کد خبر: 480765
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویمبلدون با هواداران متفاوت می‌شود

اندی ماری، تنیسور بریتانیایی و فاتح رقابت‌های تنیس ویمبلدون در سال‌های 2013 و 2016، از حضور دوباره هواداران در ورزشگاه‌ها ابراز خوشحالی کرده است. او در این باره گفته: «هواداران می‌توانند شرایط برگزاری رقابت‌های تنیس ویمبلدون را تغییر دهند.»

ویمبلدون با هواداران متفاوت می‌شود
کد خبر: 480765
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا در سال 2020 باعث شد رشته‌های ورزشی بدون حضور هواداران مسابقات خود را برگزار کنند. هرچند با کاهش مقطعی این همه‌گیری، هواداران برخی از رشته‌های ورزشی از جمله تنیس توانستند وارد ورزشگاه‌ها شوند، اما اوج‌گیری دوباره این ویروس در جهان باز آنها را از استادیوم‌ها دور کرد.

حالا اما واکسن کرونا امیدی تازه در دل دوستداران ورزش از جمله تنیس به وجود آورده است. آغاز تزریق واکسن کرونا در انگلیس باعث کاهش شیوع کرونا در این کشور شد. همین موضوع کمک کرده تا دولتمردان این کشور اجازه ورود هواداران را به ورزشگاه‌ها بدهند. دولت بریتانیا اعلام کرده در صورت موفقیت‌آمیز بودن واکسیناسیون، هواداران می‌توانند برای تماشای رقابت‌های تنیس ویمبلدون و همچنین رقابت‌های یورو 2020 به ورزشگاه بروند.

اندی ماری

اندی ماری، تنیسور بریتانیایی و فاتح رقابت‌های تنیس ویمبلدون در سال‌های 2013 و 2016، از حضور دوباره هواداران در ورزشگاه‌ها ابراز خوشحالی کرده است. او در این باره گفته: «هواداران می‌توانند شرایط برگزاری رقابت‌های تنیس ویمبلدون را تغییر دهند.»

این مسابقات در حالی قرار است با حضور هواداران برگزار شود که این مسابقات در سال 2020 میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

‌چنان‌که مسئولان برگزاری رقابت‌های ویمبلدون اعلام کرده‌اند، این مسابقات از 28 ژوئن و پس از رفع کامل محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا برگزار می‌شود.

اندی ماری درباره حضور هواداران در رقابت‌های ویمبلدون طی سال جاری میلادی می‌گوید: «برای من این یک تفاوت بزرگ است. امیدوارم بتوانیم جمعیت زیادی از دوستداران تنیس را به ورزشگاه بیاوریم. طبق قانون می‌توانیم از 30 درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها استفاده کنیم، هرچند امیدوارم در آینده این عدد بالاتر رود.»

ویمبلدون

ابتدای سال جدید میلادی بود که رسانه‌های بریتانیایی از حضور دوباره هواداران در ورزشگاه خبر دادند. روزنامه تایمز در گزارشی که اواسط ماه فوریه 2021 منتشر کرده بود خبر از حضور تماشاگران انگلیسی در فینال جام اتحادیه داده بود. این روزنامه در این باره نوشته بود: «فینال جام حذفی و جام اتحادیه به عنوان مسابقات آزمایشی برای تست حضور دوباره هواداران در ورزشگاه‌ها برگزیده شده‌اند. دولت علاقه زیادی دارد تا بتواند شرایط را برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها فراهم کند و واکسیناسیون گسترده این فرصت را در اختیار آنها گذاشته است.»

این روزنامه در ادامه نوشته بود: «بریتانیا در ماه‌های آینده میزبان رقابت‌های ورزشی مهمی همچون فرمول یک، تنیس ویمبلدون و همچنین رقابت‌های فوتبال یورو 2021 خواهد بود و حضور هواداران در ورزشگاه‌ها می‌تواند برای دولت بریتانیا مهم باشد.»

بریتانیا تاکنون توانسته تعداد زیادی از شهروندانش را واکسینه کند و به همین خاطر شرایط برای حضور هواداران در رقابت‌های تنیس ویمبلدون فراهم شده. اندی ماری در این باره می‌گوید: «حضور هواداران به تنیس هیجان می‌دهد و این همان چیزی است که به خاطرش بازی می‌کنیم. بازی در مقابل چشم هواداران بسیار هیجان‌انگیز است. آنها جو خاصی ایجاد می‌کنند.»

1

اندی ماری 33ساله در فاصله کمی از محل برگزاری رقابت‌های ویمبلدون زندگی می‌کند، اما طبق دستورالعمل‌های بهداشتی مجبور است در زمان برگزاری رقابت‌های تنیس ویمبلدون در یک هتل اقامت داشته باشد.

شماره یک سابق جهان در این باره می‌گوید: «بدیهی است که من ترجیح می‌دهم در هتل اقامت نداشته باشم. این یک اتفاق تلخ برای من خواهد بود، اما اگر این کاری است که از طریقش می‌توانم امنیت خودم و دیگران را تضمین کنم با کمال میل آن را انجام خواهم داد.»

حضور تنیسورهای حاضر در مسابقات گرنداسلم یک قانون است. قانونی که در ماه‌های گذشته حواشی زیادی هم برای ورزشکاران و مسئولان برگزاری مسابقات گرنداسلم تنیس به وجود آورده است. اوپن استرالیا اولین مسابقاتی بود که ورزشکاران حاضر در آن مجبور به اقامت در هتل شدند و همین موضوع هم مشکلاتی برای آنها پیش آورده بود. این تجربه تلخ باعث شده ورزشکاران حاضر در مسابقات تنیس چندان تمایلی به اجرای این قانون نداشته باشند.

البته این تجربه تلخ باعث شد مدیران برگزاری مسابقات ویمبلدون تغییراتی در نحوه اجرای این قانون ایجاد کنند و امکانات را برای دیدار ورزشکاران با خانواده‌شان مهیا سازند.

اندی ماری می‌گوید: «مدیران ویمبلدون به ما گفته‌اند که می‌توانیم خانواده‌مان را ملاقات کنیم. این تصمیمی مناسب برای ورزشکاران و همچنین خود مسابقات ویمبلدون است. امیدوارم به واکسیناسیون ادامه دهیم تا امکان ورود اعضای خانواده و دوستان به ورزشگاه‌ها بیشتر شود.»

1

ماری در حالی خود را برای حضور در رقابت‌های ویمبلدون آماده می‌کند که در ابتدای سال جاری میلادی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا حضور در مسابقات اوپن استرالیا را از دست داده بود. او بعد از رهایی از این بیماری در مسابقات چلنجر ایتالیا و رقابت‌های تنیس مون‌پلیه و روتردام و همچنین اوپن میامی آمریکا حضور پیدا کرد.

شماره یک سابق جهان در سال‌های گذشته به دلیل مصدومیت‌های پیاپی و شکست‌های متعدد تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفته بود و شایعاتی مبنی بر خداحافظی او از مسابقات تنیس هم به گوش می‌رسید. او حالا تلاش می‌کند با تمرین مداوم دوباره به اوج بازگردد. ماری در این باره می‌گوید: «من باید بدون وقفه تمرین کنم و اجازه تکرار مشکلات گذشته را ندهم. این تنها چیزی است که نیاز دارم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها