کد خبر: 630301
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

تحلیل لیگ و نفرات دعوت شده به تیم ملی در گفت‌وگو با بهزاد داداش‌زاده:

همیشه بازیکنانی به تیم ملی تحمیل می شود/ قنبرزاده را تهدید کردند که حرفش را پس گرفت!/ دربی قطعا بدون تماشاگر است!

برای بررسی وضعیت بازی‌ها در چهار هفته ابتدایی و سه مدعی اول مسابقات و همچنین نفرات دعوت شده به تیم ملی کشورمان با بهزاد داداش‌زاده بازیکن اسبق تیم ملی و تیم‌های پرسپولیس و استقلال گفت‌وگویی ترتیب دادیم

همیشه بازیکنانی به تیم ملی تحمیل می شود/ قنبرزاده را تهدید کردند که حرفش را پس گرفت!/ دربی قطعا بدون تماشاگر است!
کد خبر: 630301
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۰:۳۵:۰۰

چهار هفته از آغاز فصل جدید لیگ برتر گذشت و باتوجه به بازی‌های دوستانه تیم ملی بازی‌های لیگ به تعویق افتاد.‌

به گزارش روزنامه اعتماد، سه تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس و استقلال در رتبه اول تا سوم لیگ قرار دارند. البته قابل پیش‌بینی هم بود که این تیم‌ها شانس‌های اول قهرمانی در لیگ باشند. لیگی که به لحاظ ساختاری و کیفی منتقدان زیادی دارد و با اینکه هزینه‌های زیادی در آن می‌شود اما هر سال خروجی مثبت کمی را از آن شاهد هستیم. برای بررسی وضعیت بازی‌ها در چهار هفته ابتدایی و سه مدعی اول مسابقات و همچنین نفرات دعوت شده به تیم ملی کشورمان با بهزاد داداش‌زاده بازیکن اسبق تیم ملی و تیم‌های پرسپولیس و استقلال گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید‌.

   ‌چهار هفته از بازی‌های این فصل سپری شد، وضعیت لیگ امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه نبود تماشاگران در استادیوم آزادی یک سردی را به لیگ تزریق کرده است. اگرچه پرسپولیس و استقلال در هر شهری که مهمان تیم‌های دیگر هم باشند طرفدار خودشان را دارند اما به لحاظ روانی همیشه هواداران یار دوازدهم این تیم‌ها بودند که الان چنین نیست. این موضوع به لحاظ ساختاری وضعیت لیگ را نشان می‌دهد!

  ‌از پرسپولیس شروع کنیم که فقط مقابل ذوب آهن امتیاز از دست داد. شرایط این تیم تا این مقطع از فصل چطور است؟

خب در مقابل ذوب آهن بازیکنان پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی آن تمرکز لازم را نداشتند. جای تعجب است چون یک تیم‌ که قهرمان می‌شود تا عرقش خشک نشده باید پاداش قهرمانی خود را بگیرد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و دودش به چشم ‌هواداران رفت تا یک سه امتیاز حساس از دست برود. در آن بازی بازیکنان‌ تمرکز لازم را نداشتند اما خوبی پرسپولیس این است که ۹۹درصد شاکله اصلی تیم حفظ شده و فقط کمبود مهاجم ‌دارد که آن هم باید یحیی پاسخگو باشد که چرا عبدی را به تراکتور انتقال داد. هرچه بود عبدی از شم گلزنی بالایی برخوردار بود و به درد می‌خورد. از آن طرف چرا درویش نتوانست با بچه‌ها تسویه کند و از سال قبل هم طلبکارند؟ اینها باید بررسی شود. ما هرقدر بگوییم آنها کار خودشان را می‌کنند اما باید با هواداران که سرمایه اصلی باشگاه هستند روراست بود. یحیی و درویش هر کدام یک‌جور مشکل داشته باشند دودش به چشم هواداران می‌رود. اگر حاشیه وارد این پرسپولیس شود جمع کردنش کار سختی است!

  ‌وضعیت استقلال چطور است؟

الان شرایط آنها هم ‌همین است. با حضور نکونام خیلی مخالفت می‌شد اما او آمد. اصلا قرار بود یک گزینه دیگر بیاید تا پول‌های هنگفتی وارد استقلال شود و  سودهایی به عده‌ای برسد  اما خب این اتفاق رخ نداد! جواد هم کاپیتان استقلال بوده و بازیکن بزرگی بوده. کسی نمی‌آمد در این شرایط کار کند. خطیر هم هر کی جای او بود از خدایش بود که مدیر استقلال شود. خطیر هم ‌آمد فکر کرد اوضاع خیلی بد نیست اما دید خیلی بدتر است! متاسفانه چون مربیان و بازیکنان ثبات ندارند، می‌خواهند بازیکنان موردنظر خودشان را بیاورند تا هر قراردادی که می‌بندند حق حساب‌ خودشان را بردارند.‌ البته در تمام ‌تیم‌ها همین است و نه فقط برای استقلال! همه‌ دنبال این هستند که گزینه‌های خودشان را بیاورند تا حق حساب بگیرند! الان آنچه مهم و در قانون فوتبال است اینکه سرمربی باید بازیکن بگیرد نه که مدیر به مربی بازیکن تحمیل کند. حالا باید اینجا با مردم صادق باشند و واقعیت‌ها را بگویند. قبلا هم در مصاحبه‌هایم‌ گفتم خیلی فرق‌ها بین پرسپولیس و استقلال است، یکی این است: در پرسپولیس اگر بودجه مثلا هزار میلیاردی داشته باشد اول هزینه می‌کنند بعد جمع‌بندی می‌کنند و بازیکنان خودشان را می‌گیرند و در همین کشمکش عده‌ای سود می‌برند اما در استقلال اگر هزار میلیارد بیاید اول بعضی ها پول خودشان را برمی‌دارند و بعد هزینه می‌کنند و بازیکن می‌گیرند و ‌بدهی می‌گذارند برای  مدیر  بعدی!

بهزاد داداش زاده

  ‌با این حساب به نظر می‌رسد وضعیت سپاهان‌ بهتر از سرخابی‌های پایتخت باشد. ‌این‌طور نیست؟ 

خب در سپاهان مدیر ساکت است ‌که زرنگی خاص خودش را دارد. اخیرا شنیدم یک بازیکن بلندمدت با یک بازیکن بسته به n میلیارد تومان بعد رفته با همسر بازیکن هم قرارداد بسته و این دیگر آخرش است! ما هم مثل همه در فضای مجازی این چیزها را  می‌خوانیم!

  ‌البته  قنبرزاده  این خبر را‌  تکذیب کرد.

حتما تهدیدش کردند دیگر! او گفته بود استعفا می‌دهد اما خب برای حفظ میز این مسائل وجود دارد حالا به او گفتند که حرفش را پس گرفته یا نه نمی‌دانم! اما‌ سپاهان از لحاظ مالی و تیمی خیلی خوب هستند! فکر می‌کنم امسال شانس اصلی قهرمانی هستند. پرسپولیس و استقلال به مشکل خوردند و خودزنی می‌کنند و در این شرایط تیم‌ دیگر می‌تواند کارش را پیش ببرد تا  موفق  شود.

  ‌درباره‌ مشکلات ساختاری باید به کمبود امکانات‌ در داوری‌ها هم اشاره کرد. 

ما چندین سال است که می‌گوییم اما نه به حرف من و نه به حرف شما خبرنگارها گوش نمی‌دهند! ما گفتیم باشگاه‌ها منابع و زیرساخت ندارند و VAR نداریم اما کو گوش شنوا؟ کی اصلا پیگیری می‌کند و اهمیت می‌دهد؟ فقط دروغ و دروغ و‌ دروغ! همیشه می‌گویند امسال نشد  سال دیگر!  وضعیت بدتر می‌شود  و  بهتر نمی‌شود!

  ‌در هفته پنجم، دربی پیش رو داریم. بعد از تعطیلی لیگ سرخابی‌ها به مصاف هم می‌روند. درباره دربی چه نظری دارید؟

هر دو تیم شرایط مساوی دارند. در هر دو تیم مدیر و سرمربی با هم مشکل دارند. هر دو تیم به لحاظ مالی مشکل دارند. بازیکنان پول نگرفتند و داغان هستند! فرق‌شان‌ این است که پرسپولیس شاکله اصلی را حفظ کرده ‌اما استقلال نه. بدتر از همه این است که بازی‌های لیگ به خاطر تیم ملی تعطیل شده و از کورس رقابت عقب افتادند. بعد از یک وقفه می‌خواهند مقابل هم قرار بگیرند و حالا باید دید با تماشاگر است یا بدون ‌تماشاگر که قطعا  بدون  تماشاگر  است!

  ‌دربی  بدون  تماشاگر؟ 

بله؛ کجا  با تماشاگر باشد؟ در آزادی که نمی‌گذارند.

  نتیجه دربی اگر مساوی شود به نفع سپاهان خواهد شد و در همین ابتدای فصل این تیم می‌تواند از سایر مدعیان  جدا  شود.‌

بله؛مساوی به نفع سپاهان است و برای دو تیم هم ‌خوب است اما اگر تیمی شکست بخورد در آن تیم آشوب خواهد شد و اختلافات و‌ مشکلات‌ در تیم بازنده بیشتر و بیشتر می‌شود.‌

  ‌درباره تیم ‌ملی هم صحبت ‌کنیم. نظر شما درباره ‌نفرات ‌دعوت شده به تیم ‌ملی چیست؟ 

سرمربی اختیار تام ‌دارد هر کسی که می‌خواهد دعوت کند. مهم این است‌ که آن بازیکن در تیم ملی چطور بازی کند.‌ حالا چرا کنعانی‌زادگان را دعوت نکردند باید سرمربی یا مدیر رسانه بگوید که چه مشکلاتی دارد!

  ‌گفتند  به ‌ دلایل غیرفنی خط  خورده.

متاسفانه الان ‌یک‌سری اتفاقاتی در کشور ما افتاده و‌ همه درگیر هستند و تیم ملی بدون کنعانی‌زادگان تفاوتی ندارد اما  برای کنعانی‌زادگان فرق می‌کند!‌

  ‌سرلک هم‌  دعوت  شد.

سرلک ‌هم ‌برای تیم ‌ملی و ‌هم پرسپولیس بازیکن مفیدی است که تصمیم بر این شد که دعوتش کنند.

  ‌جای بازیکنان ‌دیگر خالی نبود؟

فکر کنم ‌ بعضی‌ها   اضافه  هم  ‌هستند!

  ‌چه  کسانی؟ 

متاسفانه ‌بعضی از بازیکنان به یک‌ جاهایی وصل هستند و تحت هر شرایطی دعوت می‌شوند و‌ یکسری‌ها هم پا به سن گذاشته هستند و باید خودشان بروند اما فوتبال شیرین است. به من هم بگویند تیم ملی بازی می‌کنی می‌گویم بله! اما اینها بدانند تیم ملی برای نفر نیست. تیم ‌ملی برای جوانان آینده این مملکت است. باید خودشان بروند. نمی‌دانم ‌چه حسابی هست یک‌سری‌ها  همیشه  باید  باشند!

  ‌منظورتان  این است  به مربی  بازیکن تحمیل می‌شود؟

قطعا همیشه این‌طور بوده اما بعید می‌دانم قلعه‌نویی توصیه‌پذیر باشد و بخواهد باج بدهد اما او هم ‌حتما فکر کرده در این مقطع یک بازیکن باتجربه به دردش می‌خورد.

  ‌برای تغییر نسل چه  زمان  مناسبی  است؟ 

برای  بعد  از جام ملت‌ها  خوب  است. 

  ‌در لیگ ما  بازیکنانی هستند که  بتوانند جانشین خوبی  برای  بازیکنان  بزرگ  باشند؟

بله داریم؛ در پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و استقلال بازیکنان خوبی هستند که باید استفاده شوند. بازیکنانی که الان هستند هم جایگزین ما شدند دیگر. اگرچه مثل ما هم نبودند و به گرد ما هم‌ نمی‌رسیدند. همین‌جور که نسل بعدی هم به گرد اینها نمی‌رسد چون ساختار فوتبال هر دهه در حال تغییر است. الان خبری از تکنیک و‌ خلاقیت نیست و‌ همه تیم‌ها با  قلدری  و  جنگندگی کار  می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها