کد خبر: 488030
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۰:۰۲:۳۴
| |

رخش‌خورشید،مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد:

جایزه نباشد تیم‌های خارجی نمی‌آیند/کشتی را با فوتبال مقایسه نمی‌کنیم

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما نباید کشتی را با فوتبال مقایسه کنیم اما لازم است به کشتی المپیکی نگاه شود.

جایزه نباشد تیم‌های خارجی نمی‌آیند/کشتی را با فوتبال مقایسه نمی‌کنیم
کد خبر: 488030
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۰:۰۲:۳۴

اعتمادآنلاین| داوود رخش خورشید درباره مسابقات جام تختی، عنوان کرد: نفرات اول و دوم و همین طور فیکس ما در اردوی تیم ملی هستند اما نفرات سوم، چهارم، جوانان، امید و کسانی که جا ماندند در جام تختی کشتی می‌گیرند تا برای جام جهانی نروژ آماده شوند.

به گزارش فارس، مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد درباره عدم حضور تیم‌های خارجی، عنوان کرد: به خاطر شیوع ویروس کرونا فقط یک تیم خارجی حضور داشت. فدراسیون کشتی بودجه کمی دارد و الان هم در سراسر جهان برای مسابقات اسپانسرهای بزرگ می‌آیند و جوایز بزرگی در نظر می‌گیرند. اینجا اگر جایزه ندهیم تیمی نمی‌آید. اینجا هم ما در خاورمیانه قرار داریم و مسافت دور است، اروپا نیست که با یک ماشین بتوانند به کشور ما بیایند، به همین دلیل استقبال نمی‌شود.

وی درباره اینکه برخی براین باور هستند کیفیت جام تختی بسیار پایین بود، عنوان کرد: نمی‌توان اینطور گفت چرا که در سراسر دنیا به خاطر کرونا مسابقات تعطیل است. ما باید از فدراسیون کشتی تشکر کنیم این مسابقات را برگزار کرد تا جوانانی را که کنار مانده‌اند در مسابقات شرکت کنند.

رخش خورشید درباره اینکه فرصت زیادی به المپیک نمانده و با توجه به شرایط وزنه‌برداری انتظارات از کشتی زیاد است، خاطرنشان کرد: همیشه کشتی بار ورزش را کشیده اما از نظر بودجه شرایط خوب نبوده با این وضعیت توقع هست که کشتی جور ورزش را بکشد. باید به کشتی المپیکی نگاه کنیم. نمی‌گویم به فوتبال توجه نشود اما مدال را کدام رشته می‌گیرد؟ کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو. از 1948 تا 2020 کشتی مدال‌های المپیک و بازی‌های آسیایی را می‌گیرد اما فوتبال چند سال است که در المپیک شرکت نکرده، آن هم با با این هزینه‌ها و مربی خارجی که البته نتیجه هم نمی‌گیرند. ما هیچ موقع مقایسه نمی‌کنیم اما کشتی از قشر ضعیف است و باید به آن توجه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها