کد خبر: 488084
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۲:۵۰:۴۴
| |

یدالله محبی،آزادکار وزن ۱۲۵ کیلو:

کمترین حقم شرکت در مسابقات لهستان بود/ به عشق المپیک در اردوها شرکت کردم

آزادکار وزن 125 کیلو گفت: از فدراسیون و سرمربی تیم ملی می‌خواهم حق مرا ضایع نکنند.

کمترین حقم شرکت در مسابقات لهستان بود/ به عشق المپیک در اردوها شرکت کردم
کد خبر: 488084
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۲:۵۰:۴۴

اعتمادآنلاین| یدالله محبی پس از شکست مقابل عباس فروتن در فینال وزن 125 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد جام تختی، اظهار داشت: همانطور که همه می‌دانند، سهمیه المپیک در جریان مسابقات جهانی قزاقستان توسط من کسب شد و پس از آن همیشه صحبت کادر فنی این بود که برای المپیک در همه اوزان مسابقات انتخابی بین نفرات اصلی یا به صورت رو در رو یا اعزام به مسابقات بین‌المللی برگزار شود.

به گزار فارس، آزادکار کشورمان ادامه داد: پس از آن چندین ماه مسابقات و اردوها به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد تا اینکه برای مسابقات جهانی صربستان مسابقات انتخابی گذاشتند. خدا را شاهد می گیرم فقط با 10 درصد آمادگی، فقط به خاطر احترام به مردم و کادر فنی برای اینکه از من خواستند حاضر شدم در مسابقات انتخابی کشتی بگیرم.

وی خاطرنشان کرد: حتی دکتر مسابقات پای من را معاینه کرد و گفت شرایط مسابقه ندارم اما کشتی گرفتم و باختم و دیگر ادامه ندادم. هر کسی اول شد حقش بود به مسابقات جهانی برود و هیچ بحثی هم در آن نبود، هر چند مسابقات جهانی به دلیل کرونا لغو شد.

آزداکار وزن 125 کیلوگرم ایران گفت: پس از آن برای آسیایی کشتی گیر دیگری را اعزام کردند. من 5 یا 6 ماه تمرین کردم تا در انتخابی برای المپیک کشتی بگیرم اما دیدم خبری از انتخابی نیست و باز هم نام دو نفر دیگر را برای لهستان به عنوان مرحله آخری انتخابی المپیک اعلام کردند.

محبی با اشاره به اینکه با کادر فنی صحبت‌هایی داشته، یادآور شد: با کادر فنی صحبت کردم و آنها گفتند در جام تختی کشتی بگیر و نظر ما این است در جام تختی به میدان بروی چرا که هیچکس برای المپیک انتخاب نشده است. من هم قبول کردم و مثل همیشه گوش به فرمان کادر فنی بودم. هیچ کجا نبوده انتخابی نگیرم. سال 2017 اول شدم و من را به مسابقات جهانی بردند. اگر هم اول نشدم، انتخابم نکردند و من هم هیچ وقت کوچکترین اعتراضی نکردم چرا که حقی برای خودم قائل نبودم.

دارنده 2 مدال طلای آسیا با اشاره به مبارزه فینال مقابل عباس فروتن، گفت: اما الان حاشیه درست می کنند و دوباره حرف و حدیث است. کشتی در دستم بود. اتفاقی افتاد سر حریف و ابروی من پاره شد. تایم قانونی حق استراحت فروتن به خاطر خونریزی تمام شد و حتی ژوری به رییس تشک هم اعلام کرد وقت قانونی 4 دقیقه تمام شد و دست محبی را بالا ببرید اما گفتند کشتی ادامه پیدا کند. کاری به برد و باخت ندارم و جزئی از ورزش است اما مردانگی و پهلوانی آن باید حفظ شود. خدا را شاهد می گیرم پس از آسیب چشمم نمی دید و به سختی کشتی گرفتم. کارهایی صورت می گیرد که اصلا آدم زده می شود و درست نیست این کارها در کشتی که رشته پهلوانی است، انجام شود.

محبی تصریح کرد: انتخابی رو در رو بگذارند. هر کس برد ناز شصتش برود المپیک و هر کسی هم باخت برود خانه. من سهمیه المپیک این وزن را گرفتم. کمترین حقم این بود که من هم به لهستان بروم تا شانس المپیک را داشته باشم. حتی اعلام کردم حاضرم با هزینه شخصی بروم اما گفتند باید جام تختی شرکت کنی. من روحیه خیلی زیادی داشتم و 6 ماه برای رسیدن به المپیک تمرین کردم.

وی خاطرنشان کرد: هیچوقت قصد بی احترامی نداشته و ندارم و چنین شخصیتی ندارم. چند سال از محمدی یاد گرفتم و از کار با او لذت بردم اما خواسته من از رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی این است حق من را ضایع نکنند. 6 ماه برای انتخابی تمرین کردم. از سال 2017 به مدت 4 سال است در اردوهای تیم ملی فقط به عشق المپیک حضور داشتم و فقط می خواهم شانس جنگیدن برای حضور در المپیک را به من هم بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها