کد خبر: 462182
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۵:۰۷:۰۰
| |

محمد خبیری، عضو پیشین کمیته اجرایی فوتبال آسیا، مطرح کرد:

حمایت معاون سابق صفایی‌فراهانی از آجورلو / مدیر فدراسیون فوتبال چه شاخصه‌هایی باید داشته باشد؟

محمد خبیری، استاد دانشگاه نیویورک، گفت: فدراسیون در حال حاضر دچار بحران است و رئیس جدید باید برای مدیریت بحران آماده شود. باید بتواند تغییرات جدی ایجاد کند و در عین حال انعطاف‌پذیر باشد، در برابر مشکلات انبوه موجود به خوبی مقاومت کند و با تفکر راهبردی همچنین چشم‌انداز مطلوب تعامل لازم را بین فوتبال و بخش‌های مختلف به وجود بیاورد.

حمایت معاون سابق صفایی‌فراهانی از آجورلو / مدیر فدراسیون فوتبال چه شاخصه‌هایی باید داشته باشد؟
کد خبر: 462182
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۵:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با نزدیک تر شدن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که حدود یک ماه دیگر برگزار می شود موضع گیری شخصیت ها و کارشناسان فوتبالی هم در این حوزه صریح تر شده است.


حالا عضو پیشین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و یار دیرین مهندس صفایی فراهانی که به عنوان نایب رئیس، ‌معاون و حتی دبیرکل در فدراسیون صفایی فعالیت داشته موضع صریح خودش را در حمایت از یک کاندیدا اعلام کرده است.


دکتر محمد خبیری استاد دانشگاه نیویورک که معتقد است برای انتخاب شایسته‌ترین گزینه در انتخابات فدراسیون فوتبال باید به کارنامه و عملکرد گزینه‌ها توجه شود در این خصوص می گوید: هر کسی که وارد این عرصه شده شجاعت به خرج داده و هرکدام که به نتیجه مطلوب و پیروزی در انتخابات برسد باید مورد حمایت قاطع قرار بگیرد. اگر قرار باشد شاخصه‌هایی را بین همین گزینه‌ها مورد ارزیابی قرار دهیم مهمترین موضوع رزومه، سابقه و عملکرد فوتبالی است. باید به دنبال گزینه‌ای باشیم که آشنایی کلی با افراد و شخصیت‌های فوتبالی داشته باشد، با فوتبال زندگی کرده باشد، سابقه مدیریت فوتبال را داشته باشد و در عین حال از دانش علمی، تحصیلات و تخصص برخوردار باشد. باید ببینیم کدام یک از این افراد در باشگاه‌ها مدیریت کرده‌اند و مشکلات موجود در این سطح را می‌شناسند؟


عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در زمان تعلیق این فدراسیون همچنین ادامه داد: نمی‌توانیم ایده‌آل فکر کنیم و باید بین همین گزینه‌های موجود به دنبال بهترین انتخاب باشیم که در این بین، من آجورلو را می‌شناسم و فکر می‌کنم مناسب‌ترین گزینه است. برای من تفاوتی بین گزینه‌ها نیست اما از نظر شاخصه‌ها باید ببینیم که تحصیلات ایشان در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مدیریت بوده، زندگی فوتبالی و سابقه مدیریت در بهترین دوران باشگاه پاس، باشگاه پرطرفداری مثل تراکتورسازی و حتی یک باشگاه خصوصی مانند استیل‌آذین با مشکلات خاص خودش را داشته، رئیس سازمان ورزش شهرداری و رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌ها بوده، حتی مدرک مربیگری فوتبال دارد به این معنی که با مشکلات و فضای فوتبال آشناست. او هم کار علمی کرده هم اجرایی و هم فوتبالی، با این وجود در نهایت امیدوارم هر فردی که انتخاب شد مورد حمایت همه اهالی فوتبال قرار بگیرد و بتواند مشکلات موجود در فوتبال کشور را رفع کند.


عضو پیشین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به حساسیت شرایط فعلی فدراسیون گفت: به عنوان فردی که سال‌ها در فوتبال آسیا حضور داشته‌ام، به بسیاری از کشورهای آسیایی سفر کرده و تجارب زیادی در این عرصه داشته‌ام معتقدم رئیس فدراسیون باید سابقه اجرایی و علمی روشن همچنین مرتبط با فوتبال داشته باشد. رئیس آینده باید بتواند ارتباط مطلوبی با ذینفعان و برای ذینفعان فوتبال ایجاد کند. تعامل با هر سه قوای کشور اعم از مجلس، قوه قضاییه و دولت مسئله مهمی است که باید یکی از توانایی‌های رئیس آینده فدراسیون فوتبال باشد چون کار بسیار سخت و پیچیده‌ای در پیش خواهد داشت. رئیس به عنوان نماینده فوتبال کشور باید در قبال همه اهالی فوتبال پاسخگو باشد و این مسئله به توانایی زیادی نیاز دارد.فوتبال به رئیسی نیاز دارد که تعامل مناسب را برای تحقق اهداف فوتبال و حل مشکلات با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور ایجاد کند. رئیس فدراسیون باید بتواند به مجلس برود و از حق فوتبال دفاع کند، توان مذاکره برای حفظ منافع فوتبال را داشته باشد و با قدرت چانه‌زنی مطالبات فوتبال را دنبال کند و البته انگیزه برای خدمت به فوتبال داشته باشد.


خبیری در پایان گفت: فدراسیون در حال حاضر دچار بحران است و رئیس جدید باید برای مدیریت بحران آماده شود. باید بتواند تغییرات جدی ایجاد کند و در عین حال انعطاف‌پذیر باشد، در برابر مشکلات انبوه موجود به خوبی مقاومت کند و با تفکر راهبردی همچنین چشم‌انداز مطلوب تعامل لازم را بین فوتبال و بخش‌های مختلف به وجود بیاورد و سلامت و پاکدست باشد. علاوه بر هوش سیاسی برای برقراری ارتباط با سه قوا لازم است رئیس جدید از هوش تجاری و مالی خوبی هم برخوردار باشد. موضوع بازاریابی و مهارت‌های تجاری مسئله بسیار مهمی است که من این موضوع را در دانشگاه نیویورک تدریس می‌کنم. رئیس جدید فدراسیون فوتبال علاوه بر آشنایی با این مهارت باید بتواند از افراد متخصص و توانمندی در این حوزه‌ها استفاده کند. امیدوارم مجمع فوتبال انتخاب مطلوب داشته باشد و فوتبال را از وضعیت موجود نجات بدهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها