کد خبر: 610870
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۶:۴۹:۲۴
| |

برقراری ارتباط و ارائه خدمات پس از فروش با دستگاه ذخیره شماره مشتری

احتمالا این روزها با این دستگاه در بعضی از فروشگاه ها روبرو شده اید. این دستگاه معمولا روی پیشخوان قرار دارد و بعد از تکمیل فرایند خرید حضوری، از شما درخواست می‌شود که شماره تلفن همراه خود را در آن وارد نمایید.

برقراری ارتباط و ارائه خدمات پس از فروش با دستگاه ذخیره شماره مشتری
کد خبر: 610870
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۶:۴۹:۲۴

 احتمالا شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید که این دستگاه کوچک، می‌تواند چه تاثیر بزرگی روی برقراری ارتباط و ارائه خدمات پس از فروش داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر دستگاه ذخیره شماره مشتری روی ارتباط بهتر با مشتریان و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب به آن‌ها بپردازیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

دستگاه ذخیره شماره مشتری چیست؟

دستگاه ذخیره شماره مشتری از نظر ظاهری، شباهت زیادی به دستگاه کارت‌خوان دارد. روی این دستگاه یک مانیتور کوچک و صفحه کلید تعبیه شده است که مشتریان می‌توانند بعد از خرید، به صورت دلخواه شماره همراه خود را وارد نمایند. بلافاصله بعد از ثبت شماره، یک پیام خوشامدگویی که شما از قبل آن را آماده کرده‌اید، برای تلفن همراه مشتری ارسال می‌شود.

به کمک یک دستگاه ذخیره شماره مشتری شما می‌توانید شماره تماس همه مشتریان خود را داشته باشید و در مناسبت‌های مختلف، با آن‌ها در ارتباط باشید. همچنین پیام خوش‌آمد گویی هم می‌تواند شامل آدرس شبکه‌های اجتماعی، شماره تماس و ... باشد.

2

کارت ویزیت‌های کاغذی را خاطرتان است؟ دستگاه ذخیره شماره مشتری می‌توانند دقیقا نقش همان کارت ویزیت را داشته باشد. البته در این‌جا شما هزینه بسیار کمتری را می‌پردازید و مطمئن هستید که کارت ویزیت آنلاین شما توسط مشتری دیده می‌شود.

این دستگاه برای فعال شدن فقط به اتصال به برق و اینترنت نیاز دارد. به راحتی و با یک کابل برق می‌توانید آن را روشن کنید. برای اتصال به اینترنت هم باید از شبکه وای فای (به صورت بیسیم یا سیمی) استفاده کنید.

مزایای داشتن یک دستگاه ذخیره شماره مشتری کدامند؟

 چرا ادعا می‌کنیم که دستگاه ذخیره شماره مشتریان می‌تواند تاثیر شگرفی در کسب و کار شما داشته باشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، باید به مهم‌ترین مزایای این دستگاه کوچک اما بسیار سودمند اشاره کنیم. برخی از بهترین قابلیت‌های یک دستگاه ذخیره‌ساز شماره مشتریان عبارتند از:

  • امکان ذخیره تاریخ تولد مشتریان

  • داشتن ظاهری زیبا و بی‌نیاز از ارتباط مستقیم با اپراتورهای تلفن همراه

  • تنظیمات آسان و فارسی

  • ارسال لحظه‌ای پیامک خوش‌آمد گویی به مشتریان بعد از ثبت شماره تلفن همراه

  • امکان اتصال به شارژر موبای، لپ تاپ و ... از طریق کابل USB

  • قابل نصب روی پیشخوان فروشگاه

  • ذخیره شماره مشتری در پنل پیامکی

  • ...

دستگاه ذخیره شماره مشتری می‌تواند شما را به صورت لحظه‌ای با مشتریان بالفعل، در ارتباط مستقیم قرار دهد. این امتیاز در آینده کسب و کار شما، تاثیر فراوانی خواهد داشت.

تاثیر دستگاه ذخیره ساز شماره مشتری در برقراری ارتباط با مشتریان

همان‌طور که در قسمت‌های قبل هم اشاره شد، دستگاه ذخیره ساز شماره مشتری می‌تواند یک بانک اطلاعاتی عظیم و سودمند از شماره افرادی که سابقه خرید از کسب و کار شما را داشته‌اند، برایتان ایجاد نماید. شما در آینده می‌توانید از این شماره‌ها، برای برقراری ارتباط با مشتریان، استفاده نمایید.

3

فرض کنید که قصد برگزاری یک جشنواره ویژه را دارید و دوست دارید همه مشتریان قبلی، از این تخفیف‌ها باخبر شوند. خب چه راهی بهتر از این‌که به سراغ دستگاه ذخیره‌ساز و شماره‌های ثبت شده بروید؟ اگر یک پنل ارسال پیامک انبوه داشته باشید، به راحتی می‌توانید پیام خود را برای همه شماره‌ها ارسال نمایید.

به عنوان یک مثال دیگر، تصور کنید که در حال تغییر موقعیت مکانی فروشگاه خود هستید. از طرفی دیگر، اصلا دوست ندارید مشتری‌های قبلی خود را از دست دهید. به راحتی می‌توانید از بانک اطلاعاتی دستگاه ذخیره ساز خود استفاده نموده و از طریق ارسال پیامک، مشتریان را در جریان این تغییر قرار دهید.

شما تاریخ تولد مشتریان خود را دارید؛ چون آن‌ها این تاریخ را در دستگاه ذخیره شماره مشتریان، ثبت نموده‌اند. از این به بعد کافیست در روز تولد هر مشتری، برای او یک پیام تبریک تولد ارسال نموده و یک هدیه (مثلا تخفیف خرید) برایش اختصاص دهید. این کار تاثیر فراوانی در برندسازی و ارتباط موثر با مشتریان خواهد داشت.

با برگزاری نظرسنجی‌های مختلف می‌توانید نظر مشتریان را جویا شده و نقص‌های احتمالی کسب و کار خود را برطرف نمایید. همچنین به این وسیله، به نظر مشتری احترام گذاشته‌اید و او را تشویق به خرید دوباره از فروشگاه خواهید کرد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید یک دستگاه ذخیره شماره مشتری که از شرکت‌های معتبر مانند تابان اس ام اس (پیشنهاد ویژه ما به شما عزیزان) خریداری شده باشد، می‌تواند تاثیر زیادی روی برقراری ارتباط و خدمات پس از فروش به مشتریان داشته باشد.

دستگاه ذخیره ساز شماره مشتری برای چه کسب و کارهایی کاربرد دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت که هر کسب و کاری که با مشتریان حضوری سروکار داشته باشد، به یک دستگاه ذخیره شماره مشتری نیاز دارد. به عنوان مثال می‌توان به کسب و کارهای زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای

  • آژانس‌های هواپیمایی

  • رستوران

  • فست فود

  • کافی شاپ

  • دفاتر خدمات پیشخوان

  • بانک ها

  • ...

بنابراین اغراق نیست اگر بگوییم که دستگاه ذخیره شماره مشتری در بسیاری از کسب و کارهای حضوری و حتی آنلاین، به عنوان یک ابزار سودمند برای بازاریابی و تبلیغات، کاربرد دارد.

قیمت دستگاه ذخیره شماره مشتری چقدر است؟

جالب است بدانید که قیمت این دستگاه در قیاس با خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، بسیار ناچیز است! به عنوان مثال، انواع مدل‌های این دستگاه را در فروشگاه‌های معتبر مانند تابان اس ام اس، با مبلغی کمتر از 2 میلیون تومان خریداری نمایید.

عملکرد این دستگاه هم بسیار ساده بوده و نصب و فعال‌سازی آن، نیاز به هیچ تخصصی ندارد. کافیست اتصال برق و اینترنت دستگاه ذخیره مشتری را برقرار نموده و آن را روشن کنید! به همین سادگی.

سخن پایانی

دستگاه ذخیره شماره مشتری همان‌طور که از اسمش پیداست، برای ثبت و ذخیره شماره تلفن همراه مشتریان در زمان خرید حضوری از مراکز مختلف، کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی تعریف این دستگاه، کاربردها و مزایای آن و نقش غیر قابل انکارش در برقراری ارتباط موثر و سودمند با مشتریان پرداختیم.

امیدواریم در اولین فرصت این دستگاه را خریداری و نصب نموده و از مزایای فراوان آن برای بهبود روند کسب و کار خود، بهره‌مند شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها