کد خبر: 577319
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۴:۳۴
| |

روزنامه شهروند:

از ابتدای سال از ۳۹ فیلم روی پرده، تنها ۶ فیلم هزینه تولید را برگرداندند

شهروند نوشت: از ابتدای سال، از ٣٩ فیلمی که روی پرده آمده‌اند‌، با توجه به میانگین هزینه مورد نیاز برای ساخت یک فیلم، تنها ٦ فیلم موفق شده‌اند هزینه تولید خود را برگردانند

از ابتدای سال از ۳۹ فیلم روی پرده، تنها ۶ فیلم هزینه تولید را برگرداندند
کد خبر: 577319
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۴:۳۴

روزنامه شهروند گزارشی از وضعیت بحرانی سینمای کشور دارد که در آن می‌گوید از ابتدای سال از ۳۹ فیلم روی پرده تنها ۶ فیلم هزینه تولید را برگرداندند.

به گزارش شهروند، این روزها سینمای ایران بدترین روزهای تاریخ خود را می‌گذراند. به خصوص که اتفاقات اجتماعی اخیر هم مزید بر علت شده؛ و سالن‌های سینما خالی ترین روزهای خود را می گذرانند. در واقع داستان سینمای ایران این روزها بسیار ساده است:  انبوه فیلم‌های روی پرده به ناچار برای عقب نماندن از قافله، اکران می‌شوند، بدون اینکه موجب اتفاق خاصی شوند یا از نظر اقتصادی عایدی قابل توجهی نصیب سازندگان‌شان کنند. ولی با این حال این بازی تکراری ادامه پیدا می‌کند و فیلم‌های جدیدی می‌آیند و دوباره همین بازی تکرار می‌شود. جالب‌تر اینکه تهیه‌کنندگان هنوز و همچنان با همان اشتیاق گذشته با سرمایه سرمایه‌گذاران ناآشنا به سینما، به تولید فیلم می‌پردازند، بدون اینکه فرجام این فیلم‌ها سر سوزنی برای‌شان اهمیت داشته باشد.  این شمای کلی سینمای ایران است؛ سینمایی عملا ورشکسته که از ابتدای سال، از ٣٩ فیلمی که روی پرده آمده‌اند‌، با توجه به میانگین هزینه مورد نیاز برای ساخت یک فیلم، تنها ٦ فیلم موفق شده‌اند هزینه تولید خود را برگردانند. ماجرا در هفته‌های اخیر حتی بدتر هم بوده و آمار فروش فیلم‌ها حکایت از یک فاجعه تام و تمام اقتصادی می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها