کد خبر: 272936
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۴ اسفندماه ۱۳۹۷

از لایحه برابری دیه زن و مرد تا نگرانی برای آلودگی رودخانه‌های جهان

لایحه برابری دیه زن و مرد، وام ازدواج 30 میلیونی، مرجع تشخصی فساد، استرس نوجوانان در فقدان موبایل و آلودگی رودخانه‌های جهان مهم‌ترین اخبار اجتماعی 4 اسفند بود.

از لایحه برابری دیه زن و مرد تا نگرانی برای آلودگی رودخانه‌های جهان
کد خبر: 272936
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه اصلاح قانون در راستای برابری دیه زن و مرد و لایحه ایجاد محدودیت برای طلاق زنان به دولت خبر داد.

سکینه سیف‌جمالی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: بر اساس تبصره 16 لایحه بودجه سال 98، بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز جاری و قرض‌الحسنه سیستم بانکی، وام ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از (96/1/1) است و تا کنون وام قرض‌الحسنه دریافت نکرده‌اند، 30 میلیون تومان پرداخت کند.

پیروز حناچی، شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا در دوره گذشته شهرداری شاهد فساد کلان بوده‌ایم یا خیر، گفت: مرجع تشخیص فساد من نیستم. البته ممکن است ادعاهایی مطرح شود اما مرجع تشخیص قوه قضائیه است.

یک روانشناس کودک و نوجوان گفت: وابستگی به تلفن همراه با توجه به جاذبه‌های موبایل موجب شده مشترکان بسیاری بخصوص کودکان و نوجوانان در صورت فقدان این وسیله ارتباطی به افسردگی و استرسِ پیدا و پنهان، دچار شوند.

کارشناسان محیط زیستی هشدار دادند آلودگی دارویی در رودخانه‌ها به سطح خطرناکی برای حیوانات و اکوسیستم‌ها رسیده‌ است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش وام ضروری بازنشستگان از چهار به پنج میلیون تومان و افزایش 100 نفری در تعداد، گفت: امسال 20 درصد به ظرفیت‌های رفاهی و خدماتی این مجموعه اضافه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها