کد خبر: 647020
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ۱۸:۰۰:۲۷
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دفاع بوفون از قماربازهای آبی‌پوش!

جانلوئیجی بوفون در حالی که از ساندرو تونالی و نیکولو فاجیولی، ملی‌پوشان محروم ایتالیایی، دفاع می‌کند اصرار دارد «شرط‌بندی جرم نیست».

دفاع بوفون از قماربازهای آبی‌پوش!
کد خبر: 647020
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ۱۸:۰۰:۲۷

جانلوئیجی بوفون، اسطوره ایتالیایی، به دفاع از هموطنان خود ساندرو تونالی و نیکولو فاجیولی که به دلیل نقض شرط‌بندی محروم شده‌اند، آمده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، مدتی پیش تونالی و فاجیولی محروم شدند. بوفون همچنین مشکلات موجود در بازی مردان را برجسته و همچنین از «متعصبان» نیز انتقاد می‌کند.

هافبک نیوکاسل به دلیل شرط‌بندی روی بازی‌هایی که با آث میلان انجام داده بود، به مدت ۱۰ ماه از حضور در فوتبال محروم شد. فاجیولی ستاره یوونتوس نیز به دلیل شرط‌بندی روی سکوهای غیرقانونی مجازات شد که باعث شد او هفت ماه محرومیت و ۱۲۵۰۰ یورو (۱۱۰۰۰ پوند/ ۱۳۰۰۰ دلار) جریمه شود. بوفون به دفاع از هر دو بازیکن پرداخته است و همچنین مسائل سیستمی درون بازی و اینکه چقدر شرط‌بندی عمیقاً در آن جا افتاده را برجسته کرده است.

این دروازه‌بان افسانه‌ای در گفت‌وگو با Corriere della Sera گفت: «این موضوعی بسیار حساس است. من فکر می‌کنم جرم‌انگاری و تمایز قائل نشدن اشتباه است. شرط‌بندی به خودی خود جرم نیست، خود استادیوم‌ها و برنامه‌های ورزشی پر از تبلیغات و اپلیکیشن‌هایی از این دست هستند. دولت قمار را تشویق می‌کند، از سوی دیگر، اگر فوتبالیستی روی فوتبال شرط‌بندی کند، مجازات می‌شود! اما اگر روی والیبال، بسکتبال و... شرط‌ ببندد جرم و جنایت نیست. وقتی مردم در مورد قمار صحبت می‌کنند بدتر می‌شود و دوباره این نکته را از دست می‌دهند: در مورد قمار مشکلی نیست که چقدر هزینه می‌کنید، بلکه مشکل زمانی است که به این فعالیت اختصاص می‌دهید. و ما باید این را برای بچه‌ها توضیح دهیم: ما می‌گوییم صرف ساعت‌ها و ساعت‌ها جلوی برنامه شرط‌بندی یک یورویی اشکالی ندارد اما اگر یک میلیون در یک موقعیت خرج کنید، قمارباز هستید. این اشتباه است. بیماری از اعتیاد و تداومی که فرد آن کار را انجام می‌دهد ناشی می‌شود.»

بوفون در طول دوران بازی خود درگیر یک رسوایی شرط‌بندی بود و متهم به شرط‌بندی در پنج بازی یوونتوس بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ بود. این دروازه‌بان کهنه‌کار در نهایت علی‌رغم موجی منفی در مطبوعات از این اتهام تبرئه شد، مساله‌ای که او از آن زمان به آن اشاره کرده است. بوفون اضافه کرد: «من از متعصبانی که با سطحی‌نگری ناهنجار قضاوت می‌کنند، بدون اینکه واقعاً انگیزه آنها را بدانند، خوشم نمی‌آید. من خودم آنجا بوده‌ام، بدون اینکه مرتکب کاری شده باشم: وقتی همه چیز روشن می‌شود، فراموش می‌کنی توضیح بدهی و عذرخواهی کنی و بابت برچسبی که روی مردم گذاشتی متاسف شوی. من این را عمیقاً اشتباه می‌دانم.»

سخنان بوفون، به ویژه در مورد اثبات شرط‌بندی در بازی‌های مدرن، در زمانی که چندین بازیکن در حال نقض قانون دستگیر شده‌اند، درست به نظر می‌رسد. ایوان تونی، بازیکن برنتفورد، پس از اعتراف به ۲۳۲ تخلف از قوانین شرط‌بندی اتحادیه فوتبال انگلیس، به‌تازگی با گذراندن محرومیت هشت ماهه خود، در آستانه بازگشت است. ستاره انگلیسی در فصل گذشته ۲۱ گل در ۳۵ بازی برای زنبورها به ثمر رساند اما اتفاقات رخ داده می‌تواند باعث جدایی او از باشگاه شود.

در حالی که تونالی و فاجیولی به اندازه بوفون خوش‌شانس نبودند که از مجازات فرار کنند، اعتقاد بر این است که همکاری این زوج باعث کاهش مجازات آنها از محرومیت سه ساله شد. هر دو ستاره ایتالیایی قبل از بازگشت به میادین تحت یک برنامه توانبخشی قرار خواهند گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها