کد خبر: 660625
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ۰۹:۱۵:۳۰
| |

اصغر شرفی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

آقای تاج پول ویلموتس چه شد؟/ از رفیق‌های خودم ‌گله دارم که چرا صحبت نمی کنند؟ چرا می ترسند؟

اصغر شرفی مربی پیشین تیم ملی می گوید هر کس تخلف می کند شغل بالاتری در فوتبال می گیرد.

آقای تاج پول ویلموتس چه شد؟/ از رفیق‌های خودم ‌گله دارم که چرا صحبت نمی کنند؟ چرا می ترسند؟
کد خبر: 660625
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ۰۹:۱۵:۳۰

روزبه  ‌دلاور | فساد در فوتبال موضوع جدیدی نیست و صدالبته که ناهنجاری‌ها و زد و بند و رشوه و خلاصه هر بدرفتاری مختص به فوتبال نبوده و نیست و ‌نخواهد بود.‌

به گزارش روزنامه اعتماد، امکان رخنه فساد در هرکجا که پول یا قدرت باشد، وجود دارد. باور داریم ‌نباید در فوتبال سیاه‌نمایی شود و‌ تمام‌ ارکان‌ فوتبال را زیر سوال برد تا باعث‌ دلزدگی مردم نسبت به این‌ رشته‌ پرطرفدار شد اما از طرفی عدم پیگیری و بی‌توجهی نسبت‌ به تخلفات افراد متخلف‌ هم سبب طرد شدن فوتبال از جامعه خواهد شد‌. رسیدگی به پرونده فساد بعضی از افراد متخلف در فدراسیون‌ یک‌ اتفاق خوب است که باید بدون کمی و کاستی و بدون‌ درنظر گرفتن جایگاه افراد به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد و افراد متخلف هم‌ محکوم‌ شوند. به بهانه اتفاقات رخ‌ داده پیرامون ‌باشگاه‌ مس و تخلف بعضی از دست‌اندرکاران فوتبال با اصغر شرفی، یکی از‌ پیشکسوتان فوتبال گپ و گفت کردیم. شرفی که خیلی رک و شفاف حرف‌هایش را می‌زند از ما خواسته بدون سانسور صحبت‌هایش را به رشته تحریر دربیاوریم تا مردم قضاوت کنند.

 

درباره اتفاقات رخ‌ داده و‌ فساد مالی عده‌ای در فوتبال کشورمان‌ چه نظری دارید؟‌

انتقادات چه تاثیری دارد؟ هر چه انتقاد می‌کنیم دزدها گردن کلفت‌تر می‌شوند! در این مملکت دو، سه نفر هستند که انتقاد می‌کنند یکی ابراهیم قاسمپور. حالا چی بگوییم؟ از ماجرای ویلموتس چه کسی پشتیبانی می‌کند؟ پول او را کی می‌دهد آقای تاج؟ تو می‌گفتی بهترین‌ مربی را آوردی. بعدش هم شما چرا دنبال سکه هستید؟‌ اصلا رقم‌ها در حد سر و سامان است. چهارتا این افراد متخلف را بگیرید‌‌ سر خیابان‌ها اعدام کنید، ببینید بازهم ‌دزدی می‌شود یا نه؟! الان هر کسی که در فوتبال تخلف می‌کند شغل بالاتری می‌گیرد! من از بعضی از رفیق‌های خودم هم ‌گله دارم. چرا صحبت نمی‌کنند؟ چرا می‌ترسند؟ کمی شهامت ‌داشته باشند و واقعیت را هر چه هست بگویند. حالا یا بد یا خوب. من ‌چند هفته پیش گفتم‌ ستاره‌های ازبک ‌مقابل ستاره‌های کاغذی ما در لیگ خیلی خوب کار می‌کنند.‌ به فوتبال ازبکستان احترام می‌گذارم اما فوتبال ما خیلی جلوتر بود.

چرا فوتبال ما به این روز افتاده است؟‌

نمی‌دانم! الان یک‌سری‌ها در فوتبال ما هستند که شرایط این طور می‌شود. ‌چند وقت پیش رفتم ‌جام‌ شهید یونس شکوری را تماشا کنم‌؛ در روز پایانی دیدم گفتند وزیر می‌خواهد بیاید.‌ خب من که او را نمی‌شناسم و قضاوت بدی درباره‌اش ندارم اما دیدم یک عده رفقای من دور وزیر را گرفته‌اند که من شرمم آمد. ‌نه به خاطر وزیر برای رفقای ‌خودم که پاچه‌خواری می‌کردند! خب این ورزش با این‌ آدم‌ها می‌خواهد به کجا برود؟

زمانی که مربیگری می‌کردید نسبت به داوری‌ها اعتراض داشتید. ‌سرانجام ‌اعتراضات شما در این زمینه به کجا کشیده شد؟

من گفته بودم ‌آقایان مسوول! داورهای شما پول می‌گیرند منتها از یک طرف حق دارند، چون ‌فقیر هستند و این فقر خودش فساد می‌آورد. آن زمان گفتم دو تا تیم در زمین هستند که ارزش آن بالای صد میلیون تومان است اما به داور که قضاوت می‌کند ۵۰ هزار تومان پول می‌دهید. خب این داور است که دارد تعیین می‌کند چه تیمی قهرمان شود؛ خب این قابل خرید و فروش است. ‌گفتم حقوق داوران را زیاد کنید؛ اینها گناه دارند! حالا امروز می‌گویند حقوق داورها کم است من آن زمان گفتم، اما خواب بودند! بعد ۱۰۰ داور علیه من امضا جمع کردند در حالی که تعداد داورها 30 نفر هم نبود! من هم‌ گفتم‌ حق‌تان هست همین‌قدر پول بگیرید! نامه زدند که شرفی دارد از ایران خارج‌ می‌شود و به امریکا می‌رود؛ مراقبش باشید! من رفتم پیش صفایی فراهانی؛ گفتم دارم بلیت می‌گیرم بروم خانواده‌ام را ببینم. اگر ممنوع‌الخروج‌ هستم به من بگو که گفت برو و خیالت راحت باشد. فیلم‌ها را دیدند و متوجه شدند حرف من درست است.

پیشنهادی به شما نشده بود که داوری به نفع شما سوت بزند؟

اگر بود که تا حالا رو شده بود. داوری جرات نمی‌کرد درباره بازیکن یا نتیجه بازی بیاید سمت من! ما با فرهنگ‌ باشگاهی بزرگ شدیم که حق‌مان را در زمین می‌گرفتیم.

با اتفاقات رخ داده کلیت فوتبال ما زیر سوال رفت؟

ما که چیزی نداریم تا زیر سوال برود. وقتی زیر سوال بروی یعنی آدم بزرگی هستی! چون تمام اینها که زیر سوال می‌روند شغل بالاتر می‌گیرند. یک نکته دیگر بگویم!

بفرمایید...

یک روزی یک نفر که با یکی از مدیران فدراسیون کار می‌کرد به من زنگ زد گفت شما بیا هتل المپیک بنشینیم حرف بزنیم.‌ حس کردم پیشنهادش بو‌دار است! امریکایی‌ها یک‌ چیزی را شوخی می‌گیرند می‌گویند «سال آینده!» من هم به طرف گفتم سال آینده می‌آیم! طرف متوجه نشد؛ اما خب سلول‌های بدن ما با این جور چیزها جور در نمی‌آید. طرف را کنار‌ گذاشتند و تازه فهمیدم چقدر پول خورده!

سوال آخر؛ رییس فدراسیون در حال حاضر چه اقدامی باید انجام دهد؟

تاج یک سوال بزرگ ‌در مقابل ویلموتس است! یک خبرنگار از تاج پرسید، ویلموتس چطور شد؟ تاج جواب داد: در جیب من است! اگر می‌خواهید بررسی کنید بدانید همه چیز به صورت سلسله مراتب است که طی می‌شود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها