کد خبر: 265131
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۴:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هیو مکلونی بهترین ورزشی‌نویس قرن

دنیای ورزش و روزنامه‌نگاری در بریتانیا نمی‌توانست قهرمانی بهتر از او داشته باشد، اویی که همیشه اصرار داشت بیشتر از آنکه یک نویسنده باشد یک گزارشگر است. هیو مکلونی روزنامه نگار ورزشی که برای کامل بودن تلاش بسیاری کرد.

هیو مکلونی بهترین ورزشی‌نویس قرن
کد خبر: 265131
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زندگی مکلونی به عنوان یک خبرنگار ورزشی توصیفی شبیه به یکی از جملات بی‌نقص خودش را داشت: طولانی، آهنگین و پر از غافلگیری.

او شاهد قابل احترام دنیای ورزش بود و مرگش در سن 84 سالگی بیش از هر چیز جای خالی‌اش را در دنیای کلمات تایپ شده به رخ می‌کشد.

به گزارش « اعتماد آنلاین» مکلونی به جا مانده از دنیای قدیمی بود که نسبت به اشتباهات و رفتار خشمگین بخشنده بود. دنیایی متفاوت از آنچه او در سال 2016 از آن اعلام بازنشستگی کرد.

پس از 60 سال تجربه ممکن است در مورد او حرفهای بسیاری بشنوید اما همه بر این باورند که مکلونی بهترین ورزشی‌نویس دوران خودش بود.

او در طول 30 سال کار در ساندی تایمز جوایز متعددی گرفت. در زمان کوتاهی که از دنیای ورزش فاصله گرفت و در اوج حوادث ایرلند شمالی بهترین روزنامه‌نگار سال شد. همچنین هفت بار بهترین روزنامه‌نگار ورزشی سال شد.

دنیای ورزش و روزنامه‌نگاری در بریتانیا نمی‌توانست قهرمانی بهتر از او داشته باشد، اویی که همیشه اصرار داشت بیشتر از آنکه یک نویسنده باشد یک گزارشگر است.

نبوغ و دقت مکلونی و جملات آهنگینش آثار او را در بالاترین سطح برده بود. او جوری کلمات را در کنار هم قرار می‌داد که بتهوون سمفونی موسیقی را. اگر مطالبش برای بعضی از خواننده‌ها قابل درک نبود احتمالا مشکل از خواننده بود نه نویسنده.

اولویت او همواره حقیقت بود و هرگز آن را قربانی هیچ چیز نکرد. صداقت اسلحه‌ای بود که مکلونی بدون ترس یا مصلحت اندیشی از آن استفاده می‌کرد.

در کنار سبک فوق العاده اش مکلونی علاقه زیادی به قهرمانان زمان خود داشت. هیچ کس به اندازه او در رسای جورج بست ننوشته بود و هرگز کسی برایش بالاتر از محمدعلی نبود. حتی با وجود تمام خطاهای محمد باز هم کسی در نظر مکلونی بزرگتر از او نبود. محمدعلی برایش بهترین بود.

تعبیر کامل زندگی مکلونی این بود که او فردی بی‌اندازه خلاق از شمال بریتانیا بود که به بالاترین مکان در حرفه‌اش رسید.

هیو مکلونی روزنامه‌نگار ورزشی متولد 2 فوریه 1934 در 24 ژانویه 2019 چشم از جهان فرو بست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها