کد خبر: 123790
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حسن روحانی:

مردم به اهمیت انتخابات خبرگان توجه کنند

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به این لحظه فکر کنیم که اگر لازم بود نمایندگان مجلس خبرگان بتوانند با صلابت و شهامت در کوتاه ترین زمان بدون در نظر گرفتن مسائل حزبی و تنها در چارچوب قوانین و مقررات اسلام و منافع امت و جهان اسلام و منافع کشورمان رهبری اصلح را انتخاب کند.

مردم به اهمیت انتخابات خبرگان توجه کنند
کد خبر: 123790
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰

حسن روحانی که جزو کاندیدای انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان است، امروز در گفت و گوی تلویزیونی که به اسم خبرگان ملت از صدا و سیما پخش می شود گفت: مردم باید توجه کنند که انتخابات خبرگان بسیار حائز اهمیت است و طبق قانون اساسی در شرایط فعلی برای انتخاب رهبری در صورت نیاز هیچ راهی برای انتخاب رهبری جز از طریق خبرگان وجود ندارد.
در ادامه گزیده ای از صحبت های حسن روحانی می آید:

*اعضای خبرگان علاوه بر اینکه باید خودشان دارای رتبه اجتهاد از لحاظ دروس حوزوی باشند باید بینش کافی به مسائل سیاسی و اجتماعی داشته و آگاه به زمان باشند.

*برای مردم مهم است که نمایندگانی را برگزینند که این نمایندگان، رهبری را انتخاب کنند که بینش سیاسی اجتماعی داشته و مدیر و مدبر باشد.

*نماینده مجلس خبرگان رهبری باید قدرت اداره جامعه اسلامی و ملت اسلامی را داشته باشد و مردم باید بدانند که مجلس خبرگان هم رهبری انتخاب می‌کند و هم به صفات رهبری به طور مداوم نظارت می‌کنند پس اگر خدای نکرده زمانی لازم باشد رهبری را از مسئولیت رهبری برکنار می‌کنند.

* بعد از رحلت امام (ره) در کمتر از 24 ساعت مجلس خبرگان توانست رهبری شجاع، عالم، مدیر و مدبر را که ادامه دهنده راه امام (ره) باشد به خوبی برگزینند.

*باید به این لحظه فکر کنیم که اگر لازم بود نمایندگان مجلس خبرگان بتوانند با صلابت و شهامت در کوتاه ترین زمان بدون در نظر گرفتن مسائل حزبی و تنها در چارچوب قوانین و مقررات اسلام و منافع امت و جهان اسلام و منافع کشورمان رهبری اصلح را انتخاب کند.

*حدود 8 سال در دو دوره رئیس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان بوده‌ام که مسائل مهمی را در این کمیسیون مورد بررسی قرار دادیم.

*انتخابات مجلس خبرگان انجام وظیفه بسیار مهم است که بر دوش مردم خواهد بود.

* رسالت بسیار سنگینی بر دوش رهبری است و در شرایط امروز که امت اسلام و منطقه نیازمند تصمیم گیری‌ها، راهنمایی‌ها و رهنمودهای حساس و کلیدی هستند حتی یک جمله و یا یک کلمه بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.

*باید برای روز مبادا فکر کنیم و توجه داشته باشیم که یک رهبری با چنین مسئولیت سنگینی توسط خبرگان باید انتخاب شود پس هر رای مردم در روز هفتم اسفند 94 برای انتخاب نمایندگان خبرگان سرنوشت ساز است.

*اهمیت 7 اسفند 94 از جهت انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که این انتخاباتی برهانی روشن برای مردم سالاری دینی این نظام است.

* برای نسل جوان ما بسیار مهم است که توجه داشته باشند که رهبری نظام هم انتخاب می‌شود.

* مردم اگرچه از فعالیت‌های مجلس خبرگان رهبری در روزهای معمولی مطلع نیستند اما به عنوان فردی که در دو دوره سوم و چهارم مجلس خبرگان حضور داشته‌ام شهادت می دهم که کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان در طول سال فعال هستند و جلسه عمومی خبرگان حداقل دو بار در سال و در صورت ضرورت تشکیل جلسه خواهد داد.

* این طور نیست که مجلس خبرگان فردی را به عنوان رهبری تعیین کند و کار و مسئولیت اش به پایان برسد تا خدای نکرده روزی پیش آید که نیاز به انتخاب رهبری جدید باشد.

* اگر رهبری نظام نسبت به شرایط و مقتضیات آگاه نباشد مدبر بودن او با چالش روبرو می‌شود و مردم باید توجه کنند که انتخابات خبرگان بسیار حائز اهمیت است و طبق قانون اساسی در شرایط فعلی برای انتخاب رهبری در صورت نیاز هیچ راهی برای انتخاب رهبری جز از طریق خبرگان وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها