کد خبر: 361776
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از جنگ فتل و لکلرک در رقابت‌های فرمول یک:

رقابت دیوانه‌وار «فراری» در پیست اینترلاگوس برزیل

پیروزی فرشتپن تمام داستان پیست برزیل نبود. جنگ لکلرک و فتل، رانندگان تیم فراری و اتفاقاتی که منجر به حذف آنها از این مسابقات مهم‌ترین اتفاق اینترلاگوس بود.

رقابت دیوانه‌وار «فراری» در پیست اینترلاگوس برزیل
کد خبر: 361776
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیست اینترلاگوس برزیل در یک روز آفتابی میزبان مسابقات فرمول یک بود و هواداران این رشته ورزشی شاهد یک رقابت تماشایی و پر از حادثه بودند. وقتی مکس فرشتپن هلندی با ماشین ردبول رقابت را از رده یک آغاز کرد، از همان ابتدا نشان داد برای کسب جایگاه اول این مسابقه جدی است و همه توانش را هم برای سومین قهرمانی فصل خود گذاشت. هرچند این هلندی جوان 2 بار از لوئیس همیلتون بریتانیایی عقب افتاد، اما با یک استراتژی قوی توانست دوباره جایگاه اولی خود را به دست آورد. او بعد از این قهرمانی از مدیر تیم ردبول بابت اتخاذ استراتژی‌های خوب تشکر کرد و گفت: «مرسدس باز هم سریع ظاهر شد، اما به نظرم تیم ما با استراتژی پیت‌استاپ کارش را به‌ خوبی انجام داد.»

اما پیروزی فرشتپن تمام داستان پیست برزیل نبود. جنگ لکلرک و فتل مهم‌ترین اتفاق اینترلاگوس بود. والتری بوتاس به دلیل نقص فنی در موتور خودرو مرسدس، از بازی خارج‌ شده بود و همیلتون باید به‌ تنهایی مرسدس را در این مسابقه به امتیاز می‌رساند. فراری خوشحال بود که می‌تواند در این پیست مرسدس را شکست دهد؛ اما جنگ 2 راننده فراری باعث شد این تیم از رسیدن به خط پایان باز بماند و چارلز لکلرک جوان هم جایگاه سومی‌اش در رده‌بندی رانندگان را از دست بدهد. دورهای پایانی گرندپری برزیل بود که لکلرک از فتل سبقت گرفت و فتل آلمانی نیز برای پس گرفتن جایگاهش به هم‌تیمی خود فشار آورد. فتل از لکلرک گذشت، اما برخورد چرخ‌های هر 2 خودرو به هم باعث پنچر شدن آنها شد و از دور مسابقه خارج شدند.

لکلرک بعد از پایان بازی درباره اتفاقی که در پیست رخ داد گفت: «در پیچ اول از فتل سبقت گرفتم و در پیچ سوم هم باید بسته عمل می‌کردم، چون می‌دانستم که او برای پس گرفتن جایگاهش تلاش خواهد کرد. او به سمت بیرون من رفت، جایی که فضای کمی وجود داشت، اما من کمی فضا برای او گذاشتم. بعد از آن به سمت پایان مسیر مستقیم پیست حرکت کردیم که او دوباره شروع به فشار آوردن کرد. ما خیلی به یکدیگر نزدیک بودیم و همه‌ چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. وقتی فتل به سمت داخل رفت ما برخورد کردیم و سپس پنچر شدیم.»

لکلرک معتقد است برای هم‌تیمی‌اش فضای مناسب فراهم کرده، اما فتل می‌گوید سرعتش بیشتر از لکرلک بوده و هیچ فضایی هم در سمت راست لکلرک وجود نداشته است. او درباره این تصادف گفت: «در آن لحظه من فضای زیادی در سمت راست نداشتم و بهتر بود از بیرون پیچ سوم می‌رفتم و برای سبقت تلاش می‌کردم.»

تصادف در مسابقات فرمول یک اتفاقی تازه نیست و رانندگان به دلایل مختلف دچار حادثه می‌شوند، اما این حوادث نه‌ تنها به خود راننده ضربه می‌زند، بلکه باعث می‌شود تیم هم از این اتفاق متضرر شود. هرچند تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌های فرمول یک مشخص‌ شده و مرسدس چند هفته زودتر از پایان فصل قهرمانی خود را جشن گرفته است، اما فراری می‌توانست با کسب امتیاز در این گرندپری فاصله خود را با مرسدس کم کمی کاهش دهد.

بعد از این اتفاق هر 2 راننده فراری به خاطر ضربه‌ای که به تیم وارد شد از هواداران و مدیران فراری عذرخواهی کرده‌اند. لکلرک در این‌ باره گفت: «هر دوی ما به دلیل کسب چنین نتیجه‌ای به‌ شدت برای تیم متاسف هستیم.»

فتل هم مانند لکلرک فرانسوی به خاطر کسب چنین نتیجه‌ای از هواداران و مدیران تیم عذرخواهی کرد و گفت: «فکر می‌کنم این نتیجه برای تیم ناامیدکننده بوده و ما می‌توانستیم نتیجه‌ای بهتر کسب کنیم. ما رقابت بزرگی داشتیم و من سرعت بیشتری از لکلرک داشتم، اما نمی‌دانم چرا با هم برخورد کردیم. این شرم‌آور است.»

آخرین ایستگاه رقابت‌های فرمول یک در سال 2019، ابوظبی است و تیم‌ها باید کمتر از 2 ماه دیگر در این شهر آخرین رقابت فصل را با نیز برگزار کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها