کد خبر: 492832
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۱:۰۳:۰۰
| |

کارگردان خانه سبز: دولت آینده سینمای ایران را جهانی کند

امیدوارم دولت آینده بتواند سیاست‌هایی را در قبال سینما به جریان بیندازد که باعث اتصال و ارتباط مضاعف سینما با بازارهای جهانی شود. مگر ما چه چیزی کمتر از هند، ترکیه، کره و کشورهای دیگر داریم؟ شرایط حاکم بر سینما ما را از بازارهای جهانی دور کرده است.

کارگردان خانه سبز: دولت آینده سینمای ایران را جهانی کند
کد خبر: 492832
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۱:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| بیژن بیرنگ نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون کشور در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مطالبات و انتظاراتش از دولت سیزدهم چیست، گفت: به‌شخصه هرگز تصور نکردم که باید از کمک‌های دولتی استفاده کنم با این‌حال امیدوارم که در دولت آینده دست و بال سینماگران برای کار کردن بازتر شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: تصورم این است که اگر دولت نقش خود در قبال سینما را به اصناف سینمایی برون‌سپاری کند، شاهد رشد و بالندگی بیشتر سینما در کشور خواهیم بود.

کارگردان «خانه سبز» ادامه داد: سینما، فضایی حرفه‌ای است و باید بتواند روی پای خود بایستد، مخاطب جذب کند و بفروشد. امیدوارم اگر دولت آینده قصد تسهیل‌گری در سینما را دارد، این تسهیل‌گری در راستای استقلال سینما اتفاق بیفتد.

بیرنگ عنوان کرد: امیدوارم دولت آینده بتواند سیاست‌هایی را در قبال سینما به جریان بیندازد که باعث اتصال و ارتباط مضاعف سینما با بازارهای جهانی شود. مگر ما چه چیزی کمتر از هند، ترکیه، کره و کشورهای دیگر داریم؟ شرایط حاکم بر سینما ما را از بازارهای جهانی دور کرده است.

کارگردان «قصه عشق» تصریح کرد: سینمای ما سینمایی مستقل است اما باید به این نکته توجه کنیم که هم‌اکنون دوره سینمای مستقل و هنر مستقل که صرفا برای مخاطبی خاص تولید می‌شد در دنیا به سر آمده است. زمانی می‌توانیم به‌واسطه سینما حرف بزنیم و قدرتمان را به رخ کشورهای دیگر بکشیم که در بازارهای جهانی حضوری پررنگ داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بازار جهانی یعنی امکانات؛ یعنی سرمایه. ما باید بتوانیم فیلم‌هایی در مقیاس جهانی و با صرف هزینه‌هایی که برای ساخت فیلم‌های جهانی لازم است، تولید کنیم. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که بتوانیم ملاک‌ها و معیارهایی که برای تحقق مناسب یک کسب و کار جهانی مورد نیاز است را برآورده کنیم. آرزوی من برای سینما همین است. آرزویم داشتن سینمایی است که بتواند در بازارهای جهانی حضوری پررنگ و قدرتمند داشته باشد. البته منظورم حضور در چند جشنواره خارجی و برگزیده شدن در این جشنواره‌ها نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها