کد خبر: 125933
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حاشیه های همایش منتخبین لیست امید؛

158 نفر از منتخبین در نشست فراکسیون امید

ظریف: چهل سال است توفیق ارادت به برادرم دکتر عارف را دارم/ سه فرزند شهید از اساسنامه رونمایی کردند/ تشکیل هیات رئیسه سنی در جمع منتخبین امید/ ظریف، طیب نیا، مولاوردی و انصاری در جمع منتخبین امید سخنرانی می کنند/ وزیر خارجه به نشست منتخبین امید آمد/ همه منتخبین زن اصلاح طلب در نشست امید/همه زنان منتخب اصلاح طلب در نشست منتخبین لیست امید حضور دارند/ حدود 153 نفر از منتخبین در این همایش شرکت کرده اند/ علی مطهری در جمع اعضای منتخب لیست امید/ علی خاتمی در نشست لیست امید/ مینو خالقی هم به نشست آمد

158 نفر از منتخبین در نشست فراکسیون امید
کد خبر: 125933
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- نشست فراکسیون امید در محل مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.


* در این نشست منتخبین مجلس دهم که با حمایت اصلاح طلبان و با تابلوی لیست امید وارد خانه ملت شدند حضور دارند. قرار است در این همایش استراتژی اصلاح طلبان برای تشکیل فراکسیون امید در مجلس تدوین شود. همچنین مباحثی در خصوص چگونگی تعیین گزینه ریاست مجلس و اعضای هیات رییسه مطرح خواهد شد.

* منتخبان لیست امید پیش از آغاز رسمی نشست، فهرست کمیته های مورد علاقه خود در فراکسیون را انتخاب کردند.

* در نشست هم اندیشی فراکسیون امید هیات رییسه سنی متشکل از هاشمی زهی به عنوان رییس،فاطمه حسینی و حمیده زرآبادی تشکیل شده است.

*محمود صادقی، فریده اولاد قباد و علی مطهری سه تن از فرزندان شهید که به مجلس دهم راه یافتند از اساسنامه فراکسیون امید رونمایی کردند.

* 158 نفر از منتخبان مجلس دهم در نخستین نشست هم اندیشی فراکسیون امید شرکت کرده اند

* محمد جواد ظریف در این نشست خطاب به محمدرضا عارف گفت: بیش از چهل سال است که توفیق ارادت به برادرم دکتر عارف را دارم. وزیر خارجه همچنین تصریح کرد: از همه شما که از سیاست خارجی دفاع کردید و باعث شدید مذاکرات به نتیجه برسد تشکر می کنم
* گفتنی است مینو خالقی منتخب مجلس دهم که پس از پیروزی در انتخابات از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد نیز حضور دارد.

* این در حالیست که مینو خالقی در نشست صبح امروز که در ساختمان قدیم مجلس و به میزبانی علی لاریجانی برای همه منتخبین مجلس دهم تشکیل شده بود شرکت نکرد.

* همچنین قرار است در این نشست از اساسنامه فراکسیون امید رونمایی شود.

* سید علی خاتمی رییس دفتر حجت السلام سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات در نخستین نشست فراکسیون امید حاضر شد.

* علی مطهری، مصطفی کواکبیان، عبدالواحد موسوی لاری، محمدرضا عارف، محمدرضا تابش ، غلامرضا تاجگردون و شهربانو امانی و همچنین جمعی از اصلاح طلبان در این مراسم حضور پیدا کرده اند.

* محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور حضور در نشست منتخبان لیست امید در محلس مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری حاضر شد. وزیرخارجه کشورمان در بدو ورود مورد استقبال محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران قرار گرفت.

* قرار است ظریف در این نشست گزارشی پیرامون برجام، فرصت ها و چالش های کشور ارائه کند، همچنین علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی پیرامون اقتصاد مقاومتی و سیاست های مالی و پولی، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده پیرامون انتظارات زنان و مجلس دهم سخنرانی خواهند کرد.

* مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری هم در خصوص مناسبات دولت و مجلس دهم ، محمدرضا عارف در مورد پیام ها و پیامدهای انتخابات مجلس دهم، الیاس حضرتی درباره طرح تاسیس فراکسیون امید و رونمایی از پیش نویس اساسنامه آن سخنرانی خواهد کرد.

* گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری که در خصوص راهبردها و دستاوردهای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در این نشست سخنرانی کرد، با اشاره به دوران ریاست جمهوری نهم و دهم، گفت: از سالهای 84 تا 92 اتفاقاتی در کشور افتاد که همچنان تلخی انها در کام ما باقی مانده است.

وی تصریح کرد: دولت توانست بزرگترین معضل بین المللی را با تدبیر و فکر و اندیشه حل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها