کد خبر: 487239
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۴:۲۸:۳۷
| |

فتح رم به عشق پاریس

برآمدن نسل نوی تنیسورها که اتفاقا بسیار قدرتمند و درخشان هستند، فینال‌های هیجان‌انگیر بین غول‌های یک دهه اخیر تنیس را کمتر کرده بود اما در رم، رافائل نادال و نواک جوکوویچ از نیروی جوانی رقبای تازه‌نفسشان گذشتند و دوباره خود را به فینال رساندند؛ جایی که نادال، عادت قدیمی‌اش در ایتالیا را تکرار کرد و برای دهمین‌بار قهرمان شد.

فتح رم به عشق پاریس
کد خبر: 487239
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۴:۲۸:۳۷

اعتمادآنلاین| نادال که در این فصل تنیس در زمین‌های رسی بالا و پایین داشته، در رم رقیب قدیمی‌اش را در 3 ست شکست داد. هر دو تنیسور در ست اول نمایشی نزدیک داشتند و در نهایت نادال در تای‌برک 7 بر 5 پیروز شد. ست دوم، صحنه آتش‌بازی تنیسور صرب بود که نادال را 6 بر یک شکست داد اما سلطان زمین‌های رسی، بازگشتی قهرمانانه داشت و در ست آخر 6 بر 3 حریف خود را شکست داد تا رکورد قهرمانی‌‎هایش را در رم به 10 برساند و در آستانه مسابقات گرند‌اسلم پاریس یا همان رولان گاروس، پیام واضحی برای تمامی رقبای ریز و درشت و پیر و جوانش بفرستد.

به گزارش همشهری، نادال 34ساله بعد از قهرمانی‌اش در رم، گفت: «من هفته مثبتی داشتم و خیلی خوشحالم.»

این پنجاه‌و‌هفتمین تقابل 2تنیسور و نهمین دیدار مستقیم آنها در رم بود. تنیسور اسپانیایی بعد از قهرمانی چنین گفت: « این قهرمانی واقعا لذتبخش است. بردن دوباره جام واقعا برای من شگفت‌انگیز است. دهمین قهرمانی... واقعا دهمین قهرمانی در رم را می‌خواستم. قهرمانی در رم یکی از نخستین جام‌های مهمی بود که من گرفتم... بعد از 10جام در رولان گاروس، 10جام در مونت‌کارلو و 10جام در بارسلونا، واقعا می‌خواستم این یکی را هم داشته باشم.»

این قهرمانی، نادال را در موقعیت خوبی قرار می‌دهد که در پاریس، با روحیه بالایی از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. او امسال در فصل خاک رس، بالا و پایین داشته است و 2بار توسط جوانان تازه‌نفس، به طرز معناداری مغلوب شده است. ابتدا در مونت‌کارلو، جایی که در بیش از یک دهه اخیر حیاط خلوت نادال بوده است، نادال در یک‌چهارم نهایی توسط آندری روبلف، تنیسور جوان روس حذف شد. در دیگر رقابت مهم فصل خاک رس در مادرید، نادال در مقابل چشم هموطنانش در یک‌چهارم مغلوب الکساندر زورف، یکی از ستاره‌های در حال اوج‌گیری تنیس شد و از رسیدن به فینال باز ماند. نادال البته انتقام این شکست را در رم از زورف گرفت و با پیروزی 2 بر صفر، نوار 3‌شکست متوالی در مقابل تنیسور جوان آلمانی را پاره کرد.نادال در حالی در رم به قهرمانی رسید که بوریس بکر، ستاره آلمانی پیشین دنیای تنیس گفته بود او نسبت به سال گذشته، در زمین‌های رس افت کرده ‌و تنها درصورت قهرمانی در رم است که می‌تواند دوباره خود را به‌عنوان یکی از قدرت‌های برتر در رولان گاروس معرفی کند. نادال شاید همچون سال گذشته کوبنده و ویرانگر نباشد، اما با وجود ناکامی‌ها در رقابت‌هایی مثل مونت‌کارلو و مادرید، همچنان یکی از بخت‌های اول قهرمانی در پاریس است. قهرمانی در رم، این پیام را به دیگران فرستاده است که همچنان باید زمین‌های رس را قلمرو حکمرانی نادال بدانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها