کد خبر: 123510
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

بعد از ۱۶ سال اتفاق می افتد:

محمد جواد ظریف راهی لندن می شود

سفر ظریف به لندن به دو منظور انجام می شود؛ حضور در اجلاس سوریه و سخنرانی در اندیشکده چتم هاوس.

محمد جواد ظریف راهی لندن می شود
کد خبر: 123510
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰

16 سال است که هیچ مقام رسمی از جمهوری اسلامی ایران به بریتانیا سفر نکرده است و حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم قرار است امشب به لندن سفر کند و آغازی باشد برای رفت و آمد های دیپلماتیک بین ایران و بریتانیا.

سفر امشب ظریف به لندن به دو منظور انجام می شود؛ حضور در اجلاس سوریه و سخنرانی در اندیشکده چتم هاوس.

سفر وزیر امور خارجه دولت یازدهم شنبه شب به پایان می رسد و او به تهران باز می گردد.

بعد از کمال خرازی این نخستین بار است که یک وزیر خارجه از ایران به انگلستان سفر می کند. وزیر اسبق امور خارجه در ماه‌های پایانی سال 1378 به لندن سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود و پس از آن نیز جک استراو وزیر امور خارجه وقت انگلستان در سال 1380 به ایران سفر کرد که نخستین سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران بعد از انقلاب 1357 بود.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان نیز یک ماه و هفت روز بعد از توافق وین (برنامه جامع اقدام مشترک) در اول شهریور ماه سال جاری برای دیدار با مقامات ایرانی و بازگشایی سفارتخانه انگلیس در تهران وارد ایران شد. این اولین سفر یک مقام بلندپایه انگلیسی بعد از 12 سال به ایران بود.

بعد از وقایعی که در آذر ماه ۱۳۹۰ در پی حمله به سفارت انگلستان در تهران به قطع روابط ایران و انگلیس منجر شد، در حال حاضر مناسبات دیپلماتیک دو کشور در سطح کاردار برقرار است و انتظار می رود در سفر محمدجواد ظریف به بریتانیا در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس در ایران و چگونگی افزایش سطح روابط میان دو کشور نیز گفت وگو شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها