کد خبر: 633786
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۲۳:۳۰:۰۰
| |

انتقاد قهرمان گلف ایران از وضعیت افتضاح زیرساخت‌های این رشته:

به خاطر مسائل سیاسی هم شده فکری کنید!/ زمین چمن تبدیل به زمین خاکی شده

قهرمان گلف ایران می‌گوید: تمام سفارت‌هایی که در ایران هستند به این زمین می‌آیند برای گلف. همه سفرا گلف‌باز هستند. یعنی حتی از این لحاظ هم بخواهیم حساب کنیم باید حواس‌مان باشد که وقتی آن سفیر می‌آید و چند تا مهمان با خودش می‌آورد توی ذوقش نخورد.

به خاطر مسائل سیاسی هم شده فکری کنید!/ زمین چمن تبدیل به زمین خاکی شده
کد خبر: 633786
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۲۳:۳۰:۰۰

در چند ماه گذشته مساله چمن ورزشگاه آزادی سوژه رسانه‌ها بود. با آمدن رونالدو به ایران وضعیت چمن آزادی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. با این حال نبود چمن استاندارد تنها منحصر به فوتبال نیست و گویا این یک مشکل عمومی در سطح کشور است. 

به گزارش روزنامه اعتماد، روز دوشنبه مسابقات گلف قهرمانی کشور در زمین مجموعه انقلاب برگزار شد و سجاد کرم‌پور قهرمان نامدار این رشته بار دیگر سکوی نخست را از آن خود کرد. با این حال کیفیت وحشتناک چمن زمین گلف مسابقات داد همه ورزشکاران از جمله کرم‌پور را درآورد. 

این قهرمان گلف در مورد وضعیت زمین گلف مسابقات قهرمانی کشور به «اعتماد» گفت: «الان چند سالی می‌شود که رسیدگی لازم را به چمن زمین گلف نمی‌کنند و نابود شده است. تنها زمین گلفی است که ما در کشور داریم و چمن است. روز سه‌شنبه اختتامیه مسابقات قهرمانی کشوری بود و وزیر ورزش هم آمده بود. با وجود اینکه ایشان زمین و شرایط را دید و قول‌هایی هم داد ولی مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد. رییس فدراسیون با ایشان صحبت کرد تا این زمین را بتوانند در اختیار فدراسیون بگذارند. تا بخش خصوصی وارد شود و یک سر و سامانی به این زمین بدهد.»  کرم‌پور ادامه داد: «ما ورزشکاران به وزیر ورزش اعلام کردیم که مسابقات برون‌مرزی در پیش داریم. خودم اواخر همین ماه باید بروم استرالیا و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم. با این شرایطی که زمین چمن دارد قطعا اوضاع خوب نخواهد بود. این زمین به بچه‌ها آسیب می‌زند. بچه‌هایی که می‌خواهند در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنند دچار مشکل می‌شوند. نه فقط من که همه؛ حتی کسانی که در مسابقات داخلی شرکت می‌کنند. این موضوع بسیار مهمی است چون این یک سرمایه ملی به حساب می‌آید. این تنها زمین گلف چمن ایران است.»

قهرمان گلف ایران با اشاره به مدت طولانی که زمین گلف دچار مشکل است، اظهار داشت: «نزدیک به دو سال می‌شود که زمین این شکلی است؛ حتی بیشتر. اصلا رسیدگی نمی‌کنند و واقعا داغان شده است. بی‌آبی بیداد می‌کند. الان دیگر باید بگوییم اینجا یک زمین خاکی است نه چمن، چون همه‌چیز خشک شده و خاک نشسته. چمن تقریبا کامل نابود شده است.»  از کرم‌پور سوال کردیم آیا زمین زیر نظر شرکت توسعه و تجهیز است؟ او پاسخ داد: «بله زیر نظر شرکت توسعه و تجهیز است. رییس فدراسیون می‌گوید این را بدهید به فدراسیون تا ما بسپاریم بخش خصوصی تا یک تغییری ایجاد کند تا حداقل استفاده ممکن از زمین بشود. این زمین کیفیت و مرغوبیت لازم برای مسابقه را ندارد. ما در مسابقات قهرمانی کشوری که بودیم از همه استان‌ها آمده بودند. با وجود اینکه بندگان خدا خیلی تمرین داشتند و خیلی زحمت کشیده بودند و در استان‌های خودشان اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته بودند زمین اجازه نشان دادن کیفیت‌شان را نداد. زمین آنقدر بد بود که آسیب زد به کل بچه‌ها.» 

کرم‌پور در ادامه با اشاره به اینکه وزیر قبلی هم این زمین را دیده و قول‌هایی داده بود اما تغییری صورت نگرفت، تصریح کرد: «وزیر قبلی هم دیده بود و مثل همین دو، سه روز پیش ایشان هم قول‌هایی داده بود ولی اتفاقی نیفتاد. البته در آن مقطع تا پای کار هم رفتند ولی متاسفانه نمی‌دانم چه شد که به یک باره کنسل شد. در آن مقطع گویا تصمیم گرفته بودند حداقل بخشی از زمین را به فدراسیون بدهند تا بتوانند رنج بزنند ولی نمی‌دانم چرا لغو شد. فعلا آقای هاشمی هم قول‌هایی داده ولی انتظار می‌رود زودتر اقدام کنند دیگر. واقعا چمن نابود شده است.»

نفر اول گلف ایران در مورد مسابقات به «اعتماد» گفت: «مسابقات بد نبود و به نسبت خوب بود. خدا را شکر از لحاظ فنی و برگزاری نسبت به سال گذشته خوب بود. مسابقات روند رو به رشدی داشت. ولی هر قدر این چیزها خوب باشد و در عوض زیرساخت مناسب نباشد به جامعه ورزش و گلف آسیب می‌زند.» کرم‌پور افزود: «من قهرمان شدم ولی باز هم نتوانستم بهترین عملکردم را ارایه دهم. نتیجه‌ای که می‌خواستم به دست آوردم ولی با وجود اینکه در گرمای زیاد اهواز تمرین می‌کردم انتظار داشتم بهتر بازی کنم ولی زمین آنقدر بد بود که آنچه می‌خواستم نشد. من تنها هم نبودم و همه همین مشکل را دارند.» 

ورزشکار کشورمان در ادامه به مسابقات بین‌المللی پیش رو اشاره کرد و گفت: «مسابقات پیش روی من مسابقات قهرمانی آسیاست و برترین‌های قاره کهن شرکت می‌کنند. امسال در کشور استرالیا برگزار می‌شود. هر ساله این رقابت‌ها در سطح آسیا انجام می‌شود و یک شانسی به آماتورهای آسیا می‌دهد که بتوانند جواز حضور در مسابقات مسترز شرکت کنند. مسترز مهم‌ترین مسابقه بین‌المللی گلف است. از ایران تنها من شرکت می‌کنم.» 

کرم‌پور در انتها بار دیگر از مقامات درخواست کرد به وضعیت زمین برسند و در ادامه به نکته بسیار جالبی اشاره کرد: «این زمین حیف است. حداقل از لحاظ سیاسی هم بخواهیم نگاه کنیم خیلی مهم است. تمام سفارت‌هایی که در ایران هستند به این زمین می‌آیند برای گلف. همه سفرا گلف‌باز هستند و از این زمین استفاده می‌کنند. یعنی حتی از این لحاظ هم بخواهیم حساب کنیم باید حواس‌مان باشد که وقتی آن سفیر می‌آید و چند تا مهمان با خودش می‌آورد توی ذوقش نخورد. شرایط زمین‌های گلف کشورهای دیگر با ایران خیلی فرق دارد. متاسفانه وقتی ما در مسابقات برون‌مرزی وارد زمین‌های گلف می‌شویم دل‌مان می‌سوزد. زمین‌های آنجا استاندارد است و ما از این استاندارد فاصله زیادی داریم.»  کرم‌پور این‌گونه به صحبت‌های خود خاتمه داد: «آقای عزیزی رییس فدراسیون هم واقعا سنگ تمام گذاشته و خیلی هم پیگیر شدند. در این چند سال مدام دنبال این بودند که مساله حل شود و زمین گلف را از وزارت ورزش بگیرد و اختصاص بدهند به خود فدراسیون. این می‌تواند خیلی کمک کند. حتی استان‌ها هم سود می‌کنند. اگر این اتفاق بیفتد شاهکار است. ایشان همه تلاش خودش را می‌کند. حتی نماینده اهواز و نماینده مسجد سلیمان هم حضور داشتند و قول مساعد دادند. انتظار می‌رود همه کمک کنند و این سرمایه ملی احیا شود.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها