کد خبر: 622922
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۳:۴۳:۲۶
| |

حسن روشن در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

در استقلال، بچه و سی ثانیه و ده ثانیه و پسرخاله زیاد هستند!/ همه دلالی می کنند چون باید نان بخورند!

حسن روشن می گوید وقتی پیشکسوتان باشگاه استقلال مدیران این تیم را نمی شناسند وای به حال بقیه!

در استقلال، بچه و سی ثانیه و ده ثانیه و پسرخاله زیاد هستند!/ همه دلالی می کنند چون باید نان بخورند!
کد خبر: 622922
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۳:۴۳:۲۶

زمان زیادی تا شروع بازی‌های لیگ برتر باقی نمانده و استقلال با مدیر و کادرفنی جدید تمرینات پیش فصل را پشت‌سر می‌گذارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، آبی‌ها که در فصل گذشته هزینه زیادی کردند و در این فصل زیر فشار تعهدات قبلی قرار دارند برای جذب بازیکنان جدید کار دشواری خواهند داشت. همین مساله سبب شده تا نکونام در مصاحبه‌هایش از روند نقل و انتقالات باشگاه شاکی باشد. البته که خطیر هم در ‌واکنش به گلایه‌های مربی تیمش حق را به او داد و اعلام کرد تا آخر از نکونام حمایت می‌کند، اما همه می‌دانند در فوتبال نتیجه‌گرای ما با چند باخت و مساوی شعار «حیا کن رها کن» شروع می‌شود و این کادرفنی است که باید پاسخگوی هواداران پرشمار آبی‌دوست باشد. برای بررسی وضعیت این روزهای استقلال با حسن روشن یکی از پیشکسوتان این باشگاه‌ تماس گرفتیم. روشن که معمولا در مصاحبه‌هایش تعارفی با اشخاص ندارد این‌بار هم حرف‌های جالبی را به زبان آورد و به نکونام هشدار داد در انتخاب افرادی که مسوولیت می‌گیرند، نظارت داشته باشد وگرنه با این‌تیم موفق نمی‌شود. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با یکی از بهترین مهاجمان تاریخ‌ فوتبال کشورمان را بخوانید.

صحبت از جذب خالدآبادی است و گویا مدیران باشگاه استقلال و هوادار به توافق رسیدند.

از استقلال خبر ندارم و آقای خالدآبادی را هم نمی‌شناسم!

یعنی باور کنیم که نمی‌دانید خطیر مدیر استقلال شده؟

خوش به حالش اما او را هم نمی‌شناسم!

نکونام چطور؟ او می‌تواند موفق شود؟

اگر او نتواند اطرافش را قوی نگه دارد از حالا به او می‌گویم که به مشکل خواهد خورد.

شفاف‌تر می‌گویید منظورتان چیست؟

مشاورش، کمکش، سرپرستش، مدیر، همه جا. اگر بخواهد رفیق‌هایش را انتخاب کند که تا حالا هم یک مقدار انتخاب ناجور بوده حتما شکست می‌خورد . حالا خودش می‌داند!

نکونام مصاحبه کرده و گفته یک «بچه» نمی‌گذارد تیم موفق شود‌! منظور شما همین فرد یا افراد مشابه است؟

از وقتی جواد هم آمده از این بچه‌ها زیاد شدند. یعنی افرادی که شخصیت‌شان به کارشان نمی‌خورد.

می‌گویید مربی می‌تواند در کار مدیر هم دخالت کند؟

مربی عضو فعال و مهم تیم است. اگر بخواهند و اطرافش پسرخاله و سی ثانیه‌ای و ده ثانیه‌ای و رفقایش را بگذارند که نتوانند در زمان بحران کمکش کنند آن وقت شکست می‌خورد.

منظور شما علی سامره است؟

یکی از این افراد او است. اینکه بگوییم هر کی استقلالی است پس موفق می‌شود که درست نیست. اینها سابقه‌شان مشخص است. الان من هر حرفی بزنم شش ماه بعد می‌فهمند‌. درباره ساپینتو که شاهد بودید. من نمی‌خواهم جای کسی را بگیرم اصلا امکان ندارد بروم آنجا و شغلی را قبول کنم که کار من نیست. کمااینکه به من پیشنهاد زیاد شده اما هر کسی در هیات‌مدیره می‌آید یا مدیرعامل می‌شود باید وزن داشته باشد. استقلال دارد ۸۰ ساله می‌شود، مثل یک انسانی که ۸۰ سال عمر گرفته اما دور و اطرافش کسانی هستند که نمی‌توانند به او کمک کنند. خود اینها که آمدند در این جریانات می‌دانند‌ در هیات‌مدیره این تیم باید دو تا دکتر یا مهندس فنی و باسواد و اقتصاددان باشد تا بتواند کمک کند نه اینکه هر ننه‌قمری برود آنجا که فایده ندارد!

فرشید سمیعی عضو جدید هیات‌مدیره استقلال شده. درباره حضور او چه نظری دارید؟

او را هم نمی‌شناسم. از قبل هم نمی‌شناختمش! همین است دیگر وقتی که قدیمی‌های استقلال ندانند چه کسی مدیر باشگاه‌شان است وای به حال بقیه مسائل‌. من نمی‌دانم آدم خوبی است یا بدی است یا چه کسی است و چه کاره است و آمده به اینجا تا چه کار کند‌ . اینها می‌آیند یک چند صباحی یک دوری می‌زنند و با هر جلسه یک پولی به جیب می‌زنند، اما کاری پیش نمی‌رود. چند سال است که در استقلال باران از زمین می‌بارد! یعنی اول مربی را می‌آورند بعد مدیر و بعد هیات‌مدیره! همه ‌چیزشان برعکس است.

بگذریم، خبرهایی منتشر شده که احتمال حفظ قایدی وجود دارد.

نه بابا. بگذارید او هم به زندگی‌اش برسد! اینها نتوانند خوب کار کنند از تیم ملی هم می‌افتند . باشگاه اگر ثبات داشته باشد خیلی خوب است الان اینها ثبات ندارند. شنیدم می‌گویند وقت نیست، گرفتار شدیم، بازیکن نداریم. فقط فکر بازیکن خریدن هستند در صورتی که تیم تاج یا استقلال هیچ ‌وقت بازیکن نمی‌خرید، همه از جوانان یا آکادمی جذب می‌شدند . الان وقتی می‌آیند می‌خرند یعنی دلال‌ها هنوز حاکم هستند و هر کاری هم دل‌شان بخواهند انجام می‌دهند. بد به حال هوادار.

عجیب اینکه بعضی از باشگاه‌ها برای بازیکنان ۳۳، ۳۴ ساله سر و دست می‌شکنند!

خدا را شکر! نصف برای خودشان است و نصف دیگر برای دلال‌ها و مربیان و مدیر باشگاه . یک سفره پهن کردند، نشستند همه با هم می‌خورند. همه گرفتارند! اقتصاد است دیگر نان گران شده اینها هم باید این پول را بگیرند تا بتوانند نان بخرند!

چاره کار چیست؟

ده سال است که می‌گوییم. آکادمی که درست کرده بودیم به جوانان و امید حقوق می‌دادیم الان می‌گویند ۵۰ تومان بده بیا! یک بازیکن به رده بالاتر نمی‌دهند! یکی مثل یعقوب کریمی یا نورافکن هم می‌آید زود می‌فروشنش، چون پول نمی‌خواهند فقط دوست دارند، بازی کنند. اینها را می‌فروشند جا خالی می‌کنند تا الونگ الونگ را بیاورند، ۴۰۰ هزار دلار قرارداد ببندند! ۱۰۰ هزار تا برای خودش بقیه هم سرپرست و مربی و مدیرعامل. این شکلی حل می‌شود!

درباره مدیر استقلال به جواب نرسیدیم. فکر می‌کنید، می‌تواند موفق شود؟

گفتند وزیر نیرو چه جور آدمی است؟ جواب دادند خیلی آدم خوبی است! پرسیدند تخصصش چیست؟ جواب دادند فوق لیسانس زبان است! خب زبان چه ربطی به نیرو دارد؟ وزارت نیرو باید تحصیلاتش مرتبط به کارش باشد. وقتی این کاره نباشد باید گذاشتش درِ کوزه و آبش را خورد‌. حالا شده حکایت ایشان. ما نمی‌شناسیم ایشان را! وقتی نمی‌شناسم چی بگویم؟ ممکن است آدم خوبی باشد و تیم را قهرمان هم کند و بعد بگوییم خوب است دستش هم درد نکند . اما چنین آدمی معاون فکر می‌کنم آقای فتحی بود که استراماچونی را آورد و آن داستان را به وجود آوردند.

نظر شما درباره مدعیان این فصل؟

نمی‌دانم چه خبر است! اما هر تیمی که زحمت بکشد به آنچه می‌خواهد، می‌رسد.

صحبت پایانی؟

اینجا استقلال است که بگوید سهمیه می‌گیرم. پرسپولیس و استقلال تیم‌هایی هستند هر کسی نمی‌تواند اداره‌اش کند. منصوریان طلای استقلال بود دیدید چه وضعی شد یا محمود فکری. مردم در اینجا نتیجه می‌خواهند، باشگاه خوب می‌خواهند، بازیکن یکساله هم نمی‌خواهند. بازیکن وفادار می‌خواهند. الان هم دوست دارند از این تیم بروند! بازیکن به علی جباری می‌گویند. به بازیکنانی که ده سال در تیم بمانند. تمام قراردادها یکساله شده! افرادی که در باشگاه بودند از بس بی‌فکر بودند که دلال هر چه بگوید، می‌گویند باشد! هر کسی هم از آکادمی می‌آید زود می‌فروشند می‌رود و نمی‌گذارند عرق و دوست داشتن پیراهن را درک کنند. قیمت پیراهن پرسپولیس و استقلال خیلی بیشتر از پول‌هایی است که اینها می‌گیرند. طرف دو سال در تیم می‌ماند می‌گوید بابام ‌هم استقلالی بوده و از این حرف‌ها.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها