کد خبر: 265472
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از جلسه شورای عالی کار برای اعلام رقم نهایی سبد معیشت تا کد دستوری برای پیگیری بسته حمایتی تامین اجتماعی

جلسه شورای عالی کار، محصولات آرایشی اینترنتی، انقلاب دیجیتال و کد دستوری برای پیگیری بسته حمایتی تامین اجتماعی مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از جلسه شورای عالی کار برای اعلام رقم نهایی سبد معیشت تا کد دستوری برای پیگیری بسته حمایتی تامین اجتماعی
کد خبر: 265472
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از برگزاری جلسه این شورا در روز دوشنبه هشتم بهمن‌ماه بعد از پنج ماه وقفه، با محوریت اعلام رقم نهایی سبد معیشت خبر داد و گفت: طبق تحقیقات دستمزد فعلی کارگران تنها 25 درصد از هزینه‌های زندگی را تامین می‌کند و این وضعیت بحران اقتصادی جامعه را نشان می‌دهد.

ندا رونده، مدیر واحد نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی گفت: خرید محصولات آرایشی از طریق تبلیغات اینترنتی، ماهواره، مجله‌ها و پیک‌های تبلیغاتی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قید عبارت «دارای مجوز بهداشت» در این گونه تبلیغات به هیچ وجه دال بر اطمینان از سلامت فرآورده نیست.

ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن اشاره به وجود اختلال ارتباطی در خانواده‌های ایرانی گفته: خانواده‌ها دچار سوءتفاهم و کاهش مهارت‌های ارتباطی هستند. برخی می‌گویند این اختلال نتیجه انقلاب دیجیتال است و این موضوع، خشونت‌ها و استرس‌ها را در خانواده‌ای که باید مأمن باشد، افزایش می‌دهد .

بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه متأسفانه امروز مطالبی را در کتاب‌های درسی می‌بینیم که وجود آن ضروری نیست گفت: بسیاری از اوقات دانش‌آموزانی که مدال‌های مختلف را در رقابت‌ها کسب کرده‌اند، از اداره یک زندگی ساده ناتوان هستند و بسیاری از مهارت‌های اولیه زندگی و اجتماعی را نمی‌دانند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص کد دستوری USSD از سوی این سازمان برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سوال دارند خبر داد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها