کد خبر: 256227
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین به بهانه تولد سر الکس فرگوسن

اسطوره یونایتد 77 ساله شد

فرگوسن در دوران حضورش در منچستریونایتد 38 جام به دست آورد،13 بار قهرمانی لیگ برتر انگلستان،5 بار جام حذفی انگلستان و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا از افتخارات او بود. اما بالاتر از تمام قهرمانی ها روحیه جنگندگی و امید و اعتماد به نفسی بود که سرالکس به تیم منچستریونایتد تزریق کرده بود.

حجم ویدیو: 23.31M | مدت زمان ویدیو: 00:03:49 دانلود ویدیو
کد خبر: 256227
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- نوامبر 1986 که سرالکس فرگوسن به عنوان سرمربی منچستریونایتد معرفی شد هیچکس تصور نمی‌کرد که 26 سال تاریخ طلایی در انتظاریونایتد باشد. فرگوسن در دوران حضورش در منچستریونایتد 38 جام به دست آورد،13 بار قهرمانی لیگ برتر انگلستان،5 بار جام حذفی انگلستان و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا از افتخارات او بود. اما بالاتر از تمام قهرمانی ها روحیه جنگندگی و امید و اعتماد به نفسی بود که سرالکس به تیم منچستریونایتد تزریق کرده بود.


او باشگاه منچستریونایتد را از وضعیتى که در سال 1988 براى بازى دوستانه با AC Milan بزرگ باید پول پرداخت می‌کرد به باشگاهى افسانه‌اى تبدیل کرد که میلان را از بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا حذف کرد.


زمانی که فرگوسن بازیکنان جوان تیم 92 را از آکادمی یونایتد به تیم اصلی آورد مورد انتقاد قرار گرفت اما او به جوانان آکادمی اعتماد داشت. تیم 92 بااستعدادترین بازکنان را در اختیار داشت، دیوید بکام، نیکی بات، رایان گیگز، گری نویل و پل اسکولز. بازیکنانی که به دلیل اعتماد رییس تبدیل به بهترین بازیکنان دنیا شدند و بیشترین افتخارات را برای تیم به دست آوردند.


روشن ترین خاطره از تیم 92 اما برمی‌گردد به لحظه ای که سولسشر تعویض طلایی سر الکس در وقت‌های اضافه، کرنر دیوید بکام را به تور دروازه چسباند تا رویای یونایتد به حقیقت بپیوندد و منچستر قهرمان جام قهرمانان اروپا شود.


سال 2013 سر الکس فرگوسن اسطوره باشگاه از مربیگری این تیم کنار رفت. چون احساس می‌کرد ادامه حرفه‌اى که تقریبا تمام وقت و انرژى او را می‌گیرد بى‌عدالتى در حق همسرش کتى است که در پاییز 2012 خواهر خود بریجیت را از دست داده بود.او مربیانى را دیده بود که در کنار زمین به دلیل فشار و استرس دچار حمله قلبى شده بودند و نمی‌خواست خانواده اش چنین تجربه و سرنوشتى داشته باشند.


یونایتد پس از سر الکس روزهای سختی داشت.رویا به پایان رسیده بود و کابوسی آغاز شده بود که حتی آمدن خوزه مورینیو هم پایانی بر آن نبود.


نیمه شب 5 مى بود که خبر رسید سر الکس فرگوسن به بیمارستان منتقل شده است و شرایط مساعدى ندارد.خبرى که دنیاى فوتبال را در شوک فرو برد،تا زمان اعلام رسمى باشگاه بازار شایعات داغ بود و تا جایى پیش رفت که خبر فوت این مربى سرشناس هم مطرح شد.بالاخره پس از ساعتى نگرانى و انتظار یونایتد رسما اعلام کرد سر الکس به دلیل خونریزى مغزى به بیمارستان سالفورد رویال منتقل شده و تحت عمل جراحى قرار گرفته است.عمل موفقیت آمیز بود و او حالا تحت مراقبت است.سالفورد یکى از بهترین بیمارستان هاى انگلستان است و در نزدیکى اولدترافورد قرار دارد؛جایى که فرگوسن امپراطورى منچستریونایتد را بنا نهاد.سر الکس پس از چند ماه مراقبت بالاخره بهبود پیدا کرد و دوباره به جایگاه مخصوصش در اولدترافورد بازگشت.


منچستریونایتد،میراث سرالکس فرگوسن حالا در دستان تعویض طلایی او اوله گنار سولسشر است.مربی که جنگندگی را از سر الکس آموخته و می‌خواهد تیمش را با بازی زیبا به خاطر بیاورند.


اوله با خود شمایلی از تیم 92 را آورده و شایع است که به زودی رییس را به عنوان دستیارش به اولدترافورد برمیگرداند اما حتی اگر این اتفاق هم نیفتند یونایتد حالا بیش از همیشه شبیه به تیم طلایی دوران مربیگری اسطوره است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها