کد خبر: 274735
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۷

از تاکید بر ساخت مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران تا آخرین تلاش‌ها برای مقابله با کودک‌همسری

تلاش شورای شهر برای ساخت مسیر دوچرخه‌سواری، پذیرش کودکان معتاد، سوژه‌های جیب‌بری، ارتباط تغذیه با سرطان، آغاز طرح ترافیک از تابستان و ارسال لایحه کودک‌همسری به دولت مهم‌ترین خبرهای اجتماعی 10 اسفند بود.

از تاکید بر ساخت مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران تا آخرین تلاش‌ها برای مقابله با کودک‌همسری
کد خبر: 274735
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش اعتمادآنلاین مبنی بر درخواست فعالین محیط‌زیست درباره اختصاص بخشی از بودجه شهری برای ساخت مسیر دوچرخه گفت: جزئیاتش را نمی‌دانم ولی در شورا شهر این نگاه وجود دارد تا در معابری که شرایط مناسب دارد و ایمن است، مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری احداث شود و در واقع بتوانیم استفاده از دوچرخه و فرهنگ دوچرخه‌سواری را در شهر توسعه و گسترش دهیم.

محمدعلی اسدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره کودکان معتادی که در طرح اخیر پلیس از محلات شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری شده‌اند گفت: کودکان معتاد در مراکز دانش‌آموزی با ظرفیت 30 نفر پذیرش می‌شوند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با هشدار به مردم در خصوص پرهیز از نزدیک شدن به افراد مشکوک در خریدهای شب عید گفت: جیب برها‌سوژه‌های خود را از میان افرادی که عجله دارند، انتخاب می‌کنند.

طبق گفته متخصصان سلامت بیش از یک سوم مرگ‌ومیرهای مرتبط با سرطان ناشی از تغذیه ناسالم است و سیب، زنجبیل، چای سبز، ماهی، زردچوبه، گوجه‌فرنگی، سیر و عدس جزو مواد غذایی مهم برای مقابله با این بیماری محسوب می‌شوند.

به گفته پیروز حناچی شهردار تهران، طرح ترافیک جدید از تابستان سال آینده اجرا می‌شود.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه روز پنج‌شنبه لایحه حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر 13 سال برای دولت ارسال شده، گفت: با تمام توان تلاش می‌کنیم تا کودک‌همسری دیگر اتفاق نیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها