کد خبر: 660773
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ۰۷:۵۵:۴۶
| |

دبیر یا خادم؟ رزومه هر کسی مشخص است!

پیشکسوت کشتی ایران معیار قیاس میان رسول خادم و علیرضا دبیر را رزومه عملکردی آن‌ها دانست و گفت: هر دو از خوبان کشتی ما و نفر اول کشور هستند. حرف را کنار بگذاریم وگرنه لب و دهن را همه هستند. عملکرد مهم است!

 دبیر یا خادم؟ رزومه هر کسی مشخص است!
کد خبر: 660773
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ۰۷:۵۵:۴۶

رسول جزینی، ملی‌پوش اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و مدیر آکادمی کشتی فرنگی سپاهان عصر دیروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت) در نشست خبری پیش از آغاز رقابت‌های لیگ دسته یک این رشته، اظهار کرد: چرا مایی که بهترین جنس دنیا در این رشته از این استان را داریم، در اصفهان از آن بی‌بهره هستیم. استان‌هایی که حتی در سطح اول از ما عقب بودند، به مدال طلای المپیک رسیدند که جای غبطه برای ما بود. رشته‌ای که در المپیک باشد قابل احترام است.

به گزارش ایسنا، چراکه وقتی یک کشتی گیر از ایران در المپیک حضور داشته باشد در جهان مطرح می‌شود. در مسابقات آسیایی شاهد عملکرد درخشان نونهالان بودم. تلاش بی وقفه‌ای برای رسیدن به چنین روزی داشته‌ایم و باید یک مسیر عقب افتاده را جبران کنیم.

وی افزود: کار در کشتی بسیار سخت است. لول کشتی که در ایران می‌بینیم بسیار بالا است. در این گروهی که این کار را با تلاش شبانه‌روزی شروع کرده نقش من کمترین بوده است تا بتوانیم مسیری که خیلی عقب افتاده بودیم را جبران کنیم. ما بودیم و یاری خدا.

این پیشکسوت کشتی نصف‌جهان با بیان اینکه گرفتن طلا در کشتی ایران سخت‌ترین کار است که توانستیم ۲ بار در رده‌های نونهالان و نوجوانان به این مهم دست یابیم، ادامه داد: در حال حاضر کار انسجام یافته، اما این کار حداقل ۳ تا ۴ سال زمان می‌خواهد تا این بازیکنان بتوانند به سطح و نتیجه برسند. در بزرگسالان سخت‌ترین مسابقات کشوری را پشت سر گذاشتیم و متاسفانه در هر وزن یک شرکت‌کننده داشتیم با این حال همه به جمع ۸ نفر رسیدند. مقام دومی داشتیم که با بد شانسی از رسیدن به آسیا باز ماندیم.

جزینی در خصوص نقش رسانه‌ها نیز افزود: رسانه کمک بزرگی برای دیده شدن و انگیزه‌بخشی به هر تیمی است. یکی از کارهای رسانه ساختن الگو است و سخت‌ترین کار شکستن تابو و ترس از اسم است. این مسیر آرام آرام اعتماد به نفس را همراه خود می‌آورد و رسانه می‌تواند پتانسیل بومی را عیان کند. در عین حال باید مرز پررنگ کردن یک بازیکن و موفقیتش را رعایت کنیم.

جزینی با اشاره به تیم‌داری سپاهان در این رشته تاکید کرد: باشگاه سپاهان کمک بزرگی برای ما است ولی حتی اگر باشگاه یا هیئت کشتی هم نباشد، عزم و اراده ما به انجام این کار است. مهمی داریم که می‌خواهیم به آن برسیم. امیدوارم آقای آذربایجانی نیز از مدیران خوب کشور است و امیدوارم در آینده همکاری خوبی داشته باشیم.

سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان پیرامون رده سنی کشتی‌گیران بیان کرد: کشتی فرنگی قدرت بدنی بیشتری را می‌طلبد و به همین دلیل روی رده سنی ده و یازده سال تمرکز بیشتری داریم. هرچند هم اکنون کشتی‌گیران هفت و هشت ساله‌ای را در اختیار داریم که عجوبه هستند. استعدادیابی در شهرستان‌ها را نیز به صورت غیر رسمی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به روش‌های مختلف با شهرستان‌ها ارتباط داریم. بدون تردید چیزی جز همدلی و همکاری با یکدیگر نمی‌تواند ما را به هدف خود برساند.

وی افزود: اگر میزبانی ما نزدیک به فینال باشد بهتر خواهد بود. در گروه سختی قرار داریم. چراکه تیم‌های حاضر در آن می‌توانستند جزو چهار تیم برتر باشند. 

جزینی اضافه کرد: داریم فعلا کار را غیررسمی انجام می‌دهیم تا بتوانیم مسیر را ریل‌گذاری کنیم. توصیه‌ام از سن ده سالگی است، اما چند بازیکن فوق‌العاده ۵ یا ۶ سال داریم. برای ماندگاری اعجوبه‌ها ظرافت خاصی در پرورش لازم است. 

سرمربی سپاهان درباره رقابت‌های پیش رو تیمش خاطر نشان کرد؛ ۳ تیم اهواز، قم و فارس در گروه ما هستند که هر کدام از ما ۴ تیم مدعی کسب مدال هستیم. امیدوارم با خودباوری لازم بتوانیم به نتیجه برسیم. برای من تیم مرگ معنایی ندارد و بچه‌های من با تلاش‌هایی که انجام می‌دهند لایق قهرمانی و نتیجه خوب هستند. هر کسی از این استان در هر جای کشور عملکرد خوبی داشته سعی کردم به این تیم بیاورم.راه ما درست بوده و گوشی من پر است از تیم‌هایی که خواستند با ما اردو مشترک داشته باشیم، با توجه به شرایطی که داشتیم امکان آن فراهم نبوده است.

او یادآور شد: در تمام تورنمنت‌هایی که ما را به عنوان دست‌گرمی دعوت کردند، مقام و قهرمانی آوردیم. جهش خوبی داشتیم ولی نگه داشتن جایگاه و پرش بعدی مهم است.

جزینی درباره حمایت‌های هیئت کشتی استان نیز تصریح کرد: تاکنون چیزی نبوده که از هیئت بخواهیم و نشود. ریاست هیئت کشتی اصفهان همیاری خوبی با ما داشته‌اند و با توجه به بضاعتشان کار ممکن را انجام داده‌اند.

این پیشکسوت و ملی‌پوش اسبق کشتی اصفهان در پاسخ به وجود دو قطبی جامعه کشتی (خادم-دبیر) توضیح داد: هر کسی کارنامه‌اش مشخص است و مقایسه دو دوتا چهارتا است. حرف را کنار بگذاریم وگرنه لب و دهن همه هستند. عملکرد مهم است! چه تیمی را تحویل می‌گیری، چه تیمی تحویل می‌دهیم. هر دو از خوبان کشتی ما و نفر اول کشور هستند. از نظر کاری هر کسی رزومه‌اش مشخص است. 

سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان درباره شرایط تیم ملی کشتی با توجه به مسابقات المپیک پیش‌رو تصریح کرد: تیم ملی در گذشته روند بهتری داشت و اگر آنچه را که در مسابقات قهرمانی جهان امسال مشاهده کردیم، ترمیم نشده باشد در میدان نبرد المپیک کسب موفقیت دشوار خواهد شود. چراکه در این تورنمنت بهترین‌های جهان حضور دارند و جایی برای شانس و قرعه آسان نیست. از نظر من اگر ضعف‌های تیم ملی تقویت نشود موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها