کد خبر: 599976
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۲:۳۲:۲۹
| |

گفت‌وگو با رییس سابق هیات فوتبال فارس در رابطه با یک انتخابات پرحاشیه

انتخابات مهندسی شده بود/ درباره رشوه 500 میلیونی از زارعی سوال کنید!

رئیس سابق هیات فوتبال استان فارس در مورد حاشیه‌های برگزاری انتخابات این هیات و همچنین شایعه رشوه پانصد میلیونی توضیحاتی ارائه کرد

انتخابات مهندسی شده بود/ درباره رشوه 500 میلیونی از زارعی سوال کنید!
کد خبر: 599976
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۲:۳۲:۲۹

برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان فارس با حواشی فراوانی همراه بود. در هفته گذشته مجمع انتخابات ریاست هیات فارس با حضور تاج رییس فدراسیون فوتبال برگزار شد و حسین قنبری به عنوان سکان‌دار جدید هیات فوتبال این استان انتخاب و کارش را آغاز کرد اما این انتخابات حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت. حمیدرضا زارعی یکی از کاندیدای تایید صلاحیت شده اجازه حضور در جلسه را پیدا نکرد و همین مساله سر و صدای زیادی را ایجاد کرد. دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر بحث پیشنهاد رشوه بین افراد دخیل در انتخابات هم مطرح شد که سروصدای زیادی به‌پا کرد. یکی از افرادی که به حمایت از زارعی برخاست و در همین راستا برای رییس فدراسیون فوتبال هم نامه نوشت، هادی آیت‌اللهی بود؛ نایب‌رییس اسبق فدراسیون که سابقه ریاست در هیات فوتبال استان فارس را هم دارد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، آیت‌اللهی که سابقه همکاری با کفاشیان را در کارنامه دارد، می‌گوید انتخابات را قبول ندارد و انتظار دارد اعتراض و شکایت زارعی به سرانجام برسد. آیت‌اللهی در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» درخصوص این انتخابات گفت: «زارعی تمام مراحل ثبت‌نام و تایید صلاحیت اخلاقی را طی کرده است. ابتدا کمیته سه نفره ایشان را به لحاظ مدیریتی رد کرده بود اما براساس مقررات ایشان به فدراسیون اعتراض کرد (هم در دوره ریاست ماجدی و هم دوره ریاست تاج) از هر دوره چهار نامه تاییدیه گرفت. کمیته حقوقی، کمیته امور استان‌ها، کمیته تطبیق و تدوین مقررات و حراست فدراسیون صورتجلسه تایید صلاحیت زارعی را امضا کردند و طی نامه‌ای به دبیرکل استان فارس ابلاغ شده که ایشان می‌توانند در مجمع شرکت کند. تایید حراست وزارت ورزش برای ایشان گرفته شده بود و هم تایید مقامات امنیتی استان برای‌شان صادر شد. بعد از اخذ تاییدیه از ارگان‌های مختلف اداره کل ورزش استان فارس برای فدراسیون نامه نوشتند که نام زارعی در انتخابات باشد اما متاسفانه فدراسیون طفره رفته است.» آیت‌اللهی ادامه داد: «تاییدیه‌ها برج ۷ گرفته شد اما فدراسیون دست نگه داشت تا زمان برگزاری مجمع. این برای زارعی مشکل‌ساز شد. حتی با دستور سجادی از طرف وزارت ورزش و رییس فراکسیون ورزش در مجلس با تاج تماس گرفته شد و تاج قول داد که زارعی در مجمع شرکت می‌کند‌ اما صبح روز برگزاری مجمع به او گفتند پشت درِ مجمع باش تا صدایت کنیم!» 

آیت‌اللهی با ابراز تاسف از نحوه رفتار اعضا با یکی از کاندیداها گفت: «متاسفانه در کاری غیرقانونی به اعضا گفتند هر کس می‌خواهد زارعی بیاید دست‌هایش را بالا ببرد. این کار بسیار ناشیانه بود. من در دوران مدیریت خودم چندین مجمع برگزار کردم اما این اتفاق را ندیده بودم! فدراسیون با این همه مشکلات بیخودی برای خودش چالش ایجاد کرد.» 

نایب‌رییس اسبق فدراسیون خواستار پاسخگو شدن فدراسیون فوتبال در این خصوص شد و افزود: حق قانونی این‌ جوان ورزشکار تحصلیکرده پایمال شده و حالا فدراسیون باید پاسخگو باشد و به این موضوع اعتراض کردیم. آیت‌اللهی در ادامه به سوال خبرنگار «اعتماد» درباره پاسخ مقامات قضایی به شکایت زارعی پاسخ داد و گفت: «از هیات رییسه فدراسیون درخواست کردیم که به این مساله ورود کند. کمیته تطبیق و تدوین مقررات هم به تاج نامه نوشته و گفته این موضوع، یعنی کمیته سه نفره که زارعی را ردصلاحیت کرده غیرقانونی است و کمیته امور استان‌ها هم با تاج نامه‌نگاری کرده اما او بی‌توجه است و زمانی برای رسیدگی به آن نگذاشته است. تاج تحت تاثیر مشاور امور مجامع قرار گرفته است!» 

آیت‌اللهی درباره احتمال برگزاری مجدد مجمع گفت: «از طرف وزارت و بازرسی کشور و دیوان عدالت اداری و فدراسیون و اعضای هیات رییسه با توجه به مستندات ارایه شده توسط زارعی در حال پیگیری این مساله هستند، در نظر بگیرید این کار خلاف قانون و رفتار آنهایی که زارعی را چهار ساعت پشت درِ مجمع گذاشتند خلاف جوانمردی بود. علی‌رغم اینکه تاج قبل از جلسه می‌خواست او را به جلسه ببرد.» 

آیت‌اللهی درباره دیگر کاندیدا که با علامت دست در جلسه حضور نداشتند به «اعتماد» گفت: «زارعی حداقل سه تاییدیه بیشتر از پنج کاندیدای دیگر داشت اما برای حضور در جلسه نگفتند دست‌های‌تان را بالا ببرید! گفته بودند هر کسی با زارعی مخالف است دست‌هایش را بالا ببرید. این یعنی مهندسی شده بود.» 

یکی از حاشیه‌های بزرگ برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان فارس بحث رشوه 500 میلیونی بود. زارعی کاندیدای ردصلاحیت شده در برنامه فوتبال برتر گفت رییس قبلی هیات به او گفته 500 میلیون بده تا من شرکت نکنم. هنرپیشه رییس قبلی هیات اما در همان برنامه دقیقا عکس این موضوع را مطرح کرد. او گفت زارعی به من گفته 500 میلیون می‌دهم تا تو شرکت نکنی! جالب اینجا بود که هر دو نفر نیز در اظهارات‌شان به آیت‌اللهی ارجاع می‌دادند و مدعی بودند رییس اسبق هیات فوتبال در جریان است. با این حال او اعلام کرد اطلاعی از این موضوع ندارد! آیت‌اللهی درباره ماجرای پیشنهاد رد و بدل شدن پیشنهاد ۵۰۰ میلیونی بین هنرپیشه و زارعی گفت: «این را از زارعی بپرسید. من دیدم کاری خلاف قانون شکل گرفته دلم سوخت برای جوان ورزشکاری که نخبه دانشگاه است و حقش را نادیده گرفته بودند.» 

آیت‌اللهی در پایان با ابراز تعجب درخصوص مسائل حاشیه‌ای مجمع فارس افزود: «در تعجب هستم که انتخابات در خراسان جنوبی و البرز و خوزستان و چند استان دیگر هم برگزار شد اما چرا فقط برای فارس این مساله پیش آمد؟ برای من جای سوال است چرا اینجا کار خلاف قانون انجام شده است؟ سوال دیگرم این است آقای تاج! آیا شما پرسیدید آقای پیروانی یا آیت‌اللهی یا علیرضا قشقاییان بازیکن جام جهانی ۷۸ و بقیه پیشکسوتان فارس کجا هستند؟ آیا پرسیدید چرا در عوض یک عده که حتی شاگرد این افراد نبودند در جلسه حضور داشتند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها