کد خبر: 123576
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

آیا چهره ها هم میان تایید صلاحیت شدگان هستند؟

25 درصد نامزدهای معترض طبق اعلام عضو حقوقدان شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند، چیزی بالغ بر 1500 نفر از ثبت نام شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی. هرچند هنوز مشخص نیست که از این تعداد چند نفر را افراد شاخص تشکیل دهند.

آیا چهره ها هم میان تایید صلاحیت شدگان هستند؟
کد خبر: 123576
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتماد آنلاین- برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چیزی بالغ بر 12 هزار و 123 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 4 هزار و 720 نفر در مرحله اول مورد تایید هیات های نظارت قرار گرفتند.
بر این اساس حدود 26 درصد کاندیداهای ثبت نام شده در مرحله اول بررسی ها ردصلاحیت شدند و از کل ثبت نام کنندگان 28 درصد افراد صلاحیتشان احراز نشد.
در مرحله دوم بررسی صلاحیت کاندیداها، از جمع 6 هزار و 641 نفری افرادی که بر اساس اعلام هیات های نظارت یا رد صلاحیت شدند یا عدم احراز صلاحیت ، 6 هزار نفر نسبت به رای هیات های نظارت اعتراض کردند. حالا پس از بررسی های انجام شده در مرحله دوم به گفته سیامک ره پیک تنها 1500 نفر یعنی 25 درصد نامزدهای معترض توانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.
با احتساب تایید صلاحیت شده های دوره اول ، برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از کل داوطلبان ثبت نام کننده حدود 6200 نفر به تایید شورای نگهبان قانون اساسی رسیده اند که نزدیک به 51 درصد کل دواطلبان نمایندگی مجلس را تشکیل می دهد.
همه منتظر هستند تا لیست هایی که از شورای نگهبان به وزارت کشور رفته است به شکل رسمی اعلام شود تا تکلیف فعالیت های انتخاباتی افراد مشخص شود.
اما هرچه به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم تب و تاب فعالیت های انتخاباتی احزاب ، گروه ها و شخصیت ها بیشتر می شود. لیست های مختلف بسته و رایزنی های بیشتری برای سرلیستی و حضور در لیست های معتبر انجام می شود.
در این کارزار انتخاباتی یک طرف اصولگرایان هستند که با تایید صلاحیت بیشتر کاندیداهایشان در مرحله اول توانستند لیست انتخاباتی ائتلاف خود را با فراز و نشیب های مختلف ببندند. و حالا با خیالی آسوده تر به تبلیغات انتخاباتی فکر می کنند. اما این سوی میدان اصلاح طلبان و حامیان دولت هستند که با ردصلاحیتی گسترده از سوی هیات های نظارت در همان ابتدای راه مواجه شدند. و باید همچنان منتظر بمانند تا لیست نهایی افراد تایید صلاحیت شده میان شورای نگهبان ، وزارت کشور و فرمانداری ها به مقصد برسد، و در فرصت کم باقی مانده تا انتخابات بتوانند از میان تایید صلاحیت شده ها لیست های انتخاباتی ائتلاف جبهه اصلاح طلبان را نهایی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها