کد خبر: 638049
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ۱۱:۱۵:۱۱
| |

دلایل عجیب غیبت لژیونر فوتبال زنان در تیم ملی/ فدراسیون انتظار داشت باشگاه برایم بلیط بگیرد!

یکى از اعضاى تصمیم‌گیرنده از من سوال کردند که چرا در قراردادم با تیم هندى آپشنى نگنجانده‌ام که براى بازی‌هاى ملى برایم بلیت هواپیما تهیه کنند.

دلایل عجیب غیبت لژیونر فوتبال زنان در تیم ملی/ فدراسیون انتظار داشت باشگاه برایم بلیط بگیرد!
کد خبر: 638049
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ۱۱:۱۵:۱۱

هاجر دباغ دختر اصفهانى ٢٤ ساله و ستاره درخشان فوتبال زنان ایران، با ٥٩ بازى و ٢٤ گل ملى آمار خیره‌کننده‌اى هم در لیگ برتر دارد؛ بیش از ١٠٠ بازى لیگ برترى با پیراهن سپاهان اصفهان و زدن ١٢٦ گل. فوتبالیستى که بارها مورد تمجید AFC قرار گرفت و در سال‌هاى اخیر، کنفدراسیون فوتبال آسیا از او به عنوان یکى از ستاره‌هاى آینده‌دار قاره کهن نام برده است.

به گزارش ورزش سه، ستاره‌اى با توانایى بازى در چند پست، شوت‌هاى سهمگین، بازی‌سازى تأثیرگذار و البته گلزن که در اقدامى عجیب توسط مریم آزمون سرمربى تیم ملى پیش‌تر از این به نیمکت دوخته شد و براى اعزام به مرحله دوم رقابت‌هاى انتخابى المپیک ٢٠٢٤ پاریس در استرالیا و هم جایى در بین نفرات اعزامى نداشت.

خط خوردن هاجر دباغ در این سن و سال آن هم با توانایى‌هاى بالا از تیم ملى، آنقدر علامت سوال‌هاى مختلف در ذهن ایجاد مى‌کند که بیشتر از مباحث فنى، آدم درگیر انواع و اقسام تحلیل‌هاى غیر فوتبالى مى‌شود.

آیا خط خوردن دباغ ربطى به لژیونر شدن این بازیکن شناخته شده و با اخلاق که همیشه بدون حاشیه در فوتبال درخشیده است، دارد؟

ستاره تیم ملى اکنون با قراردادى سه ماهه و بند تمدید هفت ماهه فعال براى حضور در لیگ قهرمان آسیا به تیم قهرمان لیگ زنان هندوستان یعنى "گلومام کرالا" پیوسته و در هند به سر مى‌برد تا از پانزدهم آبان در ترکیب تیمش به میدان برود، در حالی‌که تیم ملى فوتبال زنان ایران به استرالیا سفر کرده تا در مقابل میزبان، فیلیپین و چین تایپه شانس خود را براى صعود از این مرحله و نزدیک شدن به حضور در المپیک پاریس امتحان کند.

چرا با تیم ملى در استرالیا و انتخابى المپیک نیستى؟

نبودن من را باید از خانم مریم آزمون سرمربى تیم ملى بپرسید. ایشان بعد اینکه با تیم هندى قرارداد بستم، پیام دادند و تبریک گفتند. کادر فنى هم پیام دادند. دوستان گفتند که براى حضور در تیم ملى از طرف فدراسیون هماهنگ مى‌کنند.

پس چرا امروز به جاى استرالیا و ترکیب تیم ملى، تو در هندوستان و تمرینات باشگاهى هستى؟

لیست نهایى که اعلام شد خودم هم تعجب کردم، البته من اعلام کرده بودم که براى بلیت و این حرف‌ها هزینه نمى‌کنم و اگر فدراسیون بخواهد خودش شرایط را فراهم خواهد کرد.

اما تو که بازیکن معمولى نبودى، یکى از ستاره‌هاى فیکس تیم ملى محسوب مى‌شدى و جزء چند بازیکن اول لیگ برتر آنهم تنها با ٢٤ سال سن؟!

سوال منم همین است، همیشه در تیم ملى فیکس بودم غیر از دوره اخیر، دقیقا ٩ سال است که من پیراهن تیم ملى بزرگسالان زنان ایران را بر تن دارم.

یعنى از زمانى که مریم آزمون سرمربى شده تو به نیمکت‌نشین شدى و حالا هم خط خوردى؟

در دوره‌هاى قبل هم خانم آزمون سرمربى بوده‌اند و من تحت نظر ایشان براى تیم ملى فیکس بازى مى‌کردم، اما در این دوره که سرمربى شدند نیمکت نشین شدم، الان هم که براى استرالیا دعوت نشدم.

جالب است حالا که لژیونر هم شدى به نظرت کمى این اتفاق عجیب نیست؟

یکى از اعضاى تصمیم گیرنده از من سوال کردند که چرا در قراردادم با تیم هندى آپشنى نگنجانده‌ام که براى بازی‌هاى ملى برایم بلیت هواپیما تهیه کنند و هزینه‌هاى رفت و آمدم را بدهند، راستش خودم هم از طرح این موضوع تعجب کردم.

سرمربى تیم ملى این موضوع را مطرح کردند؟

نه به هیچ عنوان، شخص تأثیرگذار و تصمیم گیرنده دیگرى که دلم نمى‌خواهد مطرح کنم.

این اتفاق به جایگاهت در تیم باشگاهى جدید در آستانه لیگ قهرمانان آسیا لطمه‌اى نمى‌زند؟ آنها از اینکه ستاره‌اى که تازه خریده‌اند از تیم ملى خط مى خورد تعجب نکرده اند؟

چه بگویم؟ همه این سال‌ها بى‌منت براى تیم ملى فداکارى کرده‌ام، دوست داشتم در مرحله دوم انتخابى المپیک هم به تیم کمک کنم اما فقط یک کار از من برمى‌آید. اینکه احترام بگذارم به تصمیم کادر فنى و براى بچه‌ها آرزوى موفقیت کنم.

برسیم به پیوستن تو به باشگاه هندى؟

ده روز است به هند آمده‌ام و در تمرینات حاضرم، شکر خدا اوضاع خیلى خوبه، البته کمی سخت است.

 چه سختى؟  

تفاوت فرهنگ‌ها، البته این‌ها انسان‌هاى مهربانى هستند، از روز دوم غذاى من را از بقیه جدا کردند و هر روز برایم غذاهاى مخصوص درست مى‌کنند؛ چون ذائقه من و دیگران متفاوت است. الان همه جوره اینجا راحتم، فقط مانده دلتنگى.

دلتنگ خانواده؟

دقیقا، البته باهاش کنار خواهم آمد، براى من که همیشه و تمام عمر در اصفهان و سپاهان فوتبال بازى کردم این ابتداى لژیونر شدن کمى سخت است، البته همیشه دختر مستقلى بوده‌ام اما دورى مادر و پدرم سخت است.

امکانات جانبى هم کنار مبلغ قراردادت برایت در نظر گرفته‌اند؟

یک خانه چهار طبقه در اختیار گذاشته‌اند.

چهار طبقه براى تو؟! (با خنده)

نه بابا (مى‌خندد) چهار بازیکن خارجى هستیم و تعدادى که دیگر شهرهاى هند عضو تیم هستند.

سه بازیکن دیگر خارجى کجایى‌اند؟

من که ایرانى‌ام و اصفهانى (مى‌زند زیر خنده)، دو بازیکن غنایى و یک کنیایى.

از کى درگیر لیگ قهرمانان آسیا مى‌شوى؟

از پانزدهم آبان بازی‌هاى گروه ما متمرکز به میزبانى تایلند آغاز مى‌شود، تیم ما از هند، نماینده ژاپن، تایلند و چین تایپه در یک گروه قرار داریم.

وضعیت امکانات باشگاه چطور است، زمین چمن شما مثل استادیوم آزادى که وضعش خراب و آشفته نیست؟!

امکانات که واقعا عالی است، از لحاظ سبک تمرینى هم عالى‌اند، گرم کردن ابتداى تمرین آنها هم با ما فرق دارد، چمن اصلى که مخمل است، سه تا زمین تمرینى هم دارند با امکانات و زمین خوب و مطلوب. این امکانات را ما در ایران نداریم.

سوال آخر؛ هدف اصلى هاجر دباغ؟

به این باشگاه و رقابت‌هاى لیگ قهرمانان آسیا که کیفیت بالا و قدرتمندى دارد به عنوان سکوى پرتاب نگاه مى‌کنم.

پرتاب به کجا؟

رشد بیشتر و رسیدن به فوتبال باشگاهى در اروپا، هدفم رفتن به اروپاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها