کد خبر: 660606
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۱۸:۵۷:۴۳
| |

تیم ملی تکواندو ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

تیم ملی تکواندو ایران قهرمان آسیا شد
کد خبر: 660606
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۱۸:۵۷:۴۳

بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا با قهرمانی مردان شایسته تکواندو کشورمان در «دانانگ» ویتنام به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره مسابقات  تکواندو قهرمانی آسیا که پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه با حضور ۲۴۴ تکواندوکار از ۳۳ کشور به میزبانی ویتنام در سالن «تین سون» شهر «دانانگ» جریان داشت، امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه با قهرمانی مردان ایران به پایان رسید.

تیم ملی ایران که 8 سال قبل قهرمان آسیا شده بود، یکبار دیگر روی سکوی قهرمانی ایستاد. مردان ایران با 3 طلا، یک نقره و یک برنز بالاتر از همه تیم قهرمان شدند. کره جنوبی با سه طلا، یک نقره و یک برنز در جای دو ایستاد، ازبکستان و عربستان هم سوم و چهارم شدند. 

در روز پایانی مسابقات اوزان ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم آقایان، ۵۷-، ۶۷- و ۷۳+ کیلوگرم بانوان برگزار شد که تیم کشورمان توسط آرین سلیمی یک طلا و علی خوش روش یک نقره بدست آورد. 

در وزن ۸۰- کیلوگرم علی خوش روش نماینده ایران ابتدا به مصاف «هوانگ» از چین تایپه رفت و در 2 راند پیاپی پیروز شد؛ سپس «شوخرات سالائف» تکواندوکار عنوان دار ازبکستانی را 2 بر صفر شکست داد و راهی دور نیمه نهایی شد.وی در مبارزه نهایی نتیجه را به «جسوربک جایسانوف» ازبکستانی واگذار کرد و نقره گرفت. 

آرین سلیمی، تکواندوکار المپیکی کشورمان در نخستین مبارزه خود در وزن ۸۷+ کیلوگرم «مین بائه مون» از کره جنوبی را در دو راند شکست داد و سپس «وانگ» از چین را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت. نماینده المپیکی کشورمان در مبارزه نهایی «پارک هیون وو» دارنده مدال طلا و برنز جهان از کره جنوبی را نیز از پیش برداشت و به نشان طلا دست یافت.

یلدا ولی نژاد در وزن ۶۷- کیلوگرم در یک قرعه سخت ابتدا به دیدار «مین جو کواک» از کره جنوبی رفت و 2 بر صفر باخت و حذف شد.

بنابراین تیم ملی کشورمان با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز به کار خود پایان داد. مهدی حاج موسایی، محمد حسین یزدانی و آرین سلیمی3 مدال طلا، علی خوش روش،مهران برخورداری و ملیکا میرحسینی 3 مدال نقره، ابوالفضل زندی، متین رضایی و سعیده نصیری هم 3 مدال برنز کسب کرده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها