کد خبر: 520628
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۹:۳۸:۰۰
| |

آغاز «یک هفته با داستایفسکی»

برنامه‌ «یک هفته با داستایفسکی» آغاز می‌شود و با سخنرانی‌ها و انتشار مقالات و یادداشت‌هایی ادامه دارد.

آغاز «یک هفته با داستایفسکی»
کد خبر: 520628
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| برنامه‌ «یک هفته با داستایفسکی» در روز شنبه (15 آبان‌ماه) ساعت 10 صبح با سخنرانی علی‌اصغر محمدخانی درباره‌ «داستایفسکی در ایران»، زهرا محمدی با عنوان «زنان در آثار داستایفسکی و مقایسه‌ آن با تالستوی»، آبتین گلکار درباره‌ «کودکان در آثار داستایفسکی» و مهدی یزدانی‌خرم با عنوان «داستایفسکی وجدان معذب یک جهان بی‌وجدان» آغاز می‌شود و در طول هفته با سخنرانی‌ها و انتشار مقالات و یادداشت‌های دیگر صاحب‌نظران ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برنامه «یک هفته با داستایفسکی» را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang@، کانال تلگرام bookcitycc@، پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگی شهر کتاب www.bookcity.org و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

علاوه‌بر این، در خبر برگزاری این برنامه آمده است: داستایفسکی خالق آثار بزرگ ادبیات است و با نفوذ به عمق روح و خصوصیت‌های اخلاقی مردم روسیه به‌خوبی آن را در آثارش بازتاب می‌دهد. دویست سال از تولد این نابغه‌ ادبیات می‌گذرد و دویستمین سال تولد او فرصت خوبی برای بازخوانی آثار اوست.

مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهرکتاب با همکاری بنیاد روسکی‌میر روسیه از روز شنبه (پانزدهم آبان) تا پنج‌شنبه (20 آبان) برنامه‌ «یک هفته با داستایفسکی» را با حضور صاحب‌نظران و علاقه‌مندان برگزار می‌کند تا زندگی، آثار و اندیشه‌های او تحلیل و بازخوانی شود. در این یک هفته از جنبه‌های ادبی، فلسفی، روان‌شناختی، اجتماعی، تاریخی و هنری به آثار داستایفسکی نگریسته می‌شود و با برنامه‌های سخنرانی، انتشار مقالات و یادداشت‌ها و فیلم‌ها تلاشی به منظور شناخت بیشتر این نویسنده انجام و چرایی شاهکارهای او تحلیل و تبیین می‌شود.

داستایفسکی عمیق‌ترین آثار ادبی جهان را در قرن نوزدهم نوشت و معرفت ما را از عالم انسانی وسعت بخشید. او برجسته‌ترین داستان‌نویس قرن نوزدهم است و نفوذش در عالم ادبیات نه تنها در کشور روسیه بلکه در سراسر جهان گسترش یافته و بر آثار نویسندگان بزرگ تاثیر فراوان برجای گذاشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها