کد خبر: 637497
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۳:۱۰:۴۵
| |

بررسی تغییر و تحولات کادرفنی تکواندوی ایران با قهرمان سابق جهان؛

فدراسیون تکواندو از یحیی و پرسپولیس یاد بگیرد!

قهرمان سابق تکواندوی جهان و آسیا می گوید مربیگری در تیم ملی تکواندو باید به صورت گروهی انجام شود.

فدراسیون تکواندو از یحیی و پرسپولیس یاد بگیرد!
کد خبر: 637497
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۳:۱۰:۴۵

پس از ناکامی‌های اخیر تیم ملی تکواندوی کشورمان سرانجام بیژن مقانلو و فدراسیون راضی به قطع همکاری شدند و مجید افلاکی به عنوان جانشین موقت سکان‌ هدایت ‌تیم ‌ملی تکواندوی کشورمان را برعهده گرفت. 

به گزارش روزنامه اعتماد، بهنام اسبقی ملی‌پوش سابق تکواندو که قهرمانی جهانی و بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد درخصوص جدایی مقانلو به خبرنگار اعتماد گفت: آقای مقانلو هم مربی خوب و هم باتجربه است او با عملکردش تغییرات در روند موفقیت‌های بچه‌ها داشته اما آنچه ‌من احساس می‌کنم این است که در مربیگری ما همیشه شعار می‌دهیم که‌ همدل هستیم‌ اما در عمل این‌ موضوع وجود ندارد! مقانلو دست تنها بود و کسی نبود که کمکش کند.  اسبقی تصریح کرد: البته منظورم این نیست که مربی در کنارش نبود اما همیشه یک نفر در آنجا کم ‌است. وقتی چیزی کم باشد کار راه نمی‌افتد. مثلا در یک باشگاه یکی باید مدیر باشد و یکی مربی و یکی نظافت کند و‌ یکی مسوول بوفه در این مجموعه. هر کدام ‌نباشند کار می‌لنگد.‌ تکواندو ۸ تا بازیکن ندارد ۱۶ بازیکن را هم نمی‌شود با یک یا دو مربی بفرستید. الان تکواندو هم باید مثل کشتی هر ورزشکار با یک مربی کار کند چون‌ سبک هر ورزشکار فرق می‌کند. تکواندوکار سابق کشورمان ادامه داد: یک ورزشکار وزن یک‌ نمی‌شود با یک ورزشکار وزن هشت ‌تمرین داشته باشد. باید هدفمند کار کرد. ما آنالیزوری نداریم. در صورتی که در دنیا آنالیزور دارند که صبح تا شب کارش همین است. 
از کارشناس تکواندوی کشورمان پرسیدیم آیا مقانلو چنین ‌درخواستی از فدراسیون داشت که اجابت نشد؟ اسبقی پاسخ داد: باید دید چقدر ظرفیت وجود دارد. من نمی‌دانم درخواست کرده بود یا نه، باید دید چقدر در این زمینه اختیار داشته و نمی‌شود زیاد قضاوت کرد اما کار درست از نظر من این است حالا مربی مقانلو باشد یا هر شخص دیگر.‌ الان یک ورزشکار دارد بازی می‌کند آن طرف به ‌طور همزمان دارد کار می‌کند خب یک نفر باید باشد و بگوید استاد این حریف دارد این‌طور کار می‌کند، این فیلمش و این سبک کارش. ما در این ‌چیزها کم هستیم یا افراد متخصص نداریم. باید رویه خودمان را تغییر دهیم. مثل یک‌ تیم کار کنیم، هر جا مثل یک تیم کار می‌کنند نتیجه می‌گیرند. شما فوتبال را ببینید چند ساله پیش می‌دیدم که کنار گواردیولا فردی است که در هیچ جای ورزش ندیدمش می‌آید به گواردیولا یک‌ چیزی می‌گوید و‌ او ‌هم‌ گوش می‌کند و مثلا در تیم‌ تغییر را هم ‌با مشورت انجام‌ می‌دهد. باهم ‌یک تیم ‌هستند. ‌نمونه ایرانی هم سه، چهار سال پیش وقتی یحیی مربی یک تیم‌ ایرانی بود او را ‌دیدم و به ‌بچه‌ها گفتم او مربی خوبی می‌شود چون دارد تیمی کار می‌کند. مطهری یا بقیه می‌آیند کنارش صحبت می‌کنند. این ‌کار تیمی‌ هر چه باشد نتیجه‌اش خوب است و فشار از بقیه هم‌ کم می‌شود و به یکدیگر هم ‌اطمینان دارند.
اسبقی تایید کرد: این چیزها فرمالیته نیست. گفتند آنالیزو داریم خب بگویید کی بود؟ آیا مقانلو او را قبول داشت؟ چه آنالیزی؟ آنالیز در لحظه به درد می‌خورد. 
اسبقی درخصوص مربی جدید تیم‌ ملی به خبرنگار اعتمادگفت: افلاکی به ‌طور موقت انتخاب شده اما هر کسی هم‌ باشد ‌اگر این رویه را پیش بگیرد همین اتفاق رخ می‌دهد. ما مقطعی نگاه می‌کنیم. دنیا با برنامه‌ریزی کار می‌کند. تکواندو در لحظه است در همین بازی‌های آسیایی دیدید که یک لحظه می‌شد به‌جای نقره مدال طلا گرفت آن وقت شک نکنید حالا شرایط مقانلو هم تغییر می‌کرد‌.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها