کد خبر: 636606
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۷:۲۳
| |

آقای طارمی پاسخ بده! منافع ملی یا منافع فدراسیون؟

اینکه بازیکنی خودش را سپر بلای فدراسیون می کند عجیب است و از آن عجیب تر اینکه فدراسیونی بازیکن ملی را سپر بلای خودش کند!

آقای طارمی پاسخ بده! منافع ملی یا منافع فدراسیون؟
کد خبر: 636606
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۷:۲۳

مهدی طارمی بازیکن عجیبی است. هر بار آدم فکر می‌کند او دیگر به سن و سالی رسیده که می‌فهمد چه حرفی را کجا بزند و کجا باید سکوت کند رفتار متفاوتی انجام می‌دهد.

به گزارش روزنامه اعتماد، البته اینکه بگوییم یک بازیکن یا هر شخصی کجا باید حرف بزند و کجا باید ساکت شود خیلی درست نیست. آدم‌ها باید هر جا لازم دیدند صحبت کنند اما باید تبعات آن اظهارات را هم بپذیرند. حالا ما از آقای طارمی سوال می‌کنیم آیا شما تبعات اظهارات و رفتارهای گذشته‌ات را پذیرفته‌ای که دوباره تز می‌دهی؟

حمایت طارمی از فدراسیون!

مهاجم تیم ملی اخیرا در حمایت از فدراسیون فوتبال در تقابل با صداوسیما گفته است: «امیدوارم تا شروع مسابقات، یک همدلی و همبستگی ملی برای موفقیت تیم ملی ایجاد شود. نقش رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در این میان بسیار حیاتی است و من به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی این انتظار را دارم که صداوسیما همانند دیگران با تیم ملی و فدراسیون فوتبال مهربان باشد و مطمئنم این اتفاق خواهد افتاد. منافع ملی و موفقیت تیم ملی باید در اولویت باشد و هر کس در این راه می‌تواند نقشی ایفا کند، باید به این وظیفه عمل کند.» طارمی با اشاره به اتحاد تیمی موجود در تیم ملی گفت: «بعد از سال‌ها یک خواست عمومی برای حضور مربی ایرانی و اعتماد به مربیان ایرانی محقق شد و تیم ملی هم در حال حاضر بدون هیچ تنشی کارش را پیش می‌برد. من ۱۰ سال است در تیم ملی حضور دارم اما به اعتقاد من دوره فعلی تنها دوره‌ای است که هیچ تنشی در تیم ملی وجود نداشته بنابراین باید هر کاری انجام شود که این اتحاد و همدلی حفظ شود.»

وی افزود: «اگر تا الان برخی حاشیه‌ها ایجاد شده، قطعا مردم این حاشیه‌سازی را نادیده می‌گیرند اما تا زمان آغاز جام ملت‌ها اگر کسی بخواهد با حرف‌های بی‌منطق علیه تیم ملی، مربیان، بازیکنان و فدراسیون فوتبال حاشیه‌سازی کند، قطعا مقابل منافع فوتبال ملی است چون ما همه یک تیم و گروه هستیم و تلاش‌مان موفقیت تیم ملی و شاد کردن مردم است. مطمئنا ما اعضای این گروه تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در این شرایط مردم کشورمان را خوشحال کنیم.» طارمی ادامه داد: «من به عنوان یک بازیکن ملی از همه رسانه‌ها چه رسانه‌های مکتوب و چه صداوسیما و اشخاص فوتبالی خواهش می‌کنم اجازه بدهید این گروه کارش را انجام دهد. در تمام دوره‌های قبلی حاشیه‌های بیرونی وارد تیم شد و به تیم ملی در جام ملت‌ها و جام جهانی ضربه زد اما اکنون تنها دوره‌ای است که تیم ملی بدون حاشیه کارش را برای رسیدن به هدف و خوشحالی مردم انجام می‌دهد و امیدوارم با حفظ این آرامش و ایجاد یک اتحاد ملی بتوانیم به هدف اصلی دست پیدا کنیم.»

این بیانیه که به نظر می‌رسد از جانب فدراسیون مقابل طارمی قرار داده شده تا او رو به دوربین بیان کند در پاسخ به برنامه‌ای است که چند روز پیش در صداوسیما پیرامون 400 روز حضور مهدی تاج در فدراسیون پخش شد. در آن برنامه 94 درصد مردم گفتند از عملکرد مهدی تاج رضایت ندارند و همین‌طور مهمانان برنامه یعنی امیررضا واعظ آشتیانی و حمید استیلی هم در کنار مجری برنامه انتقادات تندوتیزی علیه فدراسیون مطرح کردند. همان شب فدراسیون فوتبال در حالتی کاملا عصبانی بیانیه‌ای علیه واعظ آشتیانی، استیلی و صداوسیما منتشر و رسانه ملی را به نداشتن مخاطب و حرکت ضد منافع ملی متهم کرد.

دستاوردهای خنده‌دار فدراسیون!

فدراسیون فوتبال در بیانیه علیه صداوسیما چند مورد را به عنوان دستاورد مطرح کرد که موجب شوخی و سرگرمی مردم شد. از جمله آوردن VAR یا مهیا کردن زمینه بازگشت تیم‌های عربستانی به ایران! در عین حال این نهاد در مورد خوردن شش گل از انگلیس در جام جهانی، باخت به امریکا، حذف‌ تحقیرآمیز تیم ملی امید از پیش‌مقدماتی المپیک و شکست مقابل هنگ‌کنگ در بازی‌های آسیایی، حذف تیم ملی جوانان به دست قطر، پاداش 20 هزار دلاری برای اعضای هیات‌رییسه، ابهامات لیست واردکنندگان خودروی لاکچری و بسیاری مسائل دیگر حرف نزد. البته که فدراسیون حق دارد. چه کسی شکست‌های خودش را لیست می‌کند که فدراسیون این کار را بکند؟

در بیانیه فدراسیون علیه صداوسیما به آمار 94 درصد نارضایتی مردم هم تاخته شده بود. مدیران فدراسیون خطاب به صداوسیما نوشتند چرا می‌ترسید نظرسنجی در مورد مخاطبان سازمان بگذارید؟ حال باید ضمن پرسیدن این سوال از مهدی تاج که چرا با وجود نارضایتی 94 درصدی مردم همچنان می‌خواهد به کار ادامه دهد از فدراسیون پرسید آیا شما صحت نظرسنجی‌های صداوسیما را زیر سوال می‌برید؟ یعنی آیا این نهاد دروغ می‌گوید؟ یا اینکه فکر می‌کنید صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای خود را از دست داده و کسی دیگر تلویزیون نمی‌بیند؟ اگر گزینه دوم باشد پس چرا اصلا نگران هستید رسانه‌ای که مخاطب ندارد چه در مورد شما می‌گوید و چرا بازیکنان و سرمربی تیم ملی را جلو می‌اندازید که از صداوسیما بخواهند کوتاه بیاید؟

آقای طارمی بیخیال!

مهدی طارمی در مقاطع مختلف و بنا به دلایل خاص نسبت به وضعیت مدیریت فوتبال موضع‌گیری کرده یا کنش داشته است. او یک بار در خرداد 1400 و چند روز قبل از عزیمت تیم ملی به جهنم بحرین، در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم گفته بود تیم ملی برنامه خاصی ندارد و ما این شکلی نتیجه نمی‌گیریم! نکته جالب ماجرا اینجا بود که عملکرد خود طارمی و دوستانش به اضافه مدیریت مهدی تاج و سرمربی محجوبش مارک ویلموتس کار تیم ملی را به جایی رسانده بود که ایران باید در بحرین همه بازی‌هایش را می‌برد تا در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی حذف نشود و جواز جام ملت‌ها را به دست بیاورد. همین جام ملت‌هایی که طارمی بابت حضور در آن از همه می‌خواهد سکوت کنند! از این جالب‌تر اینکه تیم ملی با همان بی‌برنامگی ادعایی طارمی رفت و هم بحرین را برای نخستین‌بار در زمین خودش شکست داد، هم عراق را بعد از سال‌ها برد و هم بعد از آن به شکل پیاپی رقبا را کنار زد و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را به ثبت رساند! آن‌هم در شرایطی که طارمی چند بازی به دلیل اظهارنظر غیر مسوولانه علیه سرمربی وقت تیم ملی یعنی دراگان اسکوچیچ محروم شده بود و تیم ملی بدون او برنده بازی‌ها می‌شد. مهاجم تیم ملی در آن مقطع هم که تیم ملی روی دور پیروزی بود، می‌گفت عملکرد فردی بازیکنان باعث موفقیت تیم است. البته او بعدها و در زمان شکست‌ها نگفت چرا این عملکرد فردی دیگر تاثیرگذاری خودش را از دست داده!

طارمی زمانی که تیم ملی بین تغییر اسکوچیچ یا ادامه با این سرمربی کروات مانده بود اقدامات زیادی برای جابه‌جایی نیمکت تیم ملی انجام داد. در همان زمان گزارش‌ها حاکی از آن بود که مهاجم تیم ملی با تاج که داشت آماده بازگشت به فوتبال می‌شد در ارتباط بوده و می‌دانست که قرار است تغییراتی در فدراسیون صورت بگیرد و کی‌روش به تیم ملی برگردد. اما نتیجه این تغییرات که طارمی از آن حمایت می‌کرد چه شد؟ تاریخ در این زمینه کاملا مشخص است. ضمن اینکه همان زمان و در دوران سرپرستی میرشاد ماجدی طارمی با انتشار یک توییت و پرسیدن این سوال که «کسی میدونه اردوی تیم ملی کی شروع میشه» به لغو بازی ایران و کانادا و تغییر برنامه‌ تیم ملی واکنش منفی نشان داده بود. آیا طارمی در آن زمان فکر نمی‌کرد باید بگذارد مجموعه فدراسیون کارش را بکند؟ آیا آن زمان انتقاد از فدراسیون ضد منافع ملی نبود؟

سکوتی در کار نیست!

اینکه بازیکن خودش را سپر بلای مدیران فدراسیون کند کار بسیار عجیبی است. از همان کارهایی که فقط از طارمی برمی‌آید. اینکه فدراسیون از مهاجم تیم ملی می‌خواهد به این شکل سپر بلای مدیران بشود از آن هم عجیب‌تر است. کاری که فقط از مهدی تاج و همکارانش برمی‌آید. با این حال اگر مهدی طارمی تمام مسوولیت نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را به عهده می‌گیرد حرفی نیست. اما مطمئنا چنین نخواهد شد. کمااینکه او پیش از این هم مسوولیت دخالت در مدیریت کلان فوتبال کشور را برعهده نگرفته است.

در نهایت هم باید گفت خیر آقای طارمی! ما چه امروز که چند ماه مانده تا شروع جام ملت‌ها و چه تا یک دقیقه قبل از بازی نخست تیم ملی هرجا احساس کنیم مسیر اشتباه است انتقاد می‌کنیم. ما هیچ‌چیز را موکول به آینده نمی‌کنیم. منافع ملی برای ما ماندن مهدی تاج و خوش‌خوشان فدراسیون نیست. منافع ملی برای ما شش تایی نشدن جلوی انگلیس و نباختن به امریکا است. منافع ملی ما شکست نخوردن مقابل هنگ‌کنگ است نه هماهنگ بودن مجموعه فدراسیون و دوست بودن شما با هم.

به نظر می‌رسد منافع ملی برای بعضی‌ها بیشتر به معنای منافع شخصی باشد و تنها از این عبارت در جهت پیشبرد اهداف خودشان استفاده می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها