در رتبه یازدهم انیمیشن‌های پرفروش تاریخ قرار گرفته است.

داستان این انیمیشن که در سبک فانتزی ساخته شده است، روایتگر شخصیت‌های السا، آنا، کریستوف و اولاف است که به اعماق جنگل می‌روند تا از حقیقتی در مورد رمز و راز باستانی قلمرو پادشاهی خود مطلع شوند.

ایندینا منزل، جاناتا گروف و جاش گد صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند.

سینما

«چاقوکشی»: کمدی سیاه معمایی

فیلم «چاقوکشی» (Knives Out) به نویسندگی و کارگردانی ریان جانسون در سومین هفته اکران خود توانست با فروش 9.3 میلیون دلار در جایگاه سوم باکس‌آفیس بایستد. این فیلم محصول کمپانی مدیا رایت کپیتال است که در ژانر کمدی سیاه معمایی ساخته شده است.

«چاقوکشی» طی این آخر هفته به فروشی بیش از 78 میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی دست یافته است. فروش این فیلم که با بودجه‌ای 40 میلیون دلاری ساخته شده اکنون در گیشه جهانی به بیش از 162 میلیون دلار رسیده است.

داستان این فیلم روایتگر مرگ نویسنده‌ رمان‌های جنایی یعنی هرلان ترومبی است. دقیقاً بعد از تولد 85 سالگی‌ ترومبی جسد او در ملکش پیدا می‌شود و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد.

دنیل کریگ، کریس اوانز، آما در آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت و کاترین لانگفورد به همراه کریستوفر پلامر در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سینما

ریچارد جول:‌ شکست غیرمنتظره ایستوود

فیلم «ریچارد جول» (Richard Jewell) به کارگردانی کلینت ایستوود در اولین هفته‌ اکران خود و در 2502 سالن نمایش توانست پنج میلیون دلار فروش داشته باشد.

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد این فیلم که با بودجه‌ای 45 میلیون دلاری ساخته شده 10 میلیون دلار فروش کند، اما با افتتاحیه پنج میلیون دلاری بسیار ضعیف ظاهر شد و یکی از ضعیف‌ترین‌های ایستوود در این زمینه نام گرفت.

«ریچارد جول» هشتمین فیلم برادران وارنر در سال 2019 لقب گرفت که کمتر از 10 میلیون فروش کرده است.

این فیلم روایتگر داستان ریچارد جول نگهبان امنیتی بی‌گناهی است که حین بمب‌گذاری در المپیک 1996 آتلانتا جان انسان‌های زیادی را نجات داد، اما چند روز پس از این اتفاق متهم به انجام این بمب‌گذاری شد.

سم راکول، اولیویا وایلد و کتی بیتس در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

سینما

کریسمس سیاه: کمتر از حد انتظار

فیلم «کریسمس سیاه» (Black Christmas) به کارگردانی سوفیا تاکال و محصول کمپانی یونیورسال در هفته‌ نخست اکران خود 4.4 میلیون دلار فروش داشت. البته این فیلم در بازار خارج از آمریکا نیز اکران شد و به فروشی بیش از سه میلیون دلار دست پیدا کرد.

این فیلم که در ژانر ترسناک‌معمایی و با بودجه پنج میلیون دلاری ساخته شده داستان گروهی از جوانان را روایت می‌کند که در تعطیلات کریسمس در حال سپری کردن اوقات فراغت خود هستند، اما توسط یک غریبه‌ مرموز تک به تک به دام می‌افتند. آنها باید برای نجات جان‌شان از دست این غریبه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا رهایی یابند.

ایموجن پوتس و کری اولیویس در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

سینما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها