کد خبر: 363331
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از گمانه‌زنی‌ها درباره جایگزینی مرد کروات به جای مارک ویلموتس گزارش می‌دهد:

برانکو به تیم ملی بازمی‌گردد؟/ بیانیه فدراسیون فوتبال: نه تایید می‌کنیم نه تکذیب/ برانکو مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران را تکذیب کرد/ مصطفی هاشمی‌طبا: انتخاب برانکو اشتباه است

به نظر می‌رسد با ناامیدی فدراسیون فوتبال از ادامه همکاری با ویلموتس مذاکرات با دیگر گزینه‌های مربیگری تیم ملی آغاز شده و جدی‌ترین گزینه برانکو ایوانکوویچ مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی است.

برانکو به تیم ملی بازمی‌گردد؟/ بیانیه فدراسیون فوتبال: نه تایید می‌کنیم نه تکذیب/ برانکو مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران را تکذیب کرد/ مصطفی هاشمی‌طبا: انتخاب برانکو اشتباه است
کد خبر: 363331
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نتایج ناامیدکننده تیم ملی فوتبال ایران در دور مقدماتی مسابقات جام‌جهانی 2022 قطر و دو شکست در مقابل تیم‌های بحرین و قطر باعث تردید جدی در قابلیت‌های مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران، شده است.

عملکرد ناامیدکننده تیم ملی با ویلموتس

سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران که ابتدا به دلیل عدم پرداخت مطالباتش حاضر نشده بود به تهران بیاید تا تیم ملی را برای دیدار با عراق آماده کند، پس از باخت دو بر یک مقابل این تیم به تهران برنگشت تا با مسئولان فدراسیون فوتبال شکاف عمیقی در نحوه ادامه همکاری پیدا کند.

مساله زمانی مهم‌تر می‌شود که بدانیم ویلموتس تا پایان سال جاری میلادی تمام بندهای مالی قرارداد خود را دریافت کرده است و فدراسیون از او خواسته با توجه به شرایط به وجود آمده برنامه‌ای را تا شروع دور برگشت بازی‌های مرحله گروهی راهیابی به جام جهانی قطر اعلام کند.

مارک ویلموتس بامداد شنبه گذشته نخستین پاسخ خود را به نامه فدراسیون فوتبال ارسال کرد. پاسخی که نتوانست مهدی تاج و فدراسیون‌نشینان را به ادامه همکاری با این مربی بلژیکی امیدوار کند.

مرد بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران ضمن تشریح برنامه خود برای زیر نظر گرفتن لیگ برتر فوتبال ایران مشخص کرده بود که برنامه‌ای برای بازگشت زودهنگام به تهران ندارد.

به نظر می‌رسد با ناامیدی فدراسیون فوتبال از ادامه همکاری با ویلموتس مذاکرات با دیگر گزینه‌های مربیگری تیم ملی آغاز شده و جدی‌ترین گزینه برانکو ایوانکویچ مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی است.

یک توئیت فوتبال ایران را زیر و رو کرد

روزنامه ایران ورزشی اولین رسانه‌ای بود که خبر توافق با برانکو را منتشر کرد.

توییت ایران ورزشی

دبیرکل فدراسیون فوتبال: مردم به شایعات توجهی نکنند

هادی شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال با تکذیب خبر توافق با براکو اظهار کرد: فدراسیون سایت اختصاصی دارد و اخبار مربوط به تیم ملی در این سایت منتشر می‌شود. هر اتفاقی در مورد تیم ملی فوتبال رخ می‌دهد را از طریق سایت اعلام می‌کنیم و دلیلی ندارد علاقه‌مندان به فوتبال از طریق سایت‌های متفرقه اخبار مربوط به تیم ملی را رصد کنند.

شکوری تأکید کرد: من نمی‌دانم سایت‌های مختلف روی چه حسابی درباره تیم ملی فوتبال نظر می‌دهند و منبع خبری آن‌ها چیست که مدیران فدراسیون فوتبال با داشتن اختیارات اداری از این اخبار اطلاعی ندارند. مردم به شایعات توجهی نکنند و بدانند هر فعل و انفعالی که در تیم ملی ایران رخ می‌دهد، اخبار آن توسط سایت فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی می‌شود و دیگر اخبار از سوی ما سندیت ندارد.

بیانیه فدراسیون فوتبال: نه تایید می‌کنیم نه تکذیب

با اعلام مذاکره فدراسیون فوتبال با برانکو سایت رسمی این فدراسیون صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای امکان حضور مربی جدید را تایید کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به انتشار برخی مطالب درباره نیمکت تیم ملی فوتبال بزرگسالان، فدراسیون فوتبال با تاکید بر سیاست خود مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی همه جانبه و تداوم پشتیبانی لازم برای حضوری موفق در دور برگشت مقدماتی جام جهانی مطالب ذیل را به اطلاع عموم می‌رساند:

1- انتظارات فدراسیون فوتبال از سرمربی محترم تیم ملی وفق جزییات قرارداد در مذاکرات اخیر میان دو طرف مورد تاکید دوباره قرار گرفته است.

2. تاکید فدراسیون بر ضرروت انجام برنامه جامع و متمرکز تیم ملی در ماه‌های باقیمانده تا آغاز دور برگشت، از تصریحات مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته است.

3. با توجه به شرایط به وجود آمده در جدول و این که سرنوشت صعود به دست تیم ملی است، بستر فعلی در موضوع هم‌گرایی آحاد مردم، رسانه‌ها و حمایت تام و تمام از ملی پوشان در 4 بازی مهم پیش‌رو پیش از پیش حائز اهمیت به نظر می‌رسد.

4. فدراسیون فوتبال در حال حاضر در موقعیت تایید یا تکذیب گمانه‌زنی‌های مطرح شده قرار ندارد.

5. نتایج پیگیری‌ها و مذاکرات صورت گرفته در باب مباحث مرتبط با سرمربی تیم ملی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

توافقات اولیه انجام شده است

به نظر می‌رسد توافقات اولیه مسئولان فدراسیون با سرمربی پیشین پرسپولیس حاصل شده است. شرط اصلی برانکو برای قبول هدایت تیم ملی، دریافت مطالباتش از پرسپولیس بود که به او قول داده شده به زودی راهکار مناسب برای توافق او و باشگاه حاصل خواهد شد.

قرار است فردا دوشنبه مسئولان فدراسیون فوتبال برای توافق نهایی با برانکو جلسه‌ای را برگزار کنند تا تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد و در مورد جزئیات هم توافق حاصل شود. به احتمال فراوان این نشست در ترکیه برگزار خواهد شد.

دیدار سفیر ایران در کرواسی با برانکو

در عین حال دیدار برانکو ایوانکوویچ و سفیر ایران در کرواسی در برهه زمانی کنونی و انتشار تصویر آن از سوی سرمربی کروات پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس، احتمال بازگشت او به فوتبال ایران قوت بیشتری گرفته و باید منتظر ماند و دید که هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران را در ادامه مسیر صعود به جام جهانی چه کسی بر عهده خواهد داشت.

دیدار برانکو و سفیر ایران

برانکو مذاکره با فدراسیون ایران را تکذیب کرد

فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در این بین از برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اول فدراسیون برای هدایت تیم ملی نام برده می‌شود. مربی‌ای که 4 فصل موفق را در پرسپولیس سپری کرد و پیش‌تر از این هم سرمربی تیم ملی بوده است.


برانکو ایوانکوویچ در مورد اینکه آیا مذاکره‌ای با او از سوی فدراسیون فوتبال ایران انجام گرفته است یا نه؟ گفت: تا این لحظه مذاکره‌ای با مسئولان فدراسیون نداشته‌ام.

وی درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال با او تلفنی صحبت کرده‌اند یا خیر اظهار داشت: خیر، هیچ‌گونه تماسی بین من و مسئولان فدراسیون فوتبال وجود نداشته است.

مصطفی هاشمی‌طبا: انتخاب برانکو اشتباه است

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره احتمال انتخاب برانکو به عنوان جانشین مارک ویلموتس گفت: «فکر می‌کنم دوره کار برانکو در ایران به پایان رسیده است. فدراسیون با این انتخاب به دنبال تکرار اشتباه گذشته است. تاج و دوستانش در فدراسیون تلاش می‌کنند مربیانی را به خدمت بگیرند در حالی که نمی‌توانند شرایط کاری در فوتبال ایران را به آنها تحمیل کنند.»

هاشمی‌طبا ادامه داد: «برانکو خدمات زیادی به فوتبال ایران کرده اما انتخاب برانکو یک اشتباه است. از طرفی دیگر با وجود بحران اقتصادی در کشور، چرا به دنبال پول دادن به مربیان خارجی هستیم؟ چرا به نیروهای داخلی خودمان اعتماد نمی‌کنیم؟ دیدگاه فدراسیون نسبت به انتخاب مربی تیم ملی انحرافی است و باید این نگاه را تصحیح کنند.»

سخنگوی فدراسیون فوتبال: واکنشی نسبت به گمانه‌زنی‌ها در مورد رفتن ویلموتس نداریم

امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی ایران گفت: «در این مقطع زمانی فدراسیون فوتبال واکنشی نسبت به تأیید یا تکذیب گمانه‌زنی‌ها در مورد رفتن ویلموتس از تیم ملی ندارد.»

واکنش وزارت ورزش به برکناری مارک ویلموتس

مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی درباره تحولات کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: «برای ابقا یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال مسئولیت کامل دارد و تصمیم نهایی و فنی با فدراسیون است».

رسانه بلژیکی: ایران ویلموتس را برکنار می‌کند و سراغ برانکو می‌رود

سایت اسپورسا بلژیک با استناد به اخباری که یکی از رسانه‌های ایرانی عنوان کرد از قطع همکاری فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس خبرداد.

این سایت نوشت شواهدی در دست است که این سازمان و مربی بلژیکی برای اتمام زود از موعد همکاری و قرارداد به توافق رسیده‌اند.زیرا تیم ایران بعد از شروعی ضعیفی در مرحله انتخابی جام جهانی به حذف از ادامه مسابقات تهدید می‌شود.

حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران چه قدر برای فدراسیون فوتبال آب می‌خورد؟

یکی از نزدیکان برانکو با تائید خبر پیشنهاد سئول نشین‌ها به این مربی اعلام کرده است او به شرط دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس به صورت نقد و البته مالیات خود این پیشنهاد را می‌پذیرد.


با احتساب رقم قرارداد و مالیات برانکو با پرسپولیس باید حدود سه میلیون دلار تنها برای اجرایی شدن شرط مدنظر او هزینه شود. ضمن اینکه به نظر می‌رسد مدیران فدراسیون برای جلب رضایت ویلموتس برای فسخ قرارداد باید دست کم حدود یک میلیون دلار پرداخت کنند.

بهتر است مهدی تاج و سایر مسئولان فدراسیون پیش از هر گونه اقدامی عواقب فسخ قرارداد با ویلموتس را در نظر بگیرند و در صورتی که برای این کار به جمع بندی رسیده اند، بحث‌های مالی مربوط به فسخ قرارداد سرمربی 50 ساله بلژیکی را هم در نظر بگیرند تا شکایت جدیدی از این فدراسیون در فیفا مطرح نشود.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال: تاج برای تغییر ویلموتس مشورت می‌کند

عبدالکاظم طالقانی ، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: اینکه «ویلموتس» برکنار می‌شود و برانکو جای او را در تیم ملی خواهد گرفت موضوعی است که از آن بی خبر هستم.

وی افزود: به طور حتم سرنوشت نیمکت تیم ملی موضع مهمی است و در این رابطه رییس فدراسیون فوتبال علاوه بر هیات رییسه با مسولان وزارت ورزش و جوانان نیز مشورت‌های لازم را انجام خواهد داد.

طالقانی در پاسخ به این پرسش که فسخ قرارداد و یا برکناری ویلموتس از نظر مالی برای فدراسیون فوتبال تبعات سنگینی نخواهد داشت؟ اعلام کرد: فدراسیون فوتبال تمامی جوانب را در نظر خواهد گرفت و سپس بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را اتخاذ می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها