کد خبر: 420617
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۲:۱۰:۴۸
| |

سینماهای چین بعد از 6 ماه بازگشایی می‌شوند

مرکز ملی سینمای چین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح هشدار بهداشت عمومی، سینماهای چین در مناطق با ریسک پایین شیوع کرونا از امروز دوشنبه به صورت مرحله‌ای بازگشایی می‌شوند.

سینماهای چین بعد از 6 ماه بازگشایی می‌شوند
کد خبر: 420617
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۲:۱۰:۴۸

اعتمادآنلاین| طبق مقررات جدید، افراد بدون ماسک و کسانی که تب بالای 37.3 درجه داشته باشند اجازه ورود به سینما را نخواهند داشت بلیط ها هم باید طوری فروخته شوند که تماشاگران بیش از یک متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

بر اساس این گزارش، تعداد تماشاگران در هر سانس هم نباید بیش از 30 درصد کل ظرفیت سالن باشد، خوردن و آشامیدن در سالن سینما نیز ممنوع است زمان اکران هر فیلم هم حداکثر دو ساعت تعین شده است.

از 24 ژانویه سال جاری میلادی /4 بهمن 1398/ یعنی از حدود 180 روز پیش، اکران فیلم در سینماهای چین به حالت تعلیق درآمد و اکنون خبر بازگشایی سینماها یک اتفاق خوب برای صنعت سینمای چین به شمار می‌رود.

همه گیری کرونا در نیمه نخست امسال برای بسیاری از شرکت‌های سینمایی و تلویزیونی چین ضرر و مشکلات مالی زیادی ایجاد کرده است.

سال گذشته میلادی (2019) میزان فروش فیلم های سینمایی در چین به 64 میلیارد و 266 میلیون یوان (هر دلار آمریکا 6.9 یوان) رسید که در مقایسه با سال پیش از آن 5.4 درصد افزایش نشان می‌دهد همچنین آمار تماشای فیلم در سال گذشته میلادی به یک میلیارد و 727 میلیون رسیده است که حد نصاب جدیدی به حساب می آید.

اداره ملی سینمای چین گزارش کرد میزان فروش فیلم سینمایی تولید داخل در سال گذشته با 8.65 درصد رشد به 41 میلیارد و 175 میلیون یوان رسید که 64.07 درصد کل میزان فروش را شامل می شود.

مرکز ملی سینمای چین آورده است همچنین در سال 2019 میلادی 9 هزار و 708 پرده سینمایی جدید راه اندازی شده است بدین ترتیب تعداد پرده های سینما در سراسر چین به 69 هزار و 787 رسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها