کد خبر: 365952
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۱:۳۵:۲۷
| |

کار سخت هوگوپوشان ایران در مسکو

رقابت‌های فینال گرندی تکواندو که تاحدود زیادی تکلیف هوگوپوشان راه یافته به المپیک 2020 را مشخص می کند، طی روزهای 15 و 16 آذرماه در روسیه برگزار می‌شود و تکواندوکاران ایران کار سختی در این رویداد مهم برای قطعی کردن سهمیه خود دارند.

کار سخت هوگوپوشان ایران در مسکو
کد خبر: 365952
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۱:۳۵:۲۷

اعتمادآنلاین| تکواندوکاران جهان به روزهای سرنوشت‌ساز خود برای رسیدن به بازی‌های المپیک 2020 توکیو نزدیک می‌شوند. در این مسیر مردان هوگوپوش ایران باید در شیاپچانگ مسکو به مصاف بهترین‌های جهان رفته و برای رسیدن به بزرگترین رویداد ورزشی جهان تلاش کنند.

فینال گرندپری تکواندو 15 و 16 آذرماه در مجموعه ورزشی «دینامو» ‌شهر مسکو برگزار خواهد شد و چهار نماینده ایران با هدایت «فربیرز عسگری» برای رسیدن به آرزوی خود در این میدان حاضر می‌شوند.

«آرمین هادی‌پور» در وزن منهای 58 کیلوگرم، «میرهاشم حسینی» و «سروش احمدی» در منهای 68 کیلوگرم و «سجاد مردانی» در به اضافه 80 کیلوگرم نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.

16 نفر برتر جهان در هر وزن در فینال گرندپری حضور دارند که این مساله نشانگر سطح فنی بالای پیکارهای فوق است. مردان تکواندوی ایران که از 2 سال قبل تحت اندیشه‌های عسگری در مسابقات متعدد و طاقت‌فرسایی حضور یافته‌اند، نیک می‌دانند که موفقیت در روسیه دشوار است و برای رسیدن به اهداف خود، تمرینات طاقت فرسایی را پشت سرگذاشته‌اند.

اکنون و پیش از آغاز مسابقات فینال گرندپری، در تیم ایران «آرمین هادی‌پور» از بهترین شرایط برخوردار است و اکنون نفر چهارم رنکینگ وزن 58 کیلوگرم است.

نفر اول و دوم این وزن از کره‌جنوبی هستند و آرمین به طور اتوماتیک، نفر سوم محسوب می‌شود. این فرصتی عالی برای هادی‌پور است تا با کسب چند پیروزی در مسکو، بلیت توکیو را برای خودش رزرو کند.

در منهای 68 کیلوگرم، «میرهاشم حسینی» و «سروش احمدی» حضور دارند که در این بین، احمدی در صورتی که مدال طلا کسب کند، از شانس زیادی برای المپیکی شدن برخوردار است. میرهاشم نیز نباید دست خالی بماند و رسیدن به مدال، او را المپیکی خواهد کرد.

شرایط این وزن به‌ گونه‌ای است که باید تا پایان فینال گرندپری باید منتظر بود تا تکلیف مشخص شود. از بین سروش و میرهاشم، یک نفر می‌تواند مسافر ژاپن شود. هم اکنون، میرهاشم در رنکینگ، ششم است و احمدی در رتبه یازدهم قرار دارد.

در سنگین وزن، «سجاد مردانی» نماینده باتجربه ایران اکنون رنکینگ پنجم را در اختیار دارد، اما با توجه به اینکه هر ماه و در رنکینگ جدید از امتیازات سال های قبل کاسته خواهد شد، سجاد تا رتبه نهم پایین خواهد آمد.

در این راستا او برای قطعی کردن سهمیه باید در مسکو به مدال طلا برسد.

چناچنه وی به این مهم نرسد، یک فرصت دیگر خواهد داشت و می‌تواند در گرنداسلم چین که ماه آینده برگزار می‌شود، کار را نهایی کند. او در گرنداسلم‌های قبلی یک طلا و یک برنز دارد و می‌تواند در گرنداسلم چین نیز المپیکی شود.

آخرین مرحله گزینشی برای تیم ایران نیز، فروردین ماه سال آینده در چین خواهد بود که در سطح قاره آسیا برگزار می شود؛ اما چنانچه تیم ایران در فینال گرندپری و گرنداسلم به 2 یا بیش از 2 سهمیه دست یابد، دیگر نمی‌تواند در مسابقات گزینشی قاره‌ای به میدان برود.

با تمام این تفاسیر به خوبی واضح است که هوگوپوشان ایران در روزهای نهایی رسیدن به المپیک، کار بسیار سختی دارند و باید تمام توان خود را به کار گرفته تا مزد زحمات 2 سال اخیر خود و مجموعه فدراسیون را با کسب مجوز حضور در توکیو بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها