کد خبر: 126233
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

هاشمی رفسنجانی: رسیدن به جایگاه بین‌المللی دانشگاه آزاد دور از انجام نیست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که جایگاه بین‌المللی دانشگاه آزاد دور از انجام نیست، گفت: دشمنان سیاسی می‌خواستند دانشگاه آزاد را زمین بزنند اما خودشان زمین خوردند.

هاشمی رفسنجانی: رسیدن به جایگاه بین‌المللی دانشگاه آزاد دور از انجام نیست
کد خبر: 126233
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست صمیمی با اعضای هیات امنا و رییسان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان که در دانشگاه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد با ریاست دکتر میرزاده یک وضع جدیدی پیدا کرده که قبل از آن برنامه‌های پنج ساله که تدوین می‌کردیم، در دوران دولت احمدی‌نژاد متوقف می‌شدند ولی در حال حاضر به مسائل پژوهشی بیش‌تر بها داده می‌شود.

وی با بیان این که تحول عمده‌ای در دانشگاه آزاد اجرایی می‌شود و باید خودمان را آماده کنیم، افزود: کشورهای مترقی علاقه‌مند شدند که با دانشگاه آزاد همکاری کنند، حتی اخیرا در کشور فرانسه شخصی زمین وسیعی را برای دانشگاه آزاد در نظر گرفته است.

رفسنجانی با بیان این که حالت بین‌المللی دانشگاه آزاد خیلی دور از انجام نیست و به زودی محقق می‌شود، گفت: ما حسود، مخالف و دشمن سیاسی خیلی داریم؛ همان‌هایی که خواستند دانشگاه آزاد را زمین بزنند ولی خودشان زمین خوردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تجمیع کنکور، بیان کرد: مصوبه مذکور به ما رسید و در مجمع آن را مخالف سیاست‌های کلی تشخیص دادیم این در حالی است که هم از مجلس و هم از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز کنکور مجزا داریم لذا این کار شدنی نیست و استقلال کنکور در دانشگاه آزاد حفظ می‌شود گرچه در وزارت علوم شیاطینی هستند که خرابکاری می‌کنند اما بعید به نظر می‌رسد که به مقاصدشان برسند.

او ادامه داد: برای حل معضل زباله در تهران در مرحله آزمایشی نیروگاه یک مگاواتی آزمایشگاه پلاسما هستیم که در صورت موفقیت به صد مگاوات افزایش می‌یابد.

رفسنجانی اضافه کرد: مشکل تولید زباله در شمال به دلیل تردد مسافر، بیش‌تر است و پیگیر حل این مساله هستیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مساله مهم‌تری را در دانشگاه آزاد دنبال می‌کنیم. اکنون 9 کشور بزرگ دنیا با مشارکت یکدیگر تلاش می‌کنند تا تولید نور و حرارت به‌جای مصرف مواد فسیلی با گداخت هسته‌ای اجرایی شود؛ این عالی‌ترین تکنولوژی است که دنیا بر روی آن کار می‌کند زیرا کارایی مانند خورشید دارد و به دنبال این هستند تا طی سه سال آینده نیروگاه خود را در فرانسه به بهره برداری برسانند و دانشگاه آزاد از ایران در این مجموعه نماینده است.

وی تصریح کرد: تالاب ظرفیت بسیار ارزشمندی است در حالی که به دلیل عقب‌نشینی آب خزر در حال نابودی است و در این زمینه ارتباط همه جانبه دانشگاه آزاد با سازمان محیط زیست ضروری است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و 500 واحد دانشگاه آزاد در کشور داریم، افتخار می‌کنیم که دانشمندانی در این مراکز پرورش می‌یابند تا چرخ‌های توسعه کشور را بچرخانند؛ باید حرکت عمیقی داشته باشیم تا گره‌های دانش و صنعت را برطرف کنیم و دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها