کد خبر: 331301
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۸:۴۷:۲۰
| |

نایب رییس زنان فدراسیون تنیس روی میز:

هدف فدراسیون تنها کسب سهمیه المپیک نیست

تنیس روی میز ایران در حالی روزهای خود را در رویای کسب سهمیه المپیک سپری می‌کند که در کنار 24 کشور دیگر در انتظار برداشته شدن موانع این مهم از طرف فدراسیون جهانی است.

هدف فدراسیون تنها کسب سهمیه المپیک نیست
کد خبر: 331301
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۸:۴۷:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ این روزها فدراسیون تنیس روی میز در کنار کشورهای دیگر در تب و تاب مذاکره با مسئولان فدراسیون جهانی است تا بتواند شرایط سنگین کمیته بین‌المللی المپیک مبنی برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو را از میان بردارد.

آیین نامه‌ای که در آن مناطقی چون آسیای میانه برای بدست آوردن این سهمیه حذف شده‌اند و با حذف مناطق، کشورهای آسیایی به صورت متمرکز باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند. موضوعی که 24 کشور را از رسیدن به سهمیه المپیک ناامید و آنها را برای حل این مشکل وادار به فرستادن نامه‌ای به فدراسیون جهانی کرده است.

البته این آیین نامه برای کشورهایی چون چین، ژاپن و کره جنوبی و شمالی مانعی ایجاد نخواهد کرد. به این دلیل که سالانه بیشتر سهمیه‌های المپیک را ورزشکاران این کشورها کسب می‌کنند و همواره مدال آوران این عرصه در جهان محسوب می‌شوند.

به ویژه آنکه در چین ظرفیت‌های استعدادپروری و نوع آموزش‌ها به وسیله بهترین مربیان و نیز تعداد بازیکنان این عرصه بسیار زیاد است. همین عوامل می‌تواند عرصه را برای رقبای دیگر در آسیا و جهان برای رسیدن به سهمیه المپیک دشوار سازد.

به نظر می‌رسد که بازیکنان تنیس روی میز باید مدتی را در انتظار توافق فدراسیون جهانی برای برداشتن موانع کسب سهمیه المپیک باشند. اما اگر این اتفاق نیافتد از این پس بازیکنان تنیس روی میز تنها در رویای کسب این سهمیه بسر خواهند برد و فدراسیون باید تدبیر دیگری را برای رساندن سطح بازیکنان به بازیکنان چینی و ژاپنی بیاندیشد.

«فاطمه کیوانی» نایب رییس زنان فدراسیون تنیس روی میز روز شنبه اظهار داشت: هدف گذاری فدراسیون تنها برای کسب سهمیه المپیک نیست. مسابقات مهم‌تری چون رقابت‌های جهانی را هم پیش رو داریم و برای آن برنامه ریزی می‌کنیم. گرچه برای کسب سهمیه المپیک که امسال غرب آسیا را برداشتند، اقداماتی از طرف فدراسیون‌های کل کشورهای آسیایی صورت گرفته است.

وی افزود: کشورهای دیگر مانند ایران می‌دانند که اگر آیین نامه به حالت اول بازنگردد، کسب سهمیه برای آنها سخت خواهد بود. بنابراین نامه‌ای را به فدراسیون جهانی فرستادند و این نامه در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی ارزیابی خواهد شد.

24 کشور اصرار دارند که این قضیه به حالت قبل بازگردد و کشورهای آسیایی میانه برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.

نایب رییس زنان فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: اگر فدراسیون جهانی با ما موافقت نکند کسب سهمیه برای ما رویا خواهد شد. این موضوع را با همه رسانه‌ها مطرح کردم تا همه بدانند که اگر این اتفاق نیافتد بازیکنان شرایط سختی را در پیش رو دارند. امیدواریم 24 کشور آسیایی جز ژاپن و چین به این رویای خود دست یابند.

وی ادامه داد: اگر این اقدامات صورت نپذیرد ناامید نمی‌شویم و تنها به سهمیه المپیک اکتفا نمی‌کنیم. مسابقات جهانی را پیش‌رو داریم که بسیار ارزشمند است. اردوهای تیم ملی تداوم خواهد داشت و حتی یکی از بازیکنان در تورنمنت بلغارستان حضور دارد و برخی دیگر از ملی پوشان به مسابقات چک و اسلواکی خواهند رفت. هدف فدراسیون این نیست که فقط المپیکی شود و تا جایی که در توان ما است سعی می‌کنیم تا خود را به شرایط بازیکنان چین و ژاپن نزدیک کنیم البته این روند زمان‌بر است.

کیوانی یادآور شد: بازیکنان چینی روزانه هشت ساعت در حال تمرینات مستمر زیر نظر مربیان بسیار مجرب هستند. همچنین این کشور بالای چهار هزار بازیکن حرفه ای در رشته تنیس روی میز دارد که رقم کمی نیست و ایران تنها 2 هزار بازیکن تنیس روی میز دارد. در واقع چین و ژاپن به دلیل نظم کاری که دارند و از نظر آموزش‌های قوی و امکانات بالا می‌توانند جایگاه خود را برای رسیدن به المپیک و مدال آوری مستحکم سازند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها