کد خبر: 617775
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۴۵:۴۵
| |

مجرم فرهنگی، تهیه کننده سینما می‌شود + عکس و جزئیات

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: با توجه به دغدغه فرهنگی دادستان قزوین، حوزه هنری، محل اجرای مجازات جایگزین به‌صورت تولید هنری شد.

مجرم فرهنگی، تهیه کننده سینما می‌شود + عکس و جزئیات
کد خبر: 617775
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۴۵:۴۵

 محمدرضا امامقلی با اشاره به تکمیل چرخه مجازات بزه فرهنگی و اجتماعی به نفع فرهنگ و اجتماع در استان قزوین اظهار کرد: قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین حوزه هنری و دادستانی قزوین انجام شود که بنا بر این تفاهم‌نامه، مجرم فرهنگی در طول مدت حکم تعلیق مکلف به تهیه‌کنندگی فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گزارش سینما اعتماد به نقل از ایسنا، در حاشیه اکران خصوصی مستند «منفی ۱۴» ویژه دستگاه قضایی استان گفت‌وگویی با معاون دادگستری قزوین و نماینده دادستان قزوین در امور اطفال و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خصوص کاهش جمعیت کیفری و پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت‌های هنری انجام شد که در پایان این گفت‌وگو حوزه هنری قزوین آمادگی خود را برای اجرای مجازات جایگزین به صورت تولید هنری اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: کمتر از ۴۸ سال از تفاهم نامه‌ای که هنوز به امضا نرسیده، دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین اولین حکم متهم فرهنگی را با تکلیف هنری اعلام کرد و برای یک شخص حقیقی به دلیل مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی با تهیه فیلم و عکس، حکمی متفاوت صادر شد.

وی افزود: براساس این حکم که به استناد مواد ۴۶ و ۴۷ از قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ است؛ محکوم مکلف به ساخت و تهیه فیلم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین تحت نظارت معاون دادستان در امور پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه شده است.

امامقلی ضمن اشاره به دغدغه فرهنگی دادستان قزوین و سرعت بالای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه بیان کرد: منظومه فکری واحد در بین مسئولین می‌تواند مسیر پیشرفت را هموار کند و این اقدام شایسته تزریق منابع مالی سرگردان به سبد فرهنگ و هنر در راستای تکامل چرخه تربیت اجتماعی است.

بنا بر علام روابط عمومی حوزه هنری قزوین، رئیس حوزه هنری استان در پایان یادآور شد: توجه به نقش هنر در پیشبرد اهداف کشور و اعتقاد مسئولین دستگاه قضایی استان به این موضوع ستودنی است.

 

62639351

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها