کد خبر: 187797
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۱۰:۴۳:۰۰
| |

نگاهی به پنج بازی آخر رئال مادرید و بارسلونا؛

هیجانی به نام ال‌کلاسیکو!

دیدار برگشت دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در فصل 2017/2018 امشب در ورزشگاه نوکمپ بارسلون برگزار می‌شود.

هیجانی به نام ال‌کلاسیکو!
کد خبر: 187797
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۱۰:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| هیجان فوتبال در جهان امشب به اوج خودش می‌رسد و عاشقان فوتبال در انتظار آل کلاسیکوی دیگر هستند. بارسلونا با هدایت والورده به تیمی بی‌رقیب در فوتبال اسپانیا بدل شده و پیش از پایان رقابت‌های این فصل با 86 امتیاز قهرمانی خودش در لالیگا را قطعی کرده است. مادریدی‌ها هم برای سومین سال متوالی به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه پیداکرده‌اند و امید دارند تا برای سیزدهمین بار قهرمانی در اروپا را تجربه کنند. شاگردان زیدان که امتیازات زیادی را در این فصل از دست داده‌اند و امیدی به قهرمانی در لالیگا ندارند می‌خواهند تا در نوکمپ شکست دور رفت را جبران کنند.

نگاهی به 5 بازی گذشته این دو تیم در لالیگا کفه ترازو به سمت بارسلونا سنگینی می‌کند. آبی و اناری‌های بارسلون با سه برد توانسته‌اند قدرت خودشان را به حریف نشان دهند.

فصل 2015/2016

رئال مادرید صفر - بارسلونا 4

سفیدپوشان مادرید که به‌تازگی بنیتس را جانشین آنچلوتی کرده بودند در بازی رفت میزبان ارتش کاتالان بودند و با نتیجه تحقیرآمیز 4 بر صفر این بازی را واگذار کردند. گل‌های بارسلون در این بازی را سوراز 2 گل، نیمار و اینیستا به ثمر رساندند تا حکم اخراج بنیتس را امضا کرده باشند.

بارسلونا یک - رئال مادرید 2

مادریدی‌ها بعد از 7 ماه همکاری ناموفق با بنیتس زیدان را جانشین این مربی کردند. با آمدن زیدان شرایط برای مادریدی‌ها تغییر کرده بود. آن‌ها که باید در بازی برگشت آن فصل در خانه بارسلونا بازی می‌کردند توانستد با یک بازی حساب‌شده شاگردان انریکه را با گل‌های رونالدو و بنزما شکست دهند و انتقام بازی رفت را از این تیم بگیرند.

بارسلونا در آن فصل با 91 امتیاز قهرمان لالیگا شد و رئال مادرید هم با 90 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

فصل 2016/2017

بارسلونا یک - رئال مادرید یک

بارسلونا در بازی رفت این فصل میزبان مادرید بود. دو تیم بدونِ تغییر در کادر فنی خود فصل جدید را آغاز کرده بودند و زیدان که بعد از حضورش در مادرید توانسته بود این تیم را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند تلاش داشت تا اولین جام خود در لالیگا را هم‌ کسب کند. دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که مادرید قدرتش در لالیگا را تثبیت کرده بود و صدرنشین اسپانیا بود. دو تیم بعد از 90 دقیقه تلاش به تصاویر یک بر یک رضایت دادند تا اولین آل کلاسیکو فصل جدید اسپانیا با تساوی به پایان برسد. گل‌های این بازی را سورارس در دقیقه 53 برای بارسلونا به ثمر رساند و راموس در وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی را به‌تساوی کشاند.

مادرید 2 - بارسلونا 3

بارسلونا که در سال‌های اخیر نتایج خوبی در سانتیاگو برنابئو کسب کرده در بازی برگشت به مادرید رفت و در یک بازی جذاب و پر گل توانست پایتخت‌نشینان را شکست دهد. رئال که در دقیقه 28 با گل کاسمیرو از بارسا پیش افتاد نتوانست برتری خودش را حفظ کند و مسی در دقیقه 33 بازی را به‌تساوی کشاند. این بارسا بود که در نیمه دوم توسط راکیتیچ و در دقیقه 73 گل برتری را به ثمر رساند تا خامس دوباره بازی را به‌تساوی بکشاند. بازی تا دقایق پایانی با همین نتیجه دنبال می‌شد و همه منتظر سوت پایان بازی بودند که مسی در یک حرکت غافلگیر کنند گل برتری به ثمر رساند تا آبی و اناری‌ها با دست‌پر مادرید را ترک کنند.

مادرید در آن فصل با 93 امتیاز قهرمان شد و بارسلونا هم 90 امتیازی شد و در رده دوم جدول قرار گرفت.

فصل 2017/2018

رئال مادرید صفر - بارسلونا 3

بارسلونا که ارنستو والورده را تازه به خدمت گرفته بود و نیمار را دیگر در اختیار نداشت با ستاره‌هایش به برنابئو آمد. بازی در شرایطی کاملاً متفاوت برگزار شد و مسئولان اسپانیایی که سعی داشتند بازار شرق آسیا را به دست بیاورند ساعت این بازی را تغییر دادند و برای اولین بار آل کلاسیکو در ساعتی غیرمعمول برگزار شد و مورد اعتراض هواداران فوتبال قرار گرفت.

بارسلون این بازی را با گل‌های سوارس، مسی و ویدال به سود خود به پایان رساند.

حالا همه در انتظار بازی برگشت این دو تیم هستند، دیداری که می‌تواند قهرمانی بارسلون در لالیگا را قطعی کند و از طرفی هم می تواند انگیزه‌ای باشد برای سفیدهای پایتخت برای موفقیت در فینال لیگ قهرمانان، باید منتظر ماند و دید این بازی حساس به سود کدام تیم پایان خواهد یافت؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها